2019-03-13, 10:07
Medlem
nocoolnamejims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
Propavan ska inte vara några problem att få utskrivet säg bara till din läkare att du behöver de så skriver han säkert ut de åt dig

Annars kan du ju bara röka cannabis eller fixa benzo på gatan

Vilket otroligt korkat inlägg.

Att tipsa en skolelev, förmodligen gymnasiet(?) att fixa Benzo för sömnproblem.

OnT; Har du en husläkare? I sånna fall ta kontakt med denne, annars ringer du hälsocentralen och ber om att få boka en tid hos en läkare. Där berättar du hur de ligger till, så kommer ni förmodligen komma fram till något mer positivt än att börja med Benzo.
Citera
2019-03-13, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arremaker
Hej flashback!

Har under 2 års tid haft extremt svårt att somna. Och då snackar vi inte att jag ligger och vrider på mig i 40 min, utan tar oftast längre tid än 3-4h för mig att somna.

Då jag somnar runt 3-5 varje kväll har min skolgång tagit extremt mycket stryk då jag inte kommer upp på mornarna. Jag har testat det mesta, såsom att inte ligga med telefonen innan jag ska sova, läsa en bok osv osv. Känner att jag skulle behöva något för att bryta detta mönster och funderar på att försöka få någon insomningstablett som jag kan ta någon gång i veckan, och förhoppningsvis bryta detta mönster.

Nu är min fråga hur pass svårt är det att få sånna mediciner utrskrivna? Måste jag testa massa trams innan? Mitt syfte med att få dem är endast för att bryta detta mönster och inte för att flumma på dem.

Mvh Maker

Nu har jag aldrig tagit en sömntablett i hela mitt långa liv men hade extrema sömnproblem pga resor över tidszoner. Tips är att aldrig sova längre än till 07.00 ÄVEN på helger. Oavsett om du somnar kl 04.40 så stig upp och sov aldrig under dagen. Håll ut slaviskt i några månader. Sen kan du tillåta dig att ha sovmorgon någon gång till kl 10. Det var nog bara det. Du är för ung för insomningstabletter.
Citera
2019-03-13, 10:28
Medlem
Hade samma problem men det är nu löst.
Men glöm att du får hjälp från vården du kommer bara öka din ångest och få än värre sömnproblem.
Skippa allt som har med skärmar ca 4 timmar innan läggdags.
Sömnpiller beställer du på darknet till en kostnad långt under kostnaden för läkarbesöket.
Ät benzo i 4 nätter i sträck och sov på bestämda tider efter det.

Förjävligt att man måste bli kriminell för att få bukt med att vara övertrött.

Köp endast 10 ksasol och gå sedan över till propavan.
Citera
2019-03-13, 12:25
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Hej flashback!

Har under 2 års tid haft extremt svårt att somna. Och då snackar vi inte att jag ligger och vrider på mig i 40 min, utan tar oftast längre tid än 3-4h för mig att somna.

Då jag somnar runt 3-5 varje kväll har min skolgång tagit extremt mycket stryk då jag inte kommer upp på mornarna. Jag har testat det mesta, såsom att inte ligga med telefonen innan jag ska sova, läsa en bok osv osv. Känner att jag skulle behöva något för att bryta detta mönster och funderar på att försöka få någon insomningstablett som jag kan ta någon gång i veckan, och förhoppningsvis bryta detta mönster.

Nu är min fråga hur pass svårt är det att få sånna mediciner utrskrivna? Måste jag testa massa trams innan? Mitt syfte med att få dem är endast för att bryta detta mönster och inte för att flumma på dem.

Mvh Maker

Inga som helt problem att få exempelvis zopiklon eller zolpidem utskrivt på telefonrecept förutsatt att du har träffat läkaren/vårdcentralen personligen tidigare. 30 piller skrivs ut på telefonrecept. Skall du få 100 piller vill läkaren få mer info om din situation. Beror också på vilken ålder du har. Mycket svårt att en tonåring får ett recept. Äldre personer 60+ får de dom efterfrågar.

Problemet med dessa insomningspiller är att dom helt eller delvis slutar att fungera efter cirka 3 månaders dagligt intag.
Citera
2019-03-13, 12:37
Bannlyst
Hade samma problem i ca 8 års tid. Gick och la mig mellan 01-03 och tog en evighet att somna, gick sedan upp och jobbade kl.07.

Gick sedan in i väggen pga mycket jobb, mycket träning och lite sömn. Det som vände för mig var att jag lärde mig somna snabbt och fick djupsömn hela tiden. Hur kunde jag köra det?

MELATONIN-TABLETTER. Du får ca 240st för 350:- inklusive frakt. Kommer direkt till brevlådan. Dina föräldrar kommer inte se vad det är om du bor hemma.

Ta en tablett 20-30 minuter innan du somnar. Inga biverkningar och jag har använt det i 1 år i stort sätt varenda kväll. Enda som händer är att du drömmer mera och att du kommer ihåg dina drömmar, inga andra biverkningar.

Melatonin är ett ämne som redan produceras i din kropp. Jag började med 3mg och kör fortfarande på det, funkar perfekt.
Citera
2019-03-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Du borde ha tagit detta på allvar mycket tidigare, tycker jag. Har själv erfarenhet av att det lätt kan leda till en slags stigma om man väntar för länge.

För det första borde du inte läsa eller göra något annat i sängen som gör dig koncentrerad, blir du lugn av någon särskild musik kan det hjälpa, annars kan du prova att ställa in dig innan du gör dina sista kvällsbestyr att efter detta är det sova och inget annat.

Ofta kan det behövas medicin såklart och läkare är ganska lynniga vad jag har märkt, en del kan dra till och skriva ut Benzo på en gång, andra vill att man provar annat först. Var öppen och visa att du tar till dig det som den säger och tycker du olika ska du givetvis säga det också. Har du någon nära som provat något kan du ju nämna det, men vad du än gör säg inte att du någonsin provat några droger om du gjort det, haha.

Rökte ganska mycket gräs under en period men det är såklart ingen jag kommer nämna.
Citera
2019-03-13, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haumpeet
Hade samma problem i ca 8 års tid. Gick och la mig mellan 01-03 och tog en evighet att somna, gick sedan upp och jobbade kl.07.

Gick sedan in i väggen pga mycket jobb, mycket träning och lite sömn. Det som vände för mig var att jag lärde mig somna snabbt och fick djupsömn hela tiden. Hur kunde jag köra det?

MELATONIN-TABLETTER. Du får ca 240st för 350:- inklusive frakt. Kommer direkt till brevlådan. Dina föräldrar kommer inte se vad det är om du bor hemma.

Ta en tablett 20-30 minuter innan du somnar. Inga biverkningar och jag har använt det i 1 år i stort sätt varenda kväll. Enda som händer är att du drömmer mera och att du kommer ihåg dina drömmar, inga andra biverkningar.

Melatonin är ett ämne som redan produceras i din kropp. Jag började med 3mg och kör fortfarande på det, funkar perfekt.

Fungerar det så att man blir tröttare? Struntar i om mina föräldrar ser för just nu vill jag bara fixa min sömn, oavstätt om mina föräldrar tycker det är knark.
Citera
2019-03-13, 14:16
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firmi
Propavan är lugnande och är låtsas insomnings medicin.

Melatonin är riktig insomnings medicin utan beroende delen eller knark delen.

Stämmer bra det du skriver. TS borde skaffa Melatonin tabletter. Melatonin finns naturligt i kroppen och stör förmodligen inte kroppens funktioner som andra mer främmande kemikalier kan göra.

Jag köper mina Svart av en kille jag känner. Använder inga mängder så en burk med 100st räcker ett bra tag. Väldigt effektiva oftast räcker 1/2 - 1 tablett (max 2 brukar ordineras).

Blir ganska dyrt med recept om man inte har någon rabatt eller frikort ihop handlat. Min läkare tar 250 för ett besök plus 150 för att skriva ett recept. Sedan tillkommer priset för medicinen och handlar man sällan recept belagda så har man ingen rabatt på frikorts skalan.
Citera
2019-03-13, 14:39
Medlem
Kan inte förstå att så många förespråkar melatonin. Har själv provat den och tycker inte den gör nåt särskilt alls. Samma sak med propavan. Den hjälper kanske så du inte vaknar men du blir ju inte trött av den så du somnar. Nej tacka vet jag riktiga preparat som Nitrazepam.
Citera
2019-03-13, 14:54
Medlem
Jofs avatar
Det finns kortverkande insomningstabletter. Som stillnoct och melatonin valeriana (recptfritt)
sen finns det de som är långverkan som propavan.
Man kan också kombinera kort med lång.
För att bryta längre tid av dålig sömnrytm tar jag två valeriana och en kvarts (!) propavan. Det funkar bra för mig. Och ingen hangover.

Om dom olika medlen finns det massor! skrivet här på FB. Både om för och nackdelar. Lätthet att skaffa etc.
Jag har prövat det mesta och fastnat för ovan kombo. Ger mig exakt det jag vill ha utan hangover. Och utan beroendeproblem.
Kan också kombinera med Stillnoct, men den är ju beroendeframkallande.

Men olika människor svara på olika sätt. Jag vaknar alltid efter fyra timmar av melatonin ex v. Inte så bra. Propavan i hela tabletter 25 mg ger bakis.
Citera
2019-03-13, 17:00
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Går sista året på gymnasiet, juridikprogramet. Tränar 6 dagar i veckan och har gjort det i snart 6 år. Har ingen dator så är ute med kompisar på kvällarna för det mesta. Brukar dock ligga med telefonen och kika någon bra dokumentär eller något youtubeklipp innan jag försöker somna.
Vad tränar du och hur intensivt?
Du kanske tränar för mycket och äter för dåligt, kroppen brukar reagera negativt då.

Har du testat massage, och har det hjälpt?

Hur ser det ut med spänningsvärk för dig?
Citera
2019-03-13, 18:44
Imovane och liknande funkar bra för mig. Men aldrig mer än max två st i veckan. Vanebildande.
Propavan är inget bra. Det är sömntabletter som gör att man blir seg långt in på nästa dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in