• 1
  • 2
2019-03-12, 23:14
Medlem
Hej flashback!

Har under 2 års tid haft extremt svårt att somna. Och då snackar vi inte att jag ligger och vrider på mig i 40 min, utan tar oftast längre tid än 3-4h för mig att somna.

Då jag somnar runt 3-5 varje kväll har min skolgång tagit extremt mycket stryk då jag inte kommer upp på mornarna. Jag har testat det mesta, såsom att inte ligga med telefonen innan jag ska sova, läsa en bok osv osv. Känner att jag skulle behöva något för att bryta detta mönster och funderar på att försöka få någon insomningstablett som jag kan ta någon gång i veckan, och förhoppningsvis bryta detta mönster.

Nu är min fråga hur pass svårt är det att få sånna mediciner utrskrivna? Måste jag testa massa trams innan? Mitt syfte med att få dem är endast för att bryta detta mönster och inte för att flumma på dem.

Mvh Maker
Citera
2019-03-12, 23:21
Medlem
General-snuss avatar
Propavan ska inte vara några problem att få utskrivet säg bara till din läkare att du behöver de så skriver han säkert ut de åt dig

Annars kan du ju bara röka cannabis eller fixa benzo på gatan
Citera
2019-03-12, 23:22
Medlem
Kisiragis avatar
Boka tid på din Hälsocentral. Säg till läkaren precis det du beskriver här. Om då läkaren anser att du behöver insomningstablett så får du säkert det.

Vad du än gör... börja ej missbruka dessa mediciner! Gå till botten med varför du inte kan somna.

Lycka till // En som lidit av insomnia många år

Nej, sök ej efter droger på gatan. Propavan är skit förövrigt och ej en insomningstablett.

Fixa din sömn och sköt skolan.
Citera
2019-03-12, 23:22
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arremaker
Hej flashback!

Har under 2 års tid haft extremt svårt att somna. Och då snackar vi inte att jag ligger och vrider på mig i 40 min, utan tar oftast längre tid än 3-4h för mig att somna.

Då jag somnar runt 3-5 varje kväll har min skolgång tagit extremt mycket stryk då jag inte kommer upp på mornarna. Jag har testat det mesta, såsom att inte ligga med telefonen innan jag ska sova, läsa en bok osv osv. Känner att jag skulle behöva något för att bryta detta mönster och funderar på att försöka få någon insomningstablett som jag kan ta någon gång i veckan, och förhoppningsvis bryta detta mönster.

Nu är min fråga hur pass svårt är det att få sånna mediciner utrskrivna? Måste jag testa massa trams innan? Mitt syfte med att få dem är endast för att bryta detta mönster och inte för att flumma på dem.

Mvh Maker

Kort svar, ring till vården och säg att du behöver hjälp med sömnen.

Något säger mig att du inte är så seriös när du skriver att du ej vill testa på trams, vad det nu är för något.

Det är inte svårt att få ut insomningstabletter ifall man är skötsam.
Citera
2019-03-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Kort svar, ring till vården och säg att du behöver hjälp med sömnen.

Något säger mig att du inte är så seriös när du skriver att du ej vill testa på trams, vad det nu är för något.

Det är inte svårt att få ut insomningstabletter ifall man är skötsam.

Är bara så trött på att aldrig kunna somna. Har fått prova stilnoct en gång och vet därför att dem funkar väldigt bra mot just insomnia.
Citera
2019-03-12, 23:28
Bannlyst
https://www.zamnesia.com/insomnia/27...onin-plus.html

Läs omdömen och gör en beställning.
Citera
2019-03-12, 23:29
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kisiragi
Boka tid på din Hälsocentral. Säg till läkaren precis det du beskriver här. Om då läkaren anser att du behöver insomningstablett så får du säkert det.

Vad du än gör... börja ej missbruka dessa mediciner! Gå till botten med varför du inte kan somna.

Nej, sök ej efter droger på gatan. Propavan är skit förövrigt och ej en insomningstablett.

Både jag och en del kompisar har fått propavan mot sömn problem o de har funkat helt okej

Står även på FASS att de skrivs ut som sömnmedel

Eller du kanske tycker de är bättre att börja med stilnoct direkt
Citera
2019-03-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kisiragi

Nej min tanke är verkligen inte att börja missbruka medicinen. Är somsagt inte ute efter något rus utan enbart för att förhoppningsvis kunna bryta det här mönstret.
Citera
2019-03-12, 23:34
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arremaker
Är bara så trött på att aldrig kunna somna. Har fått prova stilnoct en gång och vet därför att dem funkar väldigt bra mot just insomnia.
Har haft både Zopiklon och zolpidem på recept, de fungerade utmärkt vid några få tillfällen, sedan kom sömnproblematiken tillbaka, givetvis behöver det inte bli så för dig.

Hur ser din vardag ut?
Hur mycket studerar du?
Vad äter du?
Tränar du?
Hur många timmar per dag spenderar du framför en datorskärm/mobiltelefon?
Citera
2019-03-12, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
Både jag och en del kompisar har fått propavan mot sömn problem o de har funkat helt okej

Står även på FASS att de skrivs ut som sömnmedel

Eller du kanske tycker de är bättre att börja med stilnoct direkt

Propavan är lugnande och är låtsas insomnings medicin.

Melatonin är riktig insomnings medicin utan beroende delen eller knark delen.
Citera
2019-03-12, 23:38
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firmi
Propavan är lugnande och är låtsas insomnings medicin.

Melatonin är riktig insomnings medicin utan beroende delen eller knark delen.

Håller med om att propavan kanske inte är den bästa men att de är låtsas medicin är skitsnack

Melatonin är också helt okej, men den förstör ju din naturliga melatonin tillverkning i kroppen
Citera
2019-03-12, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Har haft både Zopiklon och zolpidem på recept, de fungerade utmärkt vid några få tillfällen, sedan kom sömnproblematiken tillbaka, givetvis behöver det inte bli så för dig.

Hur ser din vardag ut?
Hur mycket studerar du?
Vad äter du?
Tränar du?
Hur många timmar per dag spenderar du framför en datorskärm/mobiltelefon?

Går sista året på gymnasiet, juridikprogramet. Tränar 6 dagar i veckan och har gjort det i snart 6 år. Har ingen dator så är ute med kompisar på kvällarna för det mesta. Brukar dock ligga med telefonen och kika någon bra dokumentär eller något youtubeklipp innan jag försöker somna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in