• 3
  • 4
2019-03-12, 20:23
Medlem
Decadarchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Enkelt, överskådligt och ingen reklam. App finns det också så jag kör ofta text-tv via mobilen. Så fort man går in på en "vanlig" nyhetssida får man ögoncancer av blinkade reklamrutor, automatiskt startande videoklipp eller fastnar i en betalvägg.

edit: Synd att alla sidor på 500 har försvunnit nu sedan årsskiftet. Fast det finns ju fortfarande:

www.551.se
www.553.se

Inte använt TVn sedan 2007, har sedan dess inte sett reklam en enda gång på datorn. Använder du TV så är du tekniskt handikappad som inte inser att du kan få alla fördelar med en tv med noll nackdelar.
Citera
2019-03-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decadarchy
Inte använt TVn sedan 2007, har sedan dess inte sett reklam en enda gång på datorn. Använder du TV så är du tekniskt handikappad som inte inser att du kan få alla fördelar med en tv med noll nackdelar.

Pratar du dator nu? Du pratar om mobiler i inlägget jag citerar.
Citera
2019-03-12, 21:10
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Använder det sporadiskt när man ligger framför tv:n med kontrollen i handen. Minns när man var yngre och inte bortskämd med internet. Fanns lite spännande saker, tror det var TV6 som hade kontaktannonser som kunde vara lite smått galna ibland. Fanns också sidor med saker man kunde beställa till sin mobil genom att sms:a ett visst nummer, b.l.a porr. Stängde man inte av tv:n så låg samma sida kvar när man öppnade texten på nytt. Minns fortfarande paniken när jag insåg att den sidan "låg kvar" och morsan sträckte sig efter kontrollen för att kolla texten, och den följande pinsamheten.
Citera
2019-03-13, 00:29
Medlem
gunnarks avatar
Hur många svor när sidan räknade och den gick ifrån 199 till 400
Dom hade av någon jävla konstig anledning det systemet att varannan gång hoppade den över 300

Och i början tog det tid när den räknade med
Citera
2019-03-13, 03:34
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
Hur många svor när sidan räknade och den gick ifrån 199 till 400
Dom hade av någon jävla konstig anledning det systemet att varannan gång hoppade den över 300

Och i början tog det tid när den räknade med
Vill minnas att de prioriterade sidorna som folk efterfrågade mest och att de därför rabblades oftare.
Citera
2021-04-03, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Detta teknikens underverk. Tack text-tv för att du alltid funnits!

Vad är er relation till svt text-tv? Vilka klassiska sidor eller händelser minns ni? Min favorit to this day är 377 - målservice. En odödlig klassiker som jag använder mer än någon annan sportsida än idag.

Skaparen av sidan 377 Björn Grundel har avlidit.
https://www.svt.se/sport/svt-sport/b...dod-blev-84-ar
Citera
2021-04-03, 16:06
Medlem
Är det inte dags att lägga ner stenåldern och satsa pengarna på crypto eller batterifabiker som alla andra länder gör?
Citera
2021-04-03, 21:57
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Skaparen av sidan 377 Björn Grundel har avlidit.
https://www.svt.se/sport/svt-sport/b...dod-blev-84-ar

Legend!
Citera
2021-04-04, 00:10
Medlem
pentrys avatar
SVT text-tv. Självklart daglig rutin. Av nostalgiska skäl antar jag. Appen given.
Citera
2022-04-04, 20:56
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Detta teknikens underverk. Tack text-tv för att du alltid funnits!

Vad är er relation till svt text-tv?

Jag använder mig av text-tv varje dag. Och det har jag gjort så länge jag kan minnas.

Det är ett sätt att få nyheterna och samtidigt slippa alla partiska analyser. På det viset är det enkelt att bilda sig en egen uppfattning utan yttre påverkan.

Journalistik utan journalister, helt enkelt. Jag hoppas att text-tv aldrig läggs ner.
Citera
2022-04-05, 11:03
Medlem
Sid 377 är för mig helt perfekt. Text-tv har så primitiv teknik så att det inte går att svamla som många andra nyhetssidor på nätet gör. Jag har ibland förtvivlat sökt efter enbart, och endast enbart, resultat och tabeller på nätnyhetssidor men stupat på långa personliga idrottsperspektiv av sportjournalister som vill göra sig märkvärdiga. De kan skriva om en hel match utan att presentera slutresultatet.

Jag vill inte läsa kvasifilosofiska utläggningar om fotbollsmatchen mellan ex. Barcelona och Madrid. Jag vill endast ha reda på hur matchen slutade och halvtidsresultat.

Tack för att text-TV finns!
Citera
2022-04-05, 22:30
Medlem
Använder text-tv via app och hemsida, och upplever mer problem sista månaderna med sidor som inte lagts upp, sämre uppdateringstid för sportresultat, språk- och faktafel i texterna som skrivs.
Är det fler än jag som upplevt detta? En medveten strategi för att tvinga över folk till andra medium??
Länge leve text-tv!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in