2019-03-12, 19:05
Medlem
paggans avatar
När jag var liten på 80-talet gillade jag sidan ”Slingan”. Ingen aning om vad den visade men den hade en fin layout!

Kollar också text-tv varje dag. Nyheterna är korta och koncisa och lägger sällan en indoktrineringsvinkel i texten. Sen slipper man höra allt jävla käbbel också.
Sen använder jag ofta 199 så jag får programmen textade då jag knappt hör eller förstår vad folk säger längre.

Favoritsidorna är:
101-105
300
377
401
404
601 och uppåt.
Senast redigerad av paggan 2019-03-12 kl. 19:11.
Citera
2019-03-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Jag minns också på den tiden man kollade tv-tablån. Var det 601 som visade allt som gick just nu på de vanliga kanalerna ordnat efter startdatum samt vad som skulle komma efter. Ovärderlig information på del när man zappade runt efter nåt sebart.

Gillar fortsatt text-tv, relevant information utan en massa reklam, samt onödigt skit skvaller.
Folk blir kissnödiga om svarstiden/informationen på internet har en minimal fördröjning.
Citera
2019-03-12, 19:18
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decadarchy
Vi pratade om text-tv ditt rövhål.

Sedan använder man en dator till alla sina "tv-behov". Finns stora skärmar att tillgå.

Inte tillräckligt stora din dumma fitta. Vem fan ser film på en skärm under 50 tum?
Citera
2019-03-12, 19:52
Medlem
Decadarchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Inte tillräckligt stora din dumma fitta. Vem fan ser film på en skärm under 50 tum?

Beror på hur nära man sitter. Räcker inte 27-32" om du sitter lika när som när du sitter vid en datorskärm?

Du svamlar om en massa skit.
Citera
2019-03-12, 19:53
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira

Jag gör.
Citera
2019-03-12, 19:56
Medlem
Dofternas avatar
Text-tv-appen är min mest använda app. Text-tv är toppenbra.
Citera
2019-03-12, 20:09
199
299
499

är väl de som gett text på svensk text-talande tv? Det har jag kört med, sen kom IPTV...
Citera
2019-03-12, 20:12
Medlem
Kommer ihåg när jag var liten och då och då gick igenom alla sidor på en gång. Ett bra tag innan internet. Var ju lite frågesport och sånt på någon sida. 500 kanske.
Citera
2019-03-12, 20:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Text-tv-appen är min mest använda app. Text-tv är toppenbra.
På den tiden jag hade tillgång till svensk linjär-TV så kollade jag ofta på Text-TV. Ett bra format utan möjlighet till för mycket inlindande & PK-omskrivningar.
Citera
2019-03-12, 20:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
På den tiden jag hade tillgång till svensk linjär-TV så kollade jag ofta på Text-TV. Ett bra format utan möjlighet till för mycket inlindande & PK-omskrivningar.

Så är det. Där får man välja sina ord
Citera
2019-03-12, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decadarchy
Du kan ju få samma information genom att använda din mobiltelefon. Då får du all information du finner på text-tv och kan använda den som fast telefon, fast bättre.

Både TV och fast telefon är utdaterat, om man inte är en pensionär och inkapabel till att lära sig hur en telefon fungerar.

Enkelt, överskådligt och ingen reklam. App finns det också så jag kör ofta text-tv via mobilen. Så fort man går in på en "vanlig" nyhetssida får man ögoncancer av blinkade reklamrutor, automatiskt startande videoklipp eller fastnar i en betalvägg.

edit: Synd att alla sidor på 500 har försvunnit nu sedan årsskiftet. Fast det finns ju fortfarande:

www.551.se
www.553.se
Citera
2019-03-12, 20:21
Medlem
Använder text-tv rätt ofta. Antar att det mest är av gammal vana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in