Kollade faktiskt på avsnittet av Anders knackar på eftersom du tipsade om det. Det finns på TV4 play (Säsong 3, del 4). Antingen så var du med under inspelningarna eller så minns du fel. Anders ligger inte alls på om att han ska skriva över huset på henne.
Enda gången ägandeskap kommer in i bilden i programmet är när Anders frågar om de ska äga huset ihop och då går samtalet så här 34:30 in i programmet:
Anders: - Ska ni äga huset ihop?
Giselle: - Ja
Rickard: - Ja, om vi ska gå ihop här och bli ett par i det här huset då måste vi gå in med lika värde, så att säga. Det går inte annars.
Anders: - Det går ju fort också, grattis!
Rickard: - Tack!
Anders: - När gjorde ni det här?
Rickard: - För två veckor sedan.
Anders: - Förlovade er?
Rickard: - Ja, och vi gifter oss om två veckor.
Anders: - Två veckor !?
Rickard: - Varför ska vi bromsa för?
Giselle: - Jag hör mig själv när du ställer frågorna. När vi är i vår lilla kokong så känns det inte som att det går så snabbt. Fast vi vet att det går snabbt. Men nu när jag hör att det är tvåveckors intervaller så låter det helt sinnessjukt...
Rickard: - Men du brukar säga när vi har hållt på med det här gåvobrevet och så där...
Richard (imiterar Giselle): - Håller du på att förhalar det här?
Giselle (märkbart obekväm): - NEJ...
Rickard: - För att jag inte lagt på brevet samma dag.
Rickard: - Man bara "Förhalar"!?
Källa:
https://www.tv4play.se/program/anders-knackar-p%C3%A5/del-4-rickard-olsson-s%C3%A4song-3/12580267?offset=3
Så vad jag förstår är gåvobrevet redan inskickat när Anders kommer dit.
Programmet får mig även att undra om hon inte är mer Golddigger än vad jag tidigare trodde. Ligga på så med gåvobrev redan innan de flyttat in. Märker inte några tecken på förälskelse hos henne heller. Hon håller stadigt genom programmet fysiskt avstånd till Rickard och vänder kroppen och ansiktet från honom så att han inte kan pussa henne.
Noterar även hur Rickard, Rickards dotter och Giselles dotter är klädda för arbete och hjälper till att snickra och fixa med huset. Medan Giselle går runt i finkläder och inspekterar arbetet. Hon är verkligen en trofé-fru på gott och ont för hon är onekligen en vacker fru för en 50 åring att vila ögonen på. Fokus på utseendet och ingen skit under naglarna.