Citat:
Ursprungligen postat av Abingdon
Varför rakar ni er inte med rakapparat?
Jag rakar mig iofs också med rakhyvel, men här om dan kom jag att tänka på hur mycket pengar man skulle spara in på att köpa en riktigt bra rakapparat (1k+)
Är det för att det är skönare/roligare med hyvel än med apparat? Eller blir resultatet bättre?
Min medelmåttiga rakapparat (på 600kr) fungerar inte längre på min grövre skäggväxt. Provade min fars (2000kr) rakapparat och jävlar vilken skillnad.
Spara pengar? Tveksamt... En bra säkerhetsrakhyvel kostar ca 350kr, rakblad 100 - 200kr på ett år, aftershave/preshave/shavingcream behöver sedan inte bli så dyrt. Så man får en prisvärd rakning, en bättre rakning som dels är behagligare, men även bättre. Nackdelar? Tar lite längre tid och går inte att göra ex. samtidigt som man kör bil.
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb
Jag köper 100pack rakblad (feather vilka anses vara bland dem bästa) för 125kr, det är 1,25/rakblad. Dessa brukar räcka 6-12 månader beroende på hur mycket jag rakar mig. Jag har aldrig fått lika bra resultat med en rakapparat då det oftast brukar irritera min hy.
Var hittar du ett 100-pack feather rakblad för 125kr

? Har sett för runt 200 - 250kr.