2014-07-20, 12:16
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamelpojken
http://www.ebay.com/itm/NEW-FEATHER-...item2c74d10966

http://www.ebay.com/itm/Feather-New-...item4d153f06ff om du hellre betalar mer och köper ifrån UK.

Finns någon i Thailand som kränger 500 st också vill jag minnas.
Du menar antagligen den här
http://www.ebay.com/itm/500-Feather-...item3f38dfdf84
Om jag inte minns fel så är butikspriset ca 90 skr för ett 100-pack i thailand.

PS! Feather gul är 10-pack och svart är 5-pack. Annars samma blad.
Citera
2014-07-20, 12:18
Medlem
TheMules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Med tanke på att dom kostar ca 350kr på ebay så lycka till'1

Ja du menar exklusive frakt- och tull som går på 200:-? Ja visst, då är vi uppe i 550:-.

700:- var tänkt att ha i en annons. Sen om man vill pruta på det så visst, varsågod. Annars kan jag sätta 550:- direkt, men då är det absolut sista kompis slutpris.

Det finns ju uppenbarligen folk som betalar 5:- bladet så någon borde väl bli intresserad?
Citera
2014-07-20, 12:30
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMule
Ja du menar exklusive frakt- och tull som går på 200:-? Ja visst, då är vi uppe i 550:-.

700:- var tänkt att ha i en annons. Sen om man vill pruta på det så visst, varsågod. Annars kan jag sätta 550:- direkt, men då är det absolut sista kompis slutpris.

Det finns ju uppenbarligen folk som betalar 5:- bladet så någon borde väl bli intresserad?
Sätt vilket pris du vill. Vi är ju inte polare ändå. Dom flesta som säljer på Ebay är fraktfritt. Så det enda du riskerar att betala är momsen. Ingen jag känner köper blad i sverige.
Citera
2014-07-20, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Du menar antagligen den här
http://www.ebay.com/itm/500-Feather-...item3f38dfdf84
Om jag inte minns fel så är butikspriset ca 90 skr för ett 100-pack i thailand.

PS! Feather gul är 10-pack och svart är 5-pack. Annars samma blad.
Japp, vore ju nästan värt å köpa!
Satan vad billigt!
Citat:
Ursprungligen postat av TheMule

Dom flesta som säljer på Ebay säljer ju fraktfritt, sen köper du ifrån asien & usa kan du få tull.
Citera
2014-07-20, 12:53
Medlem
Sen så är dom ebay säljare från asien extremt duktiga på att sätta låga värden, runt 10dollar eller märka som "gift". Jag är hitills tullfri på asiatiska varor mellan 100-1000kr, och då har jag köpt ca 50 saker.

Men fey är orelevant här. Jag skulle satt 600kr som pris på blpcket eller tradera plus fralt.
Citera
2014-07-22, 11:44
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Tveksam, känns överlag som dåligt utbud av rakprodukter på både tradera och blocket. Så är nog inte värt att försöka kränga därifrån.

Vart får du ett 100-pack gratis varje gång om man får fråga ?
I Sverige är nog tradera som säljer flest rakprodukter. Annars är det Ebay som gäller och där har du en del konkurens när det kommer till priserna.

Missade att skriva det. Dom köper 100-pack Feather under 100-lappen i Thailand.

Varför använder du dom inte själv?
Citera
2014-07-22, 14:08
Medlem
Citat:
I Sverige är nog tradera som säljer flest rakprodukter. Annars är det Ebay som gäller och där har du en del konkurens när det kommer till priserna.

Missade att skriva det. Dom köper 100-pack Feather under 100-lappen i Thailand.

Varför använder du dom inte själv?
Aldrig hittat något riktigt wow-utbud på tradera som man kan hitta på ebay.

Dom= familj? vänner? butik du köper ifrån annars? vilka ger bort ett gratis 100 pack till dig ? du svarade inte på frågan.

Använder feather till shavette.
Citera
2014-07-22, 21:45
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Aldrig hittat något riktigt wow-utbud på tradera som man kan hitta på ebay.

Dom= familj? vänner? butik du köper ifrån annars? vilka ger bort ett gratis 100 pack till dig ? du svarade inte på frågan.

Använder feather till shavette.
Jag har vänner som åker regelbundet. Vart dom köper prylarna har jag ingen aning om. Har köpt några hyvlar och borstar från ett amerikanskt forum och från http://www.shaving.ie/, Fått rakkrämer och aftershave av en polare i Italien, bytte mot en av mina rakknivar.

PS! På den siten jag nämnde kostar 100-pack Feather €37.45 (ca 364,38skr) ink frakt.
Senast redigerad av Glappkontakt 2014-07-22 kl. 21:57.
Citera
2014-07-22, 22:23
Medlem
Citat:
Jag har vänner som åker regelbundet. Vart dom köper prylarna har jag ingen aning om. Har köpt några hyvlar och borstar från ett amerikanskt forum och från http://www.shaving.ie/, Fått rakkrämer och aftershave av en polare i Italien, bytte mot en av mina rakknivar.

PS! På den siten jag nämnde kostar 100-pack Feather €37.45 (ca 364,38skr) ink frakt.
Då förstår jag!

23 pund inkl frakt på shaving-shack där jag köpte mina grejer.

En allmän fråga, köpa raktvålar ifrån utlandet, går det igenom tullen eller är det något som dom kan ta. Läste om någon som råkade ut för det.
Citera
2014-07-22, 22:47
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Då förstår jag!

23 pund inkl frakt på shaving-shack där jag köpte mina grejer.

En allmän fråga, köpa raktvålar ifrån utlandet, går det igenom tullen eller är det något som dom kan ta. Läste om någon som råkade ut för det.
Vad jag vet så är det bara internethandel med produkter som innehåller alkohol, t ex aftershave och parfymer, som kan generera problem. Parfymkillarna har stenkoll på den biten.
Senast redigerad av Glappkontakt 2014-07-22 kl. 22:51.
Citera
2014-07-23, 22:16
Medlem
brattalattas avatar
Hej alla! ska jag köpa Gillette fusion proglide hyvel eller Mach3?
Citera
2014-07-23, 22:18
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
För en som sliter hyvlar som en jävel kan jag rekommendera Bics nya hyvlar. Prisvärda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in