2013-05-04, 14:18
Medlem
Linuouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
Mjo, verkar som att tullen fått idéer för sig, när jag beställde proraso aftershave balm så skickades den i ett paket var sig för att de tidigare fått ordrar med den produkten konfiskerade och förstörde förut :/. Mina två paket kom iaf. fram, men man kan tycka att det inte skulle behövas.

Det enda som står på när jag kollar upp försändelsen på deras hemsida är detta
This order has been despatched on 22 Apr 2013

Despatch Details

Despatch 1
Despatch Status : Despatched
Despatch Type : Airsure Tracked
Tracking Code : blablabla
Despatch Date : 22 Apr 2013 17:34:10

Och med detta blir jag ju inte klokare liksom? skickat för mer än en vecka sedan? Och om fallet väl är att tullen har beslagtagit aftershaven, hur går man tillväga då?
Citera
2013-05-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linuouz
Det enda som står på när jag kollar upp försändelsen på deras hemsida är detta
This order has been despatched on 22 Apr 2013

Despatch Details

Despatch 1
Despatch Status : Despatched
Despatch Type : Airsure Tracked
Tracking Code : blablabla
Despatch Date : 22 Apr 2013 17:34:10

Och med detta blir jag ju inte klokare liksom? skickat för mer än en vecka sedan? Och om fallet väl är att tullen har beslagtagit aftershaven, hur går man tillväga då?

Tracking nummer och kolla på royal mail, under air mail och trace, vet inte om du får ut någon rolig information från det dock, men testa.
http://www.royalmail.com/track-trace

I övrigt kontakta connaughtshaving ang. paketet, inte så mycket mer att göra om paketet dröjer.

Och om det inte kommer fram inom 1 månad (eller vad det kan tänkas vara för gräns) så är försändelsen att betrakta som förlorad och de ersätter dig. Eller något i den stilen, har inte exakt koll, men skulle tro att det blir något sådant. Har tullen beslagtagit något i paketet skulle jag tro att hela paketet att anse som förlorat, tyvärr.
Citera
2013-05-04, 16:47
Medlem
Linuouzs avatar
Citat:
Tracking nummer och kolla på royal mail, under air mail och trace, vet inte om du får ut någon rolig information från det dock, men testa.
http://www.royalmail.com/track-trace

I övrigt kontakta connaughtshaving ang. paketet, inte så mycket mer att göra om paketet dröjer.

Och om det inte kommer fram inom 1 månad (eller vad det kan tänkas vara för gräns) så är försändelsen att betrakta som förlorad och de ersätter dig. Eller något i den stilen, har inte exakt koll, men skulle tro att det blir något sådant. Har tullen beslagtagit något i paketet skulle jag tro att hela paketet att anse som förlorat, tyvärr.

Uppskattar din hjälp, provade att tracka paketet men dessvärre så fick jag inte fram någonting, står endast att "Sorry

There is no data available for this tracking reference, please try again later" sannerligen skumt.

Bara för att göra mig ännu mer otålig så fick jag även hem min rakhyvel från ebay igår, så nu är det bara detta paketet som saknas för att uppleva en rakteknik som denna, attans.

Tog dessutom och skickade ett mail, så får helt enkelt ståt ut tills måndag för att se vad som kan ha gått snett.
Citera
2013-05-04, 17:09
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linuouz
Uppskattar din hjälp, provade att tracka paketet men dessvärre så fick jag inte fram någonting, står endast att "Sorry

There is no data available for this tracking reference, please try again later" sannerligen skumt.

Bara för att göra mig ännu mer otålig så fick jag även hem min rakhyvel från ebay igår, så nu är det bara detta paketet som saknas för att uppleva en rakteknik som denna, attans.

Tog dessutom och skickade ett mail, så får helt enkelt ståt ut tills måndag för att se vad som kan ha gått snett.
MItt paket tog fyra dagar. Tyvärr så händer det att mupparna i Malmö strular till saker för oss som vill köpa ifrån utlandet.
Citera
2013-05-15, 21:25
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Har gjort slut på en Proraso raktvål. Jag måste säga att Gillettes raklödder är mycket bättre.
Citera
2013-05-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Har gjort slut på en Proraso raktvål. Jag måste säga att Gillettes raklödder är mycket bättre.

Proraso green är bland det bästa jag vet, problem med tekniken? Hur kan det komma sig att du inte tycker om den?
Citera
2013-05-15, 21:45
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Proraso green är bland det bästa jag vet, problem med tekniken? Hur kan det komma sig att du inte tycker om den?
Rakbladet glider inte lika bra när jag använde Proraso som när jag använder Gillettes. Tekniken? Jag har rakat mig varje dag under ett års tid med Proraso så dålig teknik har jag inte. Även Nivea är bättre än Proraso.
Citera
2013-05-15, 23:12
Medlem
Citat:
Rakbladet glider inte lika bra när jag använde Proraso som när jag använder Gillettes. Tekniken? Jag har rakat mig varje dag under ett års tid med Proraso så dålig teknik har jag inte. Även Nivea är bättre än Proraso.

Hmm, använd det som fungerar bäst för dig . Personligen skulle jag inte byta bort rakkrämer då jag tycker om upplevelsen med borste, men använd det som fungerar för dig.
Citera
2013-05-16, 05:35
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Låter som för torrt lödder? Enligt min erfarenhet har lödder på burk inte mycket att sätta emot riktig raktvål/rakkräm.
Citera
2013-05-16, 10:57
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Låter som för torrt lödder? Enligt min erfarenhet har lödder på burk inte mycket att sätta emot riktig raktvål/rakkräm.
Denna hade jag: http://shavingroom.se/prorasoshaving...65dbfc6ee0cff2

Var besviken redan när den var nyinköpt. Kan iofs ha fått något måndags-ex men jag tvivlar på det.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2013-05-16 kl. 11:01.
Citera
2013-05-16, 12:57
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Var besviken redan när den var nyinköpt. Kan iofs ha fått något måndags-ex men jag tvivlar på det.

Jo men alltså, hur mycket vatten hade du i den? Det doserar man själv och snålar man med vatten i tvålen när man blandar så blir den förr torr.
Citera
2013-05-16, 14:13
Medlem
Citat:

För mycket vatten är inte heller bra, men låta borsten stå i varmt vatten (Ifall du bränner dig på vattnet är det definitivt för varmt!) innan användning, krama ut vatten ur borsten så att den är lätt fuktig. Ta rakkräm (själv tar jag motsvarande en tumnagel), lättast är att löddra direkt på ansiktet då man lätt märker hur konsistensen är, är det svårt att löddra upp behöver man ta mer vatten, ifall det löddrar extremt mycket kan det vara så att man har tagit för mycket vatten. Ifall man har för mycket vatten så går det att lösa med att ta mer av rakkrämen, men det kan krävas en del beroende på hur mycket vatten man tagit.

youtu.be/y4ezJNJfygw?t=2m42s

Men ifall du inte tycker om det, så är det inte något man behöver göra och använda. Ifall traditionell rakning inte var för dig, så gör helt enkelt så att du använder det som fungerar för dig, resultatet och upplevelsen för dig är det som är huvudsaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in