Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Märks att du bara varit här i drygt två veckor. Läs rubriken.
Handlar inte om att få allt serverat, men om användarna inte kan hjälpas åt och komma med råd så kan man lika gärna använda Google till allting. Det här är ett diskussionsforum. Om man inte får diskutera och ställa frågor så kan man lika gärna lägga ner hela forumet.
Ändra din attityd, gosse.
Märks att du knappt varit här ett år... till viss del håller jag med, men sätt dig i samma sits som de som varit med och engagerat diskuterat i 20 sidor - är ju hyfsat smådrygt om ingen orkar läsa tråden innan de kliver in i den, skulle ju starta från noll hela tiden.
För att vara on topic: Mach 3 funkar utmärkt både till skallen och ansiktet, men som påpekats så tappar de minsann mycket av skärpan väldigt snabbt. Jag tycker dock att de nästan är lite för vassa de första rakningarna och anstränger huden, särskilt på huvudet.
Eftersom mina skäggstrån är av tämligen vän karaktär klarar jag mig oftast i uppåt ett par månader med samma hyvel - och då rakar jag ansiktet och skallen ungf. tre gånger i veckan (visserligen är det inte direkt skitsmooth efter några veckor, men vad fan... skitsamma).
Lödder och skum har jag gett upp för längesedan när jag märkte att det går precis lika bra med vilken jävla tvål som helst. Tricket är att använda någon bra fuktgörande cremé efteråt medan huden fortfarande är fuktig. Jag snor av min sambos Nivea Day Cremé Q10+, efter att ha tröttnat på pumpkonstruktionen som sitter på behållaren med samma kräm för män (den till kvinnor är bara en liten kopp med lock). Rackarns len och fin blir jag.