Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-27, 11:34
  #13
Medlem
Dennos avatar
Jag har aldrig fattat varför 3-4 rakblad skall vara bättre än ett vasst.

Hela den grejjen med "multiplecoolasfuck" rakblad är enligt mig en jävla bluff för att få folk att köpa skitdyra små rakhuvuden.
Citera
2006-02-28, 03:24
  #14
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Jag har aldrig fattat varför 3-4 rakblad skall vara bättre än ett vasst.

Hela den grejjen med "multiplecoolasfuck" rakblad är enligt mig en jävla bluff för att få folk att köpa skitdyra små rakhuvuden.

För att inte tala om Mach3 Turbo med batteri i!! En rakhyvel med batteri....trams! De har frångått att se till behovet hos kunderna numera, de uppfinner nya behov åt oss (som vi absolut inte behöver egentligen!).
Citera
2006-03-01, 07:41
  #15
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
För att inte tala om Mach3 Turbo med batteri i!! En rakhyvel med batteri....trams! De har frångått att se till behovet hos kunderna numera, de uppfinner nya behov åt oss (som vi absolut inte behöver egentligen!).

Vad jag förstått så vibrerar väl den va? Då finns det kanske ett behov att fylla på andra sätt än just rakning.

Annars håller jag med helt, ett behov vi inte har...
Citera
2006-03-01, 12:19
  #16
Moderator
Oddballs avatar
Som om det inte räckte med 2,3 eller 4 bladshyvlar så lanserar nu Gillette sin 5-bladshyvel: Gillette Fusion som finns både med och utan batterier....

Det börjar bli riktigt riktigt löjligt....


http://money.cnn.com/2005/09/14/news...e500/gillette/
Citera
2006-03-01, 17:22
  #17
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Vad jag förstått så vibrerar väl den va? Då finns det kanske ett behov att fylla på andra sätt än just rakning.

Annars håller jag med helt, ett behov vi inte har...

Använder den själv. Den vibrerar och skickar ut någon strömm vet inte hur men håren reser sig mer iaf så man kommer åt bättre
Citera
2006-03-01, 17:28
  #18
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Vad jag förstått så vibrerar väl den va? Då finns det kanske ett behov att fylla på andra sätt än just rakning.

Du menar att fikusar kan stoppa upp den i röven för ökad anal njutning?

Verkar iofs enklare med en dildo....
Citera
2006-03-14, 13:49
  #19
Medlem
corpulentcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Ok, glöm alla jävla "mac3superskitmiginäven" hyvlar.

http://gents.se/index.php?section=pr...&id=187&from=9

Detta är den sortens hyvel du skall ha. Med möjlighet att vinkla och komma åt bättre.

Att du skär dig beror nog mer på slöa blad än dålig hyvel.
Sedan är ju förarbete viktigt också.

Man skall raka med små drag och börja utifrån på båda sidor.
Gärna dusha innan och värma upp huden. Sedan setill att ha ett bra raklödder med bra phvärde.

Kör själv med en mycket gammal Gillette rakhyvel som jag snodde i lumpen.
Byter inte bort den för alla jävla rakdon i världen. Möjligen en äkta rakkniv som jag hört skall vara det ultimata. Men jag vägrar köpa alla jävla plasthyvlar och 3rakbladssystem.

Lyckatill.

EDIT: Här har du även rakkniv. Själv sugen som fan att köpa den.
http://gents.se/index.php?section=products&id=64

Detta inlägg fick mig att köpa en Merkur-hyvel. Dock blev det en Futur med inställning i sex steg. Efter en första rakning tycker jag den verkar kanontrevlig.

Min Mach3 som jag tidigare använde har nu blivit degraderad till pungrakdon.

När vi ändå har börjat gräva på gents.se, hur är deras Zirh shave gel? Har använt lite ansiktsprodukter av märket Zirh och det har fungerat bra. Gillar dessutom gents.se - snabba leveranser är ju klockrent.
Citera
2006-03-14, 23:21
  #20
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corpulentcowboy
Detta inlägg fick mig att köpa en Merkur-hyvel. Dock blev det en Futur med inställning i sex steg. Efter en första rakning tycker jag den verkar kanontrevlig.

Min Mach3 som jag tidigare använde har nu blivit degraderad till pungrakdon.

När vi ändå har börjat gräva på gents.se, hur är deras Zirh shave gel? Har använt lite ansiktsprodukter av märket Zirh och det har fungerat bra. Gillar dessutom gents.se - snabba leveranser är ju klockrent.

Jag kör vanlig Gillette raklödder. Snart dags att köpa ny flaska dock. Osäker på vad det blir då.
Citera
2006-03-14, 23:35
  #21
Banned
Myokardiets avatar
Mach3 Turbo
Citera
2006-03-14, 23:54
  #22
Medlem
ariers avatar
Spelar nog ingen roll vilken hyvel man har.
Bara man har fina och vassa blad.

Däremot har rakskum en djävla inverkan.
Gillette är skräp och luktar även som en billig parfym. Fråga vilken tjej på gatan som helst!
Använde Biotherm "Peau sensible" raklödder förut när jag duschat och Phytomer "rasage prefect" när jag inte hann med en dusch innan.
Men det var tills jag hittade Crabtree & evelyn raklödder med borste.

Den är löjligt bra. Och även om jag inte har världens snabbaste skägg så är jag silkeslen iaf 2 dagar efter.
Det är nog hästhårs borsten som gör det.

Byt till det och ni ändrar er aldrig!
Citera
2006-03-15, 04:08
  #23
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Men det var tills jag hittade Crabtree & evelyn raklödder med borste.

Den är löjligt bra. Och även om jag inte har världens snabbaste skägg så är jag silkeslen iaf 2 dagar efter.
Det är nog hästhårs borsten som gör det.

Byt till det och ni ändrar er aldrig!

Vilka butiker säljer Crabtree & evelyn? Är det verkligen hästhår förresten? Det brukar nästan alltid vara grävlingar som fått sätta pälsen till när det tillverkas rakborstar?!
Citera
2006-03-15, 06:36
  #24
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Vilka butiker säljer Crabtree & evelyn? Är det verkligen hästhår förresten? Det brukar nästan alltid vara grävlingar som fått sätta pälsen till när det tillverkas rakborstar?!

Jag köpte mina saker på NK. Har ett ganska trevligt utbud där. Håller med. De flesta sådana produkter brukar vara grävling, men nu vad det en häst som satt toppen till för min skönhet skull
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback