2014-01-10, 10:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaxnon
Tack så mycket!
Blev en grävlingsborste och Proraso grön
Proraso grön är mycket trevlig kan jag intyga.
Citera
2014-01-10, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Får tyvärr inte klippet att funka.Vad säger han i klippet?

Ok, men varför har då även andra tillverkare samma system? Är det som blindtarmen, den finns där men inget vet varför...

By the way, någon som privat Derbys raktvål ? Hur doftar den? Överlag så verkar rakgrejer från just turkiet vara riktigt prisvärda.
Jag testade den igår. Den löddrar väldigt fint och är skön att raka sig med. Lukten kanske inte är den mest charmerande.
Citera
2014-01-12, 21:12
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Funderar på att köpa antingen Arko eller Derby raktvål på stift. Perfekt när man är utomlands och vill raka sig som en kung och slippa asa med sig en massa grejer.

Arko är bra men stinker pissoartvål, jag skojar inte. Bästa för resor är helt klart La toja, Kommer i ett hårt skal som inte ens ryans klåpar till personal lär kunna krossa.
Citera
2014-01-12, 21:17
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Proraso grön är mycket trevlig kan jag intyga.

Förutom deras nya linje med genomskinligt gel så är alla deras produkter toppklass. De har en brandad omega borste med silvrigt handtag http://www.cowparfymeri.se/sv/images/2948/large.jpg

Det är svinborst som är förbrytna, kan man plocka upp den för under 400 sek så är den värd det alla dagar i veckan. Det är den och syntetisk silvertip som används här hemma, trots resten av alla svindyra borstar som står i hyllan.
Citera
2014-01-12, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Förutom deras nya linje med genomskinligt gel så är alla deras produkter toppklass. De har en brandad omega borste med silvrigt handtag http://www.cowparfymeri.se/sv/images/2948/large.jpg

Det är svinborst som är förbrytna, kan man plocka upp den för under 400 sek så är den värd det alla dagar i veckan. Det är den och syntetisk silvertip som används här hemma, trots resten av alla svindyra borstar som står i hyllan.

400kr? Varför inte köpa den för betydligt lägre? (Antar att det är den borsten du syftar på). Om jag kommer ihåg rätt är det en Omega 48 (2).
Citera
2014-01-12, 22:07
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
400kr? Varför inte köpa den för betydligt lägre? (Antar att det är den borsten du syftar på). Om jag kommer ihåg rätt är det en Omega 48 (2).

Det är den ja. Jag vet om att man nästan alltid får den billigare en 400. Fick min från Italien av en tjej inklusive den stora burken med tvål för 7 euro.
Citera
2014-01-12, 22:13
Medlem
Bertil85s avatar
Lidl säljer ett paket med en hyvel och flera skärblad. Billigt 49kr tror jag att det kostade.
Citera
2014-01-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Lidl säljer ett paket med en hyvel och flera skärblad. Billigt 49kr tror jag att det kostade.

Bild? Vad exakt är det i paketet och vad kallar de det?
Citera
2014-01-12, 22:42
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
Bild? Vad exakt är det i paketet och vad kallar de det?

Nej jag kan inte ordna en bild. Vad dem kallar den? Det är en rakhyvel för män; märket är Gibellini.

I förpackningen så får man 20st hyvelblad; 1 st hyvel; för priset som sagt 49kr. Finns på Lidl.

Jag tror att priset var 49kr; men kan dock inte lova det.
Senast redigerad av Bertil85 2014-01-12 kl. 22:47.
Citera
2014-01-12, 22:46
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Nej jag kan inte ordna en bild.

I förpackningen så får man 20st hyvelblad; 1 st hyvel; för priset som sagt 49kr. Finns på Lidl.

Jag tror att priset var 49kr; men kan dock inte lova det.

Men är den bra då? eller ser man ut som om man försökt mysa med ett rivjärn?
Citera
2014-01-12, 22:55
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:

Enligt mig så går det att raka sig med denna hyvel.

Jag byter rakblad efter varje gång jag har rakat mig.

Men det skulle väll vara att de kanske inte riktigt håller för mer än 1 rakning eller max 3 rakningar med samma rakblad.

Men rakhyveln är prisvärd.

För det priset så kan man ju alltid testa; och blir man inte nöjd; så köper man dem inte ingen.
Senast redigerad av Bertil85 2014-01-12 kl. 23:01.
Citera
2014-01-12, 23:50
Medlem
Citat:

Dubbelblad av Gilette-typ. Den är helt OK, men inte samma charm som en säkerhetshyvel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in