2008-03-14, 16:47
Medlem
Coq Rouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermhare
Stå på dig.. meningen är att RSX ska läsa igenom tråden och inte få allt på silverfatet, du hjälpte honom ändå trots allt. Skulle alla bete som RSX skulle vi få samma jävla fråga per sida. Du är varmt välkommen hit..

Hoppas ironin lös igenom
Citera
2008-03-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coq Rouge
Hoppas ironin lös igenom
Jag e allvarlig.. Grejen är att RSX borde alternativ ha formulerat frågan lite bättre eller läsa igenom tråden.. Lika irreterande som om en random fjortis frågar. hej jag vill bli hackers hur gör jag då?... Men vi skiter i det här..
Citera
2008-03-14, 17:11
Medlem
Coq Rouges avatar
Man kanske borde köpa en Edwin Jagger Cut Throat rakkniv för att gå riktigt oldschool. Som ett helg komplement till min Merkur 34C, men det verkar vara ganska så svårt med att hålla rätt grad mot huden å allt detta som tillkommer med att ha en rakkniv.
Citera
2008-03-14, 18:32
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albilicious
Vad tycker ni om rakapparater på denna delen av forumet då? Funderar på att införskaffa mig nämnda apparatur.

Det finns en alldeles särskild cirkel i Helvetet för *ryyys* elrakar-patrask.

Ondskefulla ursäkter till människor.
Citera
2008-03-14, 18:39
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Nej.

Jag har inte hur mycket tid som helst att bara läsa igenom 20 sidor. Men frågan var för svår för dig, eller?

Nån annan?

Mach III Turbo är alldeles lysande om du har ett rak-set med ett tyngre handtag samt att du gör förarbetet; varm ansiktstvätt, värmd hyvel+borste, rakolja, cremé och fuktkräm/balsam.

Men åtminstone jag byter blad efter 5-6ggr, även om det absolut inte behövs så tycker jag det är värt det så det går så smidigt som möjligt att hyvla av en bit ansikte

Köper på mig ett lager rakblad som räcker ett tag, sist 50st på en gång. Inte gratis.
Citera
2008-03-14, 19:39
Medlem
bemoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coq Rouge
Man kanske borde köpa en Edwin Jagger Cut Throat rakkniv för att gå riktigt oldschool. Som ett helg komplement till min Merkur 34C, men det verkar vara ganska så svårt med att hålla rätt grad mot huden å allt detta som tillkommer med att ha en rakkniv.

det är inte så svårt, börja med att raka kinderna och fortsätt med övriga ansiktet då du tycker att du har börjat få kläm på dom stora plana ytorna
jag rekommenderar dig att köpa en rakkniv, jag använder uteslutande rakkniv...men då rakar jag bara kinderna och mustaschen(ibland) också(jag är en sån där skäggig jävel ) men det är riktigt avkopplande att raka sig med kniv, man blir som så koncentrerad
Citera
2008-03-14, 19:50
Medlem
Coq Rouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bemoth
det är inte så svårt, börja med att raka kinderna och fortsätt med övriga ansiktet då du tycker att du har börjat få kläm på dom stora plana ytorna
jag rekommenderar dig att köpa en rakkniv, jag använder uteslutande rakkniv...men då rakar jag bara kinderna och mustaschen(ibland) också(jag är en sån där skäggig jävel ) men det är riktigt avkopplande att raka sig med kniv, man blir som så koncentrerad

Ja jag är ju oxå en "skäggig jävel" eller rättare sagt 4-5dagars stubb i ansiktet så jag rakar bara halsen och gör en snygg avslutning längsmed underkäken. Borde det inte vara svårt att få till en rak och fin linje där?
Citera
2008-03-14, 21:50
Bannlyst
Jag vet inte hur dagens rakapparater är, jag slutade med rakapparat för 10 år sen. Men på den tiden (håhåjajaja, nu låter jag som jag är 100 år gammal) så blev man sällan riktigt slätrakad av rakapparaten. Det kändes alltid lite "strävt" om man strök med handen.

Men om man ska ha "ansad skäggstubb" eller ansat skägg är säkert en rakapparat perfa
Citera
2008-03-14, 22:02
Medlem
Coq Rouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bara_boll
Jag vet inte hur dagens rakapparater är, jag slutade med rakapparat för 10 år sen. Men på den tiden (håhåjajaja, nu låter jag som jag är 100 år gammal) så blev man sällan riktigt slätrakad av rakapparaten. Det kändes alltid lite "strävt" om man strök med handen.

Men om man ska ha "ansad skäggstubb" eller ansat skägg är säkert en rakapparat perfa

Nej inte rakapparat om man ska ha skäggstubb eller ansat skägg då är det en trimmer med ställbar kam som gäller.
Citera
2008-03-15, 22:35
Medlem
Merkur Sollingen Futur. Enbart dess riktigt tyska pondus och finish gör den till ett måste i badrummet. Robust pjäs som det andas kvalité av; rostfritt tyskt stål (matt/blank. Jag fick beställa från classicshaving i USA för att få den blanka som känns mest tidlös, under 500 svenska så behövde inte pappa på tullen lägga på moms), platinapläderade rakblad som dessutom är billiga. Har lätt tjänat in Machs hutlöst dyra blad på ett år i förhållande till Solingens förstagångspris.

Känns redan nu att jag kommer ha den livet ut. KÖP!
Citera
2008-03-16, 03:44
Medlem
Jag har rakfinnar runt vid halsen.. Hur ska jag göra?
I badrumskåpet har jag..
  • Futur med Mekur dubbla rakblad.
  • Mandelolja från apoteket.
  • Raktvål o rakkräm från ICA. borstar med bäverborste från Åhlens.
  • Något lugnande kräm. aftershave.

Ska beställa Taylor of Old Bond Street Avocado Shave Cream. Tror ni att rakfinnarna försvinner?
Citera
2008-03-16, 05:50
Bannlyst
Flera hävdar att flera blad är onödigt och annat, men tar Mach3 lika bra som Merkur hyvlar? (strunt i pris, risk att skära sig osv)

Efter att ha klickat runt på länkar och filmer så förstår jag att raktvål är något som jag inte orkar sätta mig in i. Vilket rakskum rekommenderar ni? Jag har hört mycket gott om Zirh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in