Citat:
Ursprungligen postat av
Ali-Baba
Är detta något ni tycker är helt okej?
En blå Neger som ska representera Sverige i eurovision Är för mig helt sjukt sorligt!
Vad har dom gjort med vårat land räcker det inte med att dom fått moské, könsstympa sina döttrar och skjuta varandra på öppna gator nu ska Neger fan ut och reppa SVERIGE

Du verkar gravt förvirrad och lyckas inte ens tänka klart som rasist betraktad.
Om vi börjar där: "blå neger" brukar ju rasister använda om riktigt svarta afrikaner, John Lundvik är rätt ljus. Ser nästan nordafrikansk ut, han är tydligen född i London, men påbråt verkar komma därifrån.
Har du belägg för att John Lundvik är muslim? Jag tvivlar starkt på det. Han är väl adopterad till att börja med? Djupt troende muslimer hoppar inte omkring och sjunger gospelliknande popsånger på harampopgalor. Men Lundvik är adopterad så det är irrelevant.
Dessutom; kopplingen svart afrikan <-> islam som en del verkar göra är rätt svag. Det finns oerhört många svarta i Afrika som är kristna. Kopplingen är mycket mer relevant om man talar om t.ex. araber eller centralasiater.
Själv tyckte jag låten var rätt tråkig men det berodde inte på Lundviks hudnyans.