2019-03-16, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av decodeme
nu var diskussionen negrer din imbecila babian-apa

MENA folket tillhör sandnegrena
Citera
2019-03-16, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
MENA folket tillhör sandnegrena

Nej din imbecila apa, MENA = ARABER så ja, annars är det väldigt mycket vita i området, du får forska mer med din primitiva nöt till hjärna
Citera
2019-03-16, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Vet vad jag skrivit, men jag har ingen aning om vad fan du syftar på då ditt bisarra utlägg hade noll att göra med vad jag skrev. Att du vägrar förklara det innebär väl dock att även du någonstans begriper hur korkat det var och försöker sopa det under mattan nu istället.

OK, då ber jag om ursäkt för att jag överskattade dina mentala förmågor.

Jag skrev att ditt inlägg om Zlatan var en del av den mer eller mindre avsiktliga förvirring kring tillhörighet som en del sprider. En förvirring som bland annat denna tråd är ett tydligt uttryck för. Men eftersom du helt verkar sakna förmåga att diskutera på den nivå jag avsåg är det lika bra vi lägger ner.
Citera
2019-03-16, 16:36
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
OK, då ber jag om ursäkt för att jag överskattade dina mentala förmågor.

Jag skrev att ditt inlägg om Zlatan var en del av den mer eller mindre avsiktliga förvirring kring tillhörighet som en del sprider. En förvirring som bland annat denna tråd är ett tydligt uttryck för. Men eftersom du helt verkar sakna förmåga att diskutera på den nivå jag avsåg är det lika bra vi lägger ner.

Det jag skrev var allt annat än förvirrat, och den enda som kan bli förvirrad av det jag skrev är lågbegåvade individer likt dig som inte förmår begripa att etnicitet och nationalitet är två vitt skilda ting.

Vad gäller din pinsamma nivå av "diskussion" (eller maraton i argumentationsfel) så är det helt rätt att det inte är en nivå jag befinner mig på.
Citera
2019-03-16, 16:57
Medlem
Citat:
Det jag skrev var allt annat än förvirrat, och den enda som kan bli förvirrad av det jag skrev är lågbegåvade individer likt dig som inte förmår begripa att etnicitet och nationalitet är två vitt skilda ting.

Vad gäller din pinsamma nivå av "diskussion" (eller maraton i argumentationsfel) så är det helt rätt att det inte är en nivå jag befinner mig på.

Nej du skrev att det måste vara ett problem för rasister att jugoslaven Zlatan representerar Sverige, dessutom med en fånig skrattsmiley vill jag minnas.

Du gjorde i det uttalandet ingen distinktion mellan Zlatans dubbla tillhörighet och det är precis såhär den offentliga debatten i Sverige ser ut hela tiden, dessutom ofta med liknande typer av hånfullhet, oavsett om det nu handlar om rasister eller ej. D.v.s. ett medvetet försök att sudda ut distinktionerna mellan olika typer av tillhörighet. Det var vad jag kritiserade och att du förstår distinktionen är totalt irrelevant för det var inte så du uttryckte dig. Så vad var egentligen poängen med ditt uttalande om du nu är så otroligt tydlig och genomtänkt i dina inlägg?

(Själv har jag alltså inga problem med att Zlatan representerar Sverige. Skiter iofs i fotboll men men...)

Vad rasister anbelangar gissar jag att de inte anser att Zlatan representerar svenskar och Sverige såsom de ser på det eftersom de vad jag förstår anser att slaver tillhör en lägre "ras" än "arier" och de identifierar Sverige såsom tillhörande enbart infödda svenskar med lång historia i territoriet.
Citera
2019-03-16, 18:15
Avslutad
Citat:
Vad har din kommentar med mitt inlägg att göra? Citerade du fel person
Nejdå. Det blev rätt från början till slut.

Du påstod implicit att alla kan bli svenskar ("en kaxig jugge" är "den mest kända svensken utomlands") vilket är detsamma som att förneka vår existens.

Du kallade också de som motsätter sig detta för "rasister": det är "inte lätt för rasisterna", skrev du.

Så nog blev det rätt.
Citera
2019-03-16, 18:16
Medlem
Korders avatar
Citat:
Nej du skrev att det måste vara ett problem för rasister att jugoslaven Zlatan representerar Sverige, dessutom med en fånig skrattsmiley vill jag minnas.

Nej, det skrev jag inte alls. Hittade du din läsförmåga i ett flingpaket? Jag skrev att den mest kända svensken utomlands är "en kaxig jugge" (dvs Zlatan) och att det måste vara jobbigt för rasisterna som KlasseArboga pratade om i sitt inlägg. Är det jobbigt med smileys för dig? Här, ta en till. :D

Citat:
Du gjorde i det uttalandet ingen distinktion mellan Zlatans dubbla tillhörighet och det är precis såhär den offentliga debatten i Sverige ser ut hela tiden, dessutom ofta med liknande typer av hånfullhet, oavsett om det nu handlar om rasister eller ej. D.v.s. ett medvetet försök att sudda ut distinktionerna mellan olika typer av tillhörighet. Det var vad jag kritiserade och att du förstår distinktionen är totalt irrelevant för det var inte så du uttryckte dig. Så vad var egentligen poängen med ditt uttalande om du nu är så otroligt tydlig och genomtänkt i dina inlägg?

Distinktionen var tydlig. Den mest kända svensken är en jugge. Är man efterbliven nog att inte kunna dra några slutsatser alls av det, trots kontext, så är det inte jag som ska lastas för andras (din) dumhet. Jag kan inte hjälpa att du behöver distinktionen mellan nationalitet och etnicitet bokstaverad för att begripa, eller om du kanske bara låtsas vara dum i ett försök att få till din poäng. Det var inget som helst "medvetet försök att sudda ut distinktionerna mellan olika typer av tillhörighet". Det är tyvärr bara din absurda tolkning till följd av din egen oförmåga, och hade inget som helst med vad jag skrev att göra.

"Vad var egentligen poängen" - är det ens möjligt att du är så korkad att du inte förmår begripa den? Det var inget avancerat resonemang direkt. Tror mer på att du spelar dum. Men visst, jag kan väl förklara det uppenbara. "Poängen" var att jag fann det roande att den svensk som de flesta utlänningar omedelbart kommer att tänka på när Sverige kommer på tal är en snubbe med jugoslavisk etnicitet vilket inte den genomsnittlige rasistens våta dröm.

Citat:
Vad rasister anbelangar gissar jag att de inte anser att Zlatan representerar svenskar och Sverige såsom de ser på det eftersom de vad jag förstår anser att slaver tillhör en lägre "ras" än "arier" och de identifierar Sverige såsom tillhörande enbart infödda svenskar med lång historia i territoriet.

Kan säkert stämma, även om jag tvivlar på att alla rasister tänker likadant. Många tycker säkert så som du skriver. Hur detta nu är relevant i sammanhanget vet jag dock inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Nejdå. Det blev rätt från början till slut.

Du påstod implicit att alla kan bli svenskar ("en kaxig jugge" är "den mest kända svensken utomlands") vilket är detsamma som att förneka vår existens.

Du kallade också de som motsätter sig detta för "rasister": det är "inte lätt för rasisterna", skrev du.

Så nog blev det rätt.

Märkligt inlägg. Oklart vad du svamlar om. Självfallet kan alla bli svenskar. Allt som krävs är ett medborgarskap. Så svårt var det. Det betyder ju dock inte att man plötsligt blir etnisk svensk. Det föds man till. Har du likt Varglig problem med att se skillnaden på nationalitet och etnicitet?

Jag kallade inte de som motsätter sig det resonemanget för rasister. Där har du fått något om bakfoten. Jag definierade inte vad som gör någon rasist och inte över huvud taget, men om jag skulle göra det så skulle inte det vara definitionen.

Så, jag har inte "förnekat vår existens". :D
Senast redigerad av Korder 2019-03-16 kl. 18:26.
Citera
2019-03-16, 18:30
Medlem
Citat:
Nej, det skrev jag inte alls. Hittade du din läsförmåga i ett flingpaket? Jag skrev att den mest kända svensken utomlands är "en kaxig jugge" (dvs Zlatan) och att det måste vara jobbigt för rasisterna som KlasseArboga pratade om i sitt inlägg. Är det jobbigt med smileys för dig? Här, ta en till.

Distinktionen var tydlig. Den mest kända svensken är en jugge. Är man efterbliven nog att inte kunna dra några slutsatser alls av det, trots kontext, så är det inte jag som ska lastas för andras (din) dumhet. Jag kan inte hjälpa att du behöver distinktionen mellan nationalitet och etnicitet bokstaverad för att begripa, eller om du kanske bara låtsas vara dum i ett försök att få till din poäng. Det var inget som helst "medvetet försök att sudda ut distinktionerna mellan olika typer av tillhörighet". Det är tyvärr bara din absurda tolkning till följd av din egen oförmåga, och hade inget som helst med vad jag skrev att göra.

"Vad var egentligen poängen" - är det ens möjligt att du är så korkad att du inte förmår begripa den? Det var inget avancerat resonemang direkt. Tror mer på att du spelar dum. Men visst, jag kan väl förklara det uppenbara. "Poängen" var att jag fann det roande att den svensk som de flesta utlänningar omedelbart kommer att tänka på när Sverige kommer på tal är en snubbe med jugoslavisk etnicitet vilket inte den genomsnittlige rasistens våta dröm.

Kan säkert stämma, även om jag tvivlar på att alla rasister tänker likadant. Många tycker säkert så som du skriver. Hur detta nu är relevant i sammanhanget vet jag dock inte.

Märkligt inlägg. Oklart vad du svamlar om. Självfallet kan alla bli svenskar. Allt som krävs är ett medborgarskap. Så svårt var det. Det betyder ju dock inte att man plötsligt blir etnisk svensk. Det föds man till. Har du likt Varglig problem med att se skillnaden på nationalitet och etnicitet?

Jag kallade inte de som motsätter sig det resonemanget för rasister. Där har du fått något om bakfoten. Jag definierade inte vad som gör någon rasist och inte över huvud taget, men om jag skulle göra det så skulle inte det vara definitionen.

Så, jag har inte "förnekat vår existens".

Intressant att du inte kommer någonstans annat än att upprepa att andra är korkade som inte förstår det roliga. Det är tredje gången du skriver det nu. Du vet antagligen inte själv varför du, precis som större delen av MSM-Sverige, håller på såhär.

Så frågan kvarstår: vad är innebörden av tjatet?

PS Jag vet svaret.
Senast redigerad av Varglig 2019-03-16 kl. 18:36.
Citera
2019-03-16, 18:40
Medlem
Korders avatar
Citat:
Intressant att du inte kommer någonstans annat än att upprepa att andra är korkade som inte förstår dem. Det är tredje gången du skriver det nu. Du vet antagligen inte själv varför du, precis som större delen av MSM-Sverige, håller på såhär.

Så frågan kvarstår: vad är innebörden av tjatet?

Det är du som upprepar dig, och nu gör du det igen. Bisarrt. Kan det vara så att du lider av något? Ber om ursäkt i så fall, inte alltid lätt att avgöra på internet.

Citat:
Som överkurs kan du ckså få svara på frågan varför du tror att just rasiter har problem med detta när de förmodligen är en av de få grupper bortsett från kritiskt tänkande som tydligt gör distinktionerna. Tror du på allvar att rasister tycker Zlatan representerar svenskarna, att han alltså ses som världens mest kända svensk?

Nope, jag har ingenstans påstått att jag tror att rasister tycker Zlatan representerar svenskarna. Det är din bristande läsförståelse som ställer till det för det igen. Däremot förknippar utlänningar Zlatan med Sverige, vilket är vad jag skrivit hela tiden. Konstigt att du har så svårt att begripa det. Kan nog onekligen vara så att du lider av något. Läge att få en diagnos ställd, kanske.

Hur som helst lämnar jag nu denna "diskussion", eller vad man nu ska kalla det. Påminner mest om att banka huvudet mot en vägg då du är inkapabel att göra annat än snacka samma rappakalja in absurdum. Aspergers är min spontana gissning. Aja, svara vad du vill (eller inte alls). Jag kommer inte läsa det.
Citera
2019-03-16, 18:46
Medlem
Citat:
Det är du som upprepar dig, och nu gör du det igen. Bisarrt. Kan det vara så att du lider av något? Ber om ursäkt i så fall, inte alltid lätt att avgöra på internet.

Nope, jag har ingenstans påstått att jag tror att rasister tycker Zlatan representerar svenskarna. Det är din bristande läsförståelse som ställer till det för det igen. Däremot förknippar utlänningar Zlatan med Sverige, vilket är vad jag skrivit hela tiden. Konstigt att du har så svårt att begripa det. Kan nog onekligen vara så att du lider av något. Läge att få en diagnos ställd, kanske.

Hur som helst lämnar jag nu denna "diskussion", eller vad man nu ska kalla det. Påminner mest om att banka huvudet mot en vägg då du är inkapabel att göra annat än snacka samma rappakalja in absurdum. Aspergers är min spontana gissning. Aja, svara vad du vill (eller inte alls). Jag kommer inte läsa det.

Nu raderade jag förvisso Zlatanfrågan, men i princip är ju din egentliga poäng att rasister är dumma och du är smart. Min poäng är att om du funderar lite djupare så förstår du att det där töntiga sättet att se på saken hör hemma i Aftonbladets vi och domtänkande. Rasism i alla dess former är naturligtvis farlig men att tro att det beror på dumhet är möjligen ännu farligare.

Såhär ligger det till: De enda som blir förvirrade och som underhåller denna totala meningslöshetsdiskussion är alla de som inte är rasister och som inte tänkt igenom saken.
Och sådana som du som tycker att ni är smartare än "rasisterna" genom att underblåsa diskussionen.
Senast redigerad av Varglig 2019-03-16 kl. 18:49.
Citera
2019-03-16, 18:57
Medlem
Negern såg rätt gammal ut. Är han bög eller hipp hoppare? Jag slutade se melodifestivalen ungefär mellan tiden när Tommy Körberg sjöng Judy min vän och när ABBA vann - 74.
Citera
2019-03-16, 20:17
Avslutad
Citat:
Självfallet kan alla bli svenskar. Allt som krävs är ett medborgarskap.
Då har de knappast blivit svenskar, utan rätt och slätt så har de blivit svenska medborgare.

Citat:
Så svårt var det. Det betyder ju dock inte att man plötsligt blir etnisk svensk. Det föds man till. Har du likt Varglig problem med att se skillnaden på nationalitet och etnicitet?
"Svenskar" räcker gott och väl för att tala om svenskar. "Svensk medborgare" räcker på motsvarande sätt för att tala om svenska medborgare.

Citat:

Så, jag har inte "förnekat vår existens".
Genom att använda "svenskar" till att beteckna all världens folkslag så framträder inte svensken särskilt tydligt, eller hur? "Rasist" var visst någon som önskade att den egna gruppen hade en alldeles egen representant, och som hade problem med att en svensk i själva verket var (ditt exempel) "en kaxig jugge". Jag kan inte se hur jag fått något om bakfoten här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in