2019-03-12, 12:40
Medlem
88g14flashplants avatar
Ett roligt sidospår i diskussionen är att Vår Representant försvarar eder allas rätt att säga neger varpå antirasist-patrasket går i taket.
Citat:
– Det har blivit så överdrivet att man inte får säga svart, man får inte säga färgad. Man vågar inte ens säga vad man är. Rasen är ju… det heter ju ”negro”, det är ju det det heter, ”negress”, ”negro” – det står i ordboken. Det är rasen, samma som indier eller svensk
https://nyheteridag.se/schlagervinnaren-det-heter-ju-negro/

Svensken har röstat fram en rasist i mellodramat..
Senast redigerad av 88g14flashplant 2019-03-12 kl. 12:47.
Citera
2019-03-12, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Ett roligt sidospår i diskussionen är att Vår Representant försvarar eder allas rätt att säga neger varpå antirasist-patrasket går i taket.

Svensken har med röstat fram en rasist i mellodramat..
Det går förstås inte för sig att vara avspänd.
Citera
2019-03-12, 12:46
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Det går förstås inte för sig att vara avspänd.
Då kan det gå som för det här stjärnskottet.
Mrr
@AubergineShurda
Walla vad FUCK vare jag lyssna på precis?!?!??!?!!!???!????!!??!!???????
https://mobile.twitter.com/aubergineshurda/status/1105122115953614849

Citera
2019-03-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Baba
Är detta något ni tycker är helt okej?
En blå Neger som ska representera Sverige i eurovision Är för mig helt sjukt sorligt!

Vad har dom gjort med vårat land räcker det inte med att dom fått moské, könsstympa sina döttrar och skjuta varandra på öppna gator nu ska Neger fan ut och reppa SVERIGE

Det närmsta en etnisk Svensk vi kan komma är en representant för våran ”urbefolkning” samerna. Att negativt kategorisera en annan ras när man själv förefaller vara lågbegåvad är... tja ett bevis på din lågbegåvning. Att ens bry sig om ett event för får utan förmåga att tänka själv får mig att vilja göra dig TS omyndigförklarad.
Citera
2019-03-12, 13:24
Medlem
JustZlatans avatar
Jag tycker han verkar ganska normalt funtad. Han är inte en vänsterliberal pk-idiot som inte vågar säga kontroversiella saker. Bara tråkiga rasisttroll på Flashback som ts kan få det till någonting dåligt. Skulle inte förvåna mig om Lundvik sympatiserar med SD.
Citera
2019-03-12, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leo.Galli
Det närmsta en etnisk Svensk vi kan komma är en representant för våran ”urbefolkning” samerna. Att negativt kategorisera en annan ras när man själv förefaller vara lågbegåvad är... tja ett bevis på din lågbegåvning. Att ens bry sig om ett event för får utan förmåga att tänka själv får mig att vilja göra dig TS omyndigförklarad.
Nej, svenskar är inte samer. Därav de skilda beteckningarna.
Citera
2019-03-12, 14:55
Medlem
Dollmens avatar
Bögar o blattar men fan va bra det va i år. Bästa året någonsin🤪 Rätt låt vann
Citera
2019-03-12, 14:57
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
En blå Neger som ska representera Sverige i eurovision Är för mig helt sjukt sorligt!

Vad har dom gjort med vårat land räcker det inte med att dom fått moské, könsstympa sina döttrar och skjuta varandra på öppna gator nu ska Neger fan ut och reppa SVERIGE
Du skriver som det vore sista droppen, bör det inte va tvärtom? Som om detta skulle toppa våldtäkt osv

Låt hen göra det XD
Citera
2019-03-12, 15:17
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:

2002 var det negresser som fick representera Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=bwhO1ks29ZQ

Detta har varit normen jävligt länge. Knappast något anmärkningsvärt.
Citera
2019-03-12, 15:24
Avstängd
konstapels avatar
Citat:

Svensken har röstat fram en rasist i mellodramat..

Att folk ska ha så svårt att skilja på art och ras (twitterinlägget från nån som heter filip).
Hundar är en art, en schäfer och en bullterrier är olika raser av den arten, precis samma funkar det med människor. Det finns bara en art (species) av människor men flera olika raser, inte det minsta konstigt på något vis.
Att vi här i Europa är ängsliga för att använda rasbegreppet har ju sina historiska orsaker men icke desto mindre är det ett begrepp som resten av världen använder.
Senast redigerad av konstapel 2019-03-12 kl. 15:27.
Citera
2019-03-12, 16:30
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ja varför låta svenskar representera Sverige i internationella sammanhang när vi kan hyra in negrer, kineser, latinos, indier, araber osv osv..
Killen är väl född i Sverige eller?
Citera
2019-03-12, 16:36
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Jag är inte på det klara med mångkulturen och vilka spelregler som gäller.

Det verkar viktigt att veta för vi svenskar tycks inte existera med den självklarhet andra existerar. Så fort vi hävdar vår existens så är det kontroversiellt och väcker anstöt. Kan vi överhuvudtaget hävda vår särart på ett okontroversiellt vis? Med andra ord: finns vi?
Född i Sverige = svensk. Vi kan vara väldigt olika inbördes. Någon svensk särart vet jag inte om det finns, möjligtvis en nordisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in