2019-03-12, 18:05
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Fast vi svenskar existerar vad jag vet. Och vi är inte iranier. Sen får du ju räkna hur du vill, även om du kan komma att betraktas som lätt efterbliven om du inte kan skilja en svensk från en perser.
Svensk = född i Sverige. Iranier = född i Iran.

Citat:
Om du mot förmodan inte vet vilka vi svenskar är så får du nog fråga någon i din närhet. En ostensiv definition brukar få poletten att trilla ned, om du - mot förmodan som sagt - aldrig träffat en svensk och inte vet vilka vi är.
Jag vet vad svenskar är. Det är människor som är födda i Sverige.

Citat:
Vi dansar uppenbarligen kurdisk folkdans, enligt din definition av svenskar. Så nog skiljer vi oss åt allt.
Definition enl Wiki:
Svenskar är personer av svensk nationalitet. Svenskar kan även vara personer som, till exempel genom modersmål, kulturyttringar, traditioner, härstamning eller familjeband, betraktar sig som svenskar.
Citera
2019-03-12, 18:06
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Väldigt förvirrad text här. Alla som är födda i Sverige är alltså Svenskar. Men vi skiljer oss inte från danskar eller norrmän mer än språkligt... hur tänker du nu?

Jag tänker att alla som är födda i Sverige är svenskar och att vi inte skiljer oss från de andra nordiska länderna mer än språkligt. Vad är oklart?
Citera
2019-03-12, 18:08
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Svenskar = etnisk grupp inom den nordisk-germanska rasen - vita européer således, ditt efterblivna jävla mähä.

Nej.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Svenskar
Citera
2019-03-12, 18:36
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Nej.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Svenskar
Vadå nej? Det räcker inte att länka till Wikipedia.
Citera
2019-03-12, 18:38
Bannlyst
Citat:
Afrikan = född i Afrika. Svensk = född i Sverige. Finns det några oklarheter här?

Då är han engelsman då?
Citera
2019-03-12, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Baba
Är detta något ni tycker är helt okej?
En blå Neger som ska representera Sverige i eurovision Är för mig helt sjukt sorligt!

Vad har dom gjort med vårat land räcker det inte med att dom fått moské, könsstympa sina döttrar och skjuta varandra på öppna gator nu ska Neger fan ut och reppa SVERIGE

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< <<<<<<<<<<<<<<

Jag gratulerar TS kör mexikanska vågen flera varv .jag har varit förbannad över det.
Har inte läst det andra.

Det är skattepengar .Numera Som skickar en N*eger till en Jude i Tel Aviv som är Homosexuell på Ockuperad mark i en Annan världsdel Kan det bli värre tokigheter.

Fullständigt åt h..e på alla sätt och vis ( Låten har jag inte hört eller sett det är kultur den kan vara bra kultur är annat )
Där den (Nåja ) Demokratiskt valda utrikesministern har anfört kritik som inte är så klipsk I och för sig .. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/israel-sverige-ar-inte-valkommen
och hamnat i klistret .. För att hon väl i allt väsentligt talar sanning . Vart fan åkte solidariteten eller det partiet har bytt ideologi " Cash is King "

Skicka dekoren G son och allt vad dom heter Programledare och dra passen som Polischefen säger i Göteborg.
Samma dåre säkert som skall ha tillbaks IS mördarna ..har kommit på detta ..Kan skicka dit hela byket till Tel Aviv kan dom HBTQ Certifierat söka Politisk Asyl suga på varandra där på Gazaremsan .Stanna där ....
Get the F*ck Outta here .. virrpannor minsta lilla ryggrad hade man sagt .
Den festivalen kan ni köra själva Turkiet / Iran / Irak / Syrien / Saudiarabien / Libanon / Israeler
Får vi se hur lång tid det tar innan Medelhavet är fyllt med Döingar igen
Återanpassa Programmen till samhället --- P3 faller enligt en annan tråd. Det pekar ju på att Svenska Folket ändå har en ide om att " Det skitet kan ni behålla "
Klarar inte konkurrensen trots att man har bra nära Monopolställning -- Folk slår hellre av ..
Citera
2019-03-12, 18:52
Medlem
GastonLeMans avatar
Jaha, och det orkar TS reflektera över?
I USA har dom haft en som president!
I dom flesta fotbollslag har dom ofta flera representerade!
Poliskåren söker efter dessa representanter så ivrigt att dom sänker kraven!

Och du går igång på en #sjungsåjävladåligtdukantävling.

Titta ut, välkommen till världen!
Citera
2019-03-12, 18:52
Medlem
Citat:
Jag tänker att alla som är födda i Sverige är svenskar och att vi inte skiljer oss från de andra nordiska länderna mer än språkligt. Vad är oklart?

Bokstavligen allt med det du skriver är oklart.
Citera
2019-03-12, 18:54
Medlem
Citat:
Afrikan = född i Afrika. Svensk = född i Sverige. Finns det några oklarheter här?

Ja, hur förklarar du med din syn varför vissa svenskar är kolsvarta medans andra är blonda och blåögda, och att en av dem genetiskt härstammar från en annan plats med andra som ser ut som honom, medans den ljushyade genetiskt härstammar från den mark han står på?
Citera
2019-03-12, 19:06
Avslutad
Citat:
Svensk = född i Sverige. Iranier = född i Iran.

Jag vet vad svenskar är. Det är människor som är födda i Sverige.

Definition enl Wiki:
Svenskar är personer av svensk nationalitet. Svenskar kan även vara personer som, till exempel genom modersmål, kulturyttringar, traditioner, härstamning eller familjeband, betraktar sig som svenskar.
Jag vet inte varför vår existens är ett problem för dig, men uppenbarligen är den ett problem. Frågan är vari problemet består. Får vi inte plats i mångkulturen, bland alla araber, kurder, turkar och zigenare? Blir det för mycket om vi också gör utrymme för oss svenskar i Sverige?
Citera
2019-03-12, 19:15
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Vadå nej? Det räcker inte att länka till Wikipedia.
Det gör det visst! Hemligheten är att länka till en Wikipediasida som inte författats av människor som hatar svenskar!
Swedes (Swedish: svenskar) are a North Germanic ethnic group native to Sweden.[18][19][20][21] They mostly inhabit Sweden and the other Nordic countries, in particular Finland, with a substantial diaspora in other countries, especially the United States.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Swedes
Citera
2019-03-12, 19:18
Bannlyst
Det bor ju massa negrer i Sverige så varför inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in