2019-03-10, 13:24
Medlem
happilappis avatar
Ja alltså folk kommer ju undra vad Sverige har blivit. När vi skickar ett helt mörkt bidrag som sjunger gospel.

Å andra sidan är jag glad över att han vann, för låten är bra, och han verkar vara ett praktexemplar på hur en invandrare ska integreras. En förebild helt enkelt.
Citera
2019-03-10, 13:27
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag håller med dig i sak, men att kalla det "Donalds nivå" är så okunnigt att även du framstår som efterbliven.
OK, Åkessons nivå? Kolla på den svenskaste deltagaren av alla i årets mello... Han är adopterad från Colombia och same.... Inte svensk enligt vissa, men jag säger att svenskare än så finns det ingen i tävlingen som var. Det är min åsikt.
Citera
2019-03-10, 13:34
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Baba
Är detta något ni tycker är helt okej?
En blå Neger som ska representera Sverige i eurovision Är för mig helt sjukt sorligt!

Vad har dom gjort med vårat land räcker det inte med att dom fått moské, könsstympa sina döttrar och skjuta varandra på öppna gator nu ska Neger fan ut och reppa SVERIGE
Ja det är ok.
Vi förstår lättare då att de sk berikarna verkligen ger oss något.
Bättre än samerna.
Förstår inte på vilket sätt det är sorgligt.
Berätta.
Citera
2019-03-10, 13:37
Avslutad
Riktigt lågbegåvade som kommenterar illa om negern här.
Jag har inte kollat en sekund på melodifestivalen, Så jag var tvungen att lyssna på låten på Youtube samt att kolla vem snubben var.

John Hassim Lundvik, född 27 januari 1983 i London, är en svensk låtskrivare, artist och tidigare friidrottare.

Han är född och integrerad som västerlänning, Det blir skillnad och då är han en människa!

Hade det stått någon kaosneger och hållt på med någon jävla kongo cirkus är det ju en helt annan sak och då skulle jag förstå erat gnäll.

Lägg inte alla över en kam.
Jag brukar säga 1-2 av 10 är reko.
Han är en av dom
Citera
2019-03-10, 13:39
Medlem
Han var genuint glad och charmig och verkar snäll och trevlig.
Citera
2019-03-10, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
OK, Åkessons nivå? Kolla på den svenskaste deltagaren av alla i årets mello... Han är adopterad från Colombia och same.... Inte svensk enligt vissa, men jag säger att svenskare än så finns det ingen i tävlingen som var. Det är min åsikt.

Ok, kan du visa upp exempel på när Åkesson anser att en helt integrerad adopterad medborgare inte är svensk?

Personligen tillhör jag den mer extrema delen utav SD:s väljare. Jag tycker att alla med dubbla medborgarskap skall utvisas vid minsta lagbrott om det så bara gäller snatteri eller tjuvåkning på bussen. Jag tycker även att alla som döms för grova våldsbrott skall avrättas oavsett vilken härkomst dom har.

Med det sagt så förstår jag inte varför någon anser att denna mellokille inte är svensk bara för att han är mörkhyad? Konflikten i Sverige handlar i huvudsak inte om hudfärg utan den står mellan kaos och ordning.
Citera
2019-03-10, 13:58
Medlem
Mer sympatisk vinnare går väl inte att hitta? Det märkliga i Melodifestivalen är vilka som SVT väljer från början som ska ställa upp. Samtliga programledare var invandrare förutom Eric Saade men han har en arabisk far och en svensk mor och har sagt att han inte betraktar sig som svensk. Bland deltagarna var nästan alla männen invandrare och de flesta kvinnorna svenskor vilket även var temat i flera av låtarna (Liaamo + Hanna Ferm och Lina Hedlunds låt).
Citera
2019-03-10, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Skam för Sverige detta! Fler än jag som längtar 15-25 år tillbaka i tiden? Tiden då melodifestivalen stod för utmärkta svenska artister såsom Carola, Charlotte Perelli, Friends, Fame, Pontare, Sanna Nielsen m.fl och låtar av hög kvalité. Idag har hela tävlingen förvandlats till ett fånigt mångkulturellt jippo.
Alla du nämner ovan var kräkmedel (med undantag för Tusen och en natt med Perrelli, den SVENSKA versionen som var riktigt bra och Främling med Carola). Lundvik slår dem med hästlängder.

Diggilo-diggiley var bra även Högt över havet och Canelloni makaroni var riktigt bra.

Men INGET slår Euphoria med Loreen!
Citera
2019-03-10, 14:06
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Att analysera om amöbor var vita eller gröna verkar hysteriskt desperat. Så långt behöver vi inte gå för att fastställa att dina förfäder kom från Afrika.
Varför drar du gränsen där? Är du fixerad vid Afrika?
Citera
2019-03-10, 14:10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Då jag inte har tittat på programmet så var jag nu tvungen att lyssna på låten.
Tyvärr kommer denna låt komma rätt långt ner i resultatlistan då den faktiskt är rätt dålig.
Jag har ingen aning om hur de andra lät men var detta det bästa så är jag verkligen glad att jag inte sett dyngan.

Att Johan är mörkhyad skiter jag fullständigt i men gör varken låten bättre eller sämre.
Citera
2019-03-10, 14:22
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ok, kan du visa upp exempel på när Åkesson anser att en helt integrerad adopterad medborgare inte är svensk?

Personligen tillhör jag den mer extrema delen utav SD:s väljare. Jag tycker att alla med dubbla medborgarskap skall utvisas vid minsta lagbrott om det så bara gäller snatteri eller tjuvåkning på bussen. Jag tycker även att alla som döms för grova våldsbrott skall avrättas oavsett vilken härkomst dom har.

Med det sagt så förstår jag inte varför någon anser att denna mellokille inte är svensk bara för att han är mörkhyad? Konflikten i Sverige handlar i huvudsak inte om hudfärg utan den står mellan kaos och ordning.
Jag tror inte att Åkesson nämnt det, det var en replik till någon, däremot så verkar folk ge sig på just de människor som är en väl integrerad del av vårt samhälle, och det är något jag inte har någon förståelse för. Håller med dig om att det står mellan kaos och ordning, men några här vill deportera fullt fungerande medborgare för att de är färgade, vilket är sjukt.
Citera
2019-03-10, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag tror inte att Åkesson nämnt det, det var en replik till någon, däremot så verkar folk ge sig på just de människor som är en väl integrerad del av vårt samhälle, och det är något jag inte har någon förståelse för. Håller med dig om att det står mellan kaos och ordning, men några här vill deportera fullt fungerande medborgare för att de är färgade, vilket är sjukt.

Det är sjukt och det är även något de flesta som sympatiserar med SD håller med om. SD är ett parti som vill få ordning på kaoset som breder ut sig i Sverige, medan övriga partier förnekar de problem som finns. Därför är det väldigt skadligt för landet när personer som du (som ändå verkar vettiga), automatiskt hoppar på extremvänsterns narrativ och tillskriver företrädare för SD åsikter dom inte har.
Senast redigerad av trazke 2019-03-10 kl. 14:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in