• 5
  • 6
2024-03-01, 18:55
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Jo Klarna har inte heller några avgifter så vet inte varför han tycker att Northmill är bättre utomlands.

Det stod något om att Klarna inte tar någon avgift men att "VISAs referensväxelkurs gäller" och att "Klarnas växlingskurs baseras på den generella växlingskursen för VISA-kortleverantörer.". Betyder det att VISA tar någon avgift eller vad menas?
Citera
2024-03-02, 12:54
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Det stod något om att Klarna inte tar någon avgift men att "VISAs referensväxelkurs gäller" och att "Klarnas växlingskurs baseras på den generella växlingskursen för VISA-kortleverantörer.". Betyder det att VISA tar någon avgift eller vad menas?

Hmm, den är lite klurig. Faktiskt inte använt klarna kornet utomlands. Så kan inte svara på det.
Men känns som det är lite falsk marknadsföring då de trycker mycket på att kortet är bra utomlands i.o.m ingen avgift utomlands. Därför många skaffar kortet kan jag tänka mig.
Citera
2024-03-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hmm, den är lite klurig. Faktiskt inte använt klarna kornet utomlands. Så kan inte svara på det.
Men känns som det är lite falsk marknadsföring då de trycker mycket på att kortet är bra utomlands i.o.m ingen avgift utomlands. Därför många skaffar kortet kan jag tänka mig.

Visa redovisar vilken växelkurs man använder och när jag har handlat har jag fått betala en som legat mycket nära riksbankens referenskurs.

Här kan du enkelt kolla själv:

https://www.visa.se/support/consumer...alculator.html

Det är verkligen 0% påslag.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in