• 1
  • 2
2019-03-09, 20:15
Medlem
qups avatar
Fick ett mejl där köarna tipsade mig om att skaffa deras kort. Jag gillar klarna, blev direkt sugen och började läsa på. Jag kan dock inte motivera mig till att skaffa det. Vad är poängen? Varför inte bara handla online direkt, det blir ju Klarna ändå.

Vad finns det öht för fördelar med att skaffa klarnakortet?
Citera
2019-03-09, 20:20
Medlem
Applepay, och ingen valutapåslag vid utlandshandel.
Citera
2019-03-09, 20:23
Medlem
Klarna är ett företag som brinner för kundnöjdheten, det är därför de tagit fram kortet. Det har inget alls att göra med att de som bank kan få större möjligheter att göra tvivelaktiga transaktioner och avgifter.
Citera
2019-03-09, 20:23
Bannlyst
Du får full kontroll över dina utgifter med en pushnotis vid varje köp, och kan själv välja att betala direkt, senare eller få en månadsfaktura.

Utomlands: Med Klarnakortet slipper du alla avgifter och valutaväxlingspåslag.

Citera
2019-03-09, 20:25
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
Klarna är ett företag som brinner för kundnöjdheten, det är därför de tagit fram kortet. Det har inget alls att göra med att de som bank kan få större möjligheter att göra tvivelaktiga transaktioner och avgifter.

Hehe, precis! Hatar att klarna fått bli så dominerande som de blivit. Det behövs mer konkurrens helt klart.
Citera
2019-03-09, 21:07
Medlem
Pallestroms avatar
Tar dom Klarna kortet i andra länder då?
Tex Danmark och Thailand.
Citera
2019-03-09, 21:11
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Kortet kommer ge oss.. dig. Ge DIG enorma marknadsandel.. fördelar, ge dig enorma fördelar.

/ Mvh marknadsavdelningen.

Jepp verkar så..

"Varför kan jag inte beställa kortet?
För att ta del av Klarnakortet behöver du se till att du har ett bankkonto kopplat till Klarna. Du behöver också tidigare ha handlat med Klarna och ha en godkänd riskbedömning."

Vad synd, aldrig att det företaget får ett autogiromedgivande av mig så det blir nog inget klarna kort för min del.
Citera
2019-03-09, 21:14
Medlem
cramuss avatar
Citat:

Betala i tid då. Handlar mycket på faktura hos Klarna och har aldrig haft några bekymmer.
Citera
2019-03-09, 21:19
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cramus
Betala i tid då. Handlar mycket på faktura hos Klarna och har aldrig haft några bekymmer.

Är väl detta som givit dem mest kritik, att de mer eller mindre har som affärside att folk skall missa så att de kan ta ut förseningsavgift?

Själv handlar jag alltid direkt med kreditkort och vägrar lämna mer uppgifter än nödvändigt till klarna, det är inte bra att ett företag blir så dominant på en så liten marknad som den svenska.
Citera
2019-03-09, 21:21
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ångmaskin
Applepay, och ingen valutapåslag vid utlandshandel.

Finns ens Apple Pay i Sverige? Och valutapåslag - klarna är ämnat för globetrotters och Mallistorskar?
Citera
2019-03-09, 21:21
Medlem
qups avatar
Citat:

Hahaha, såklart! Men skämt åsido, jag har (nästan) aldrig haft problem med klarna.
Citera
2019-03-09, 21:23
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Jepp verkar så..

"Varför kan jag inte beställa kortet?
För att ta del av Klarnakortet behöver du se till att du har ett bankkonto kopplat till Klarna. Du behöver också tidigare ha handlat med Klarna och ha en godkänd riskbedömning."

Vad synd, aldrig att det företaget får ett autogiromedgivande av mig så det blir nog inget klarna kort för min del.

Autogiro är det sämsta man kan göra för sin privatekonomi. Men fan, Klarna finns ju överallt! Oavsett var du handlar på nätet och irl så tvingas du in till klarna. Oavsett kort eller ej. Så varför kort?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in