Citat:
Ok, jttebra inkomst. Lycka till med det.
Frstr jag dig rtt s har du en miljon och ska allts spara in ca 8 miljoner p 7 r fr att kunna bekosta en stort hus , sommarstuga och 4-5 miljoner att leva p (15kkr per mnad).
Hur tnker du att du behver spara 60 000 netto per mnad (fr.o.m idag)fr att kunna spara till 8 miljoner p 7 r med en effektiv rnta p 8%? Det r betydligt mer n vad du tror du kommer att kunna spara vid ett fullt utvecklat AB.
Sedan fr du nog rkna med att driften p huset och sommarstugan kommer att hamna p 15kkr per mnad(troligen mer med inflationens hjlp). D blir du tvingad att jobba om du ska verleva s sluta jobba helt efter 7 r kan du nog glmma.
Vill inte vara negativ men knner att jag behver ifrgastta hur du tnker.
EDIT: Fick redigera ner mina siffror lite.
Frstr jag dig rtt s har du en miljon och ska allts spara in ca 8 miljoner p 7 r fr att kunna bekosta en stort hus , sommarstuga och 4-5 miljoner att leva p (15kkr per mnad).
Hur tnker du att du behver spara 60 000 netto per mnad (fr.o.m idag)fr att kunna spara till 8 miljoner p 7 r med en effektiv rnta p 8%? Det r betydligt mer n vad du tror du kommer att kunna spara vid ett fullt utvecklat AB.
Sedan fr du nog rkna med att driften p huset och sommarstugan kommer att hamna p 15kkr per mnad(troligen mer med inflationens hjlp). D blir du tvingad att jobba om du ska verleva s sluta jobba helt efter 7 r kan du nog glmma.
Vill inte vara negativ men knner att jag behver ifrgastta hur du tnker.
EDIT: Fick redigera ner mina siffror lite.
Nja, visst jag var kanske inte vertydlig men knner nd att du nstan mste ha frskt misstolkat mig nu.
Jag sa ju att jag antagligen kommer lna, s att spara ihop 3-4miljoner fr det r ju inte aktuellt. Dessutom har jag sambo s nr det vl blir dags s kommer ju jag bara st fr halva boendekostnaden.
Sommarstugan kommer knappt kosta ngot idrift. Dr vi kollar r det precis p grnsen att det finns el indraget. Absolut ingen sophmtning/avlopp/andra lyxigheter.
15kkr skulle tcka bde mitt leverne och min boende kostnad(er) var tanken. Men d kanske ingen bauta villa. Bautavillan finns vl bara i tankarna eftersom jag trivs och antagligen inte vill sluta vid 35. Hade jag inte trivits hade jag kunnat sluta men bott lite mindre. Vrt att nmna igen att jag har som sagt sambo, och siffrorna r vad jag behver tillfra till hushllet.
Hus r som sagt det nda jag knner dr jag r pengabegrnsad.