• 8
  • 9
2024-03-02, 12:05
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag är 46 och har i runda slängar 1400 på ett sparkonto. Och då har jag ändå inte barn.

Fast å andra sidan lever jag på den lägsta nivån av sjukersättning (typ 7400 kr per månad).

Jag antar att du har bostadstillägg också?

Hur kommer det sig att du har så låg ersättning? Förresten, menar du brutto eller netto. Flashbackare har ju tyvärr en vana att alltid nämna nettobeloppet på löner och bidrag.

Jobbade du inte innan du fick sjukersättning? Ingen sjukförsäkring genom kollektivavtalet som ger ett tillskott?
Citera
2024-03-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag antar att du har bostadstillägg också?

Hur kommer det sig att du har så låg ersättning? Förresten, menar du brutto eller netto. Flashbackare har ju tyvärr en vana att alltid nämna nettobeloppet på löner och bidrag.

Jobbade du inte innan du fick sjukersättning? Ingen sjukförsäkring genom kollektivavtalet som ger ett tillskott?

Nu är ju mitt inlägg några år gammalt. Jag tror att det ligger på runt 11300 numera (sjukersättningen alltså). Netto då. Något bostadstillägg har jag inte iom att jag är sambo.

Jag tror det var netto jag menade.

Jag har faktiskt aldrig varit ute på den öppna arbetsmarknaden på grund av min psykiska ohälsa. Ingen sjukförsäkring.
Citera
2024-03-02, 21:14
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Nu är ju mitt inlägg några år gammalt. Jag tror att det ligger på runt 11300 numera (sjukersättningen alltså). Netto då. Något bostadstillägg har jag inte iom att jag är sambo.

Jag tror det var netto jag menade.

Jag har faktiskt aldrig varit ute på den öppna arbetsmarknaden på grund av min psykiska ohälsa. Ingen sjukförsäkring.

Sorry! Jag missade att ditt inlägg var från från 2019!

Ja, det är stor skillnad på om man jobbat innan förtidspensionen eller inte.
Citera
2024-03-02, 23:39
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Jag är 22 år och student på heltid. Jag har endast 8000 i sparkontot, medan mina polare verkar ha mycket mer.
Jag har sommarjobbat i princip varje år sen jag var 16, men pengarna har oftast slösats bort på resor och dylikt.

Jag har dock lyckats lägga undan lite, totalt 8000 i nuläget. Är jag dålig? Har en lite äldre polare (25 år) som har över 100 000 på sparkontot. Herrejisses va dålig man känner sig.

Se det inte så, det är aldrig försent att börja spara och iom att du pluggar så är det väl inte så konstigt att du inte har kunnat spara som vissa andra. Du har hela livet på dig att få ihop en bra summa.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in