Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-03-01, 02:20
  #1
Medlem
Kl. 19.26 på torsdagskvällen rapporterade polisen att en kvinna i 60-årsåldern utsatts för ett brutalt rånförsök på Jönköpingsgatan i Helsingborg. Kvinnan hade blivit överfallen av en ensam gärningsman som slagit henne i huvudet med något slags tillhygge. Hon fördes till sjukhus med ambulans. Gärningsmannen ska ha lämnat platsen på cykel.

Polisens notis om brottet: https://polisen.se/aktuellt/handelse...k-helsingborg/

Det finns inga uppgifter om att gärningsmannen identifierats eller gripits. Polisen har varken gått ut med något signalement på gärningsmannen eller någon beskrivning av cykeln han använde. I händelsenotisen uppges ej heller åt vilket håll gärningsmannen cyklade efter överfallet.

Jönköpingsgatan går genom stadsdelarna Wilson Park och Husensjö/Sofieberg. Bebyggelsen kring gatan utgörs i huvudsak av villor och välskötta, äldre trevåningshus med hyreslägenheter. Det är en del av Helsingborg som generellt sett har gott rykte och inte brukar ses som något problemområde.

Vid åtminstone tre ställen längs gatan ligger butiker som har öppet kvällstid (Konsum, ICA och ett pizza-/snabbmatställe). Alltså rör det sig en del människor längs Jönköpingsgatan vid 19-tiden på kvällen, och det bör finnas vittnen som kan ha sett något.

Vet någon mer om rånet? Var på Jönköpingsgatan skedde det? Signalement på GM? Hur pass illa skadad är BO?
Citera
2019-03-01, 07:21
  #2
Medlem
Wtf, samma gata som en annan kvinna blev misshandlad på tidigare denna månaden (FB) Grovt misshandlad kvinna påträffad i gatukorsning, Helsingborg, 2019-02-04
Citera
2019-03-01, 07:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trudj
Wtf, samma gata som en annan kvinna blev misshandlad på tidigare denna månaden (FB) Grovt misshandlad kvinna påträffad i gatukorsning, Helsingborg, 2019-02-04

Ja, du har rätt. Men det verkar ha varit en helt annan typ av brott, åtminstone om man ska tro på vad en uppgiftslämnare i detta forum påstod. Brottsoffret i det fallet ska ha varit en tjej som rör sig i missbrukarkretsar. Sannolikt var det inte fråga om ett rån, utan om något slags uppgörelse kring narkotikaskulder eller liknande.

Men det skedde ett annat rånförsök mot en äldre kvinna på samma gata för drygt två månader sedan. Det tas upp i denna tråd: (FB) Två väpnade personrån i Helsingborg, 2018-12-15
Citera
2019-03-01, 17:14
  #4
Medlem
Admiral Ganjas avatar
Inte långt ifrån högaborg och eneborg. Gångavstånd.
Där bor mycket drägg!
Citera
2019-04-02, 03:28
  #5
Medlem
Xanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Ganja
Inte långt ifrån högaborg och eneborg. Gångavstånd.
Där bor mycket drägg!
Jotack, Högaborg är fruktansvärt. 99,9% mellanöstern befolkning, helt utan gränser och spärrar, mycket fylla, knark, skjutningar, krossade butiksfönster samt explosione roch bilbränder. En mini no-go-zone.
Citera
2019-04-05, 01:44
  #6
Medlem
Admiral Ganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
Jotack, Högaborg är fruktansvärt. 99,9% mellanöstern befolkning, helt utan gränser och spärrar, mycket fylla, knark, skjutningar, krossade butiksfönster samt explosione roch bilbränder. En mini no-go-zone.
Ja, inte är det en representabel gatubild.
Men jag bodde där ett tag, i knarkarkvarteren, och såg mycket.
Aldrig råkat ut för något allvarligare än några stygn, men hade inga problem att röra mig där dygnet runt.
Har många fina anekdoter från högaborg/eneborg samt ga-torg.
Citera
2019-04-08, 06:08
  #7
Medlem
Xanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Ganja
Ja, inte är det en representabel gatubild.
Men jag bodde där ett tag, i knarkarkvarteren, och såg mycket.
Aldrig råkat ut för något allvarligare än några stygn, men hade inga problem att röra mig där dygnet runt.
Har många fina anekdoter från högaborg/eneborg samt ga-torg.
"Några stygn"?! Du inser väl att det inte är normalt? Man ska inte behövas slås ner eller bli utsatt för våld där man bor! Det där var ju horribelt!

En väninna har bott där ett tag och våldtagits samt misshandlats och trakasserats av en granne. ABSOLUT inget ställe jag skulle rekommendera någon att bo på! Svartklubbarna frodas dessutom och när en stängs öppnas en ny. Många mentalsjuka omkring på det. Finns så mycket att säga om det kvarteret att jag inte vet var jag ska börja.
Citera
2019-04-09, 02:11
  #8
Medlem
Admiral Ganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
"Några stygn"?! Du inser väl att det inte är normalt? Man ska inte behövas slås ner eller bli utsatt för våld där man bor! Det där var ju horribelt!

En väninna har bott där ett tag och våldtagits samt misshandlats och trakasserats av en granne. ABSOLUT inget ställe jag skulle rekommendera någon att bo på! Svartklubbarna frodas dessutom och när en stängs öppnas en ny. Många mentalsjuka omkring på det. Finns så mycket att säga om det kvarteret att jag inte vet var jag ska börja.
Beklagar det med din väninna! Verkligen.
Men som det ser ut nu så är det ingen stadsdel i någon stad som går fri från det.

Ja, några stygn som värst. Inte mycket att gnälla för i min värld.
Värre att ha blivit satt i rullstol.
Citera
2019-04-09, 03:09
  #9
Medlem
Xanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Ganja
Beklagar det med din väninna! Verkligen.
Men som det ser ut nu så är det ingen stadsdel i någon stad som går fri från det.

Ja, några stygn som värst. Inte mycket att gnälla för i min värld.
Värre att ha blivit satt i rullstol.
Jotack du, det hände en annan vän, kille. Och jodå, det finns betydligt lugnare områden än Högaborg/söder, det vet jag efter mina många år i staden, det vet iofs varenda kotte som någonsin bott i hbg, haha!
Citera
2019-04-09, 03:17
  #10
Medlem
Admiral Ganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
Jotack du, det hände en annan vän, kille. Och jodå, det finns betydligt lugnare områden än Högaborg/söder, det vet jag efter mina många år i staden, det vet iofs varenda kotte som någonsin bott i hbg, haha!
Men det är no-go-zone nu då?
Säger inte emot vad du berättar.
Har upplevt mkt där.

Synd om din kompis.
Jag hade en som blev knivad och tyvärr inte lever.

Men själv kunde jag utan problem gå i området dygnet runt trots att jag är svensk.
Citera
2019-04-11, 07:47
  #11
Medlem
Xanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Ganja
Men det är no-go-zone nu då?
Säger inte emot vad du berättar.
Har upplevt mkt där.

Synd om din kompis.
Jag hade en som blev knivad och tyvärr inte lever.

Men själv kunde jag utan problem gå i området dygnet runt trots att jag är svensk.

Naaah..Mjäe no go zone vill jag väl inte säga, ambulans och polis kommer in utan problem och ingen sharialag där inte, där knarkar folk hejvilt och super skallen av sig så nejdå men det är inte bra. Just nu är där lugnt för att polisen sprängde en knarkliga på Drottninghög för en tid sedan efter skjutningen in uteserveringen på Damas nere på söder men det börjar ju igen tids nog. Det roliga var dock är de sprängde en lägenhet och man kände vibrationen i golvet. Eller när polishelikoptern svishade ovanpå hustaken efter rånet på coop. Eller när de sprängde en bil utanför vännens fönster.. Cräjsäj tajms!

Men du alltså går du här ensam igen så snälla du var försiktig. I Furutorpsparken rånar de folk på blanka dagen. Sliter av dem guldkedjor och så. Snälla var försiktig!
Citera
2023-03-23, 03:31
  #12
Medlem
Admiral Ganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
Naaah..Mjäe no go zone vill jag väl inte säga, ambulans och polis kommer in utan problem och ingen sharialag där inte, där knarkar folk hejvilt och super skallen av sig så nejdå men det är inte bra. Just nu är där lugnt för att polisen sprängde en knarkliga på Drottninghög för en tid sedan efter skjutningen in uteserveringen på Damas nere på söder men det börjar ju igen tids nog. Det roliga var dock är de sprängde en lägenhet och man kände vibrationen i golvet. Eller när polishelikoptern svishade ovanpå hustaken efter rånet på coop. Eller när de sprängde en bil utanför vännens fönster.. Cräjsäj tajms!

Men du alltså går du här ensam igen så snälla du var försiktig. I Furutorpsparken rånar de folk på blanka dagen. Sliter av dem guldkedjor och så. Snälla var försiktig!

Blev faktiskt rånad vid Furutorpsparken av två beväpnade män (pistoler).
Dom kände vad jag hade i fickorna och hittade mitt gräs (ca7-8 gram prima) och en fällkniv.
Som tur var misshandlade dom mig inte, jag lugnade situationen så gott jag kunde.

Till råga på allt så fick jag i efterhand betala ytterligare 6000 kr till dom i böter. Plus 600 till någon fond för brottsoffer.

Så mitt gräs, en fin kniv och 6600kr blev jag av med den gången.
Allt jag ville var att ta mig hem och chilla i soffan.

För jävligt faktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback