Flashback bygger pepparkakshus!
2019-02-28, 02:29
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Honeypot, äldsta tricket i Spionage for dummies.
Kan vara tvärtom - SÄpo haft sin egen spion som lockade i en fälla den ryska officern. På video ses gripandet ganska odramatiskt ut
Citera
2019-02-28, 03:15
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Hur mycket tjänar en spion?

Allt ifrån ingenting till miljoner. Det handlar om vilken information du har och vad som motiverar dig. När spionen väl är inne i det finns det sällan någon återvändo och du lever i det till fullo.

Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Hela grejen verkar för banal. Tror Ryssarna ville att hon skulle åka dit och så får Säpo känna sig smarta. Bakom kulisserna pågår samtidigt något annat.

Säpo ska inte underskattas. Det råder inom säpo ingen PK-kultur. Det svåra är att integrera säpo bredare med ett samhälle som annars nedskärningar, fiender, splittringar och inkompetens.

De har sedan 30 år blivit bättre på att rekrytera och ta hand om sina anställda. Men jag är övertygad om att Ryssland liker tätt på och precis som förr har folk inne i organisationen.

Tror det vi lever på är att Ivan ibland gör bort sig ordentligt, men det räcker inte, vi vinner inte spionkriget. Lilla säpo har mycket att göra men lite resurser. Det är vad jag tror.
Citera
2019-02-28, 03:49
Medlem
Rysk spion? Ar ju en svensk spion. Svennen ar lattkopt/lurad. Inte forsta gangen.
Citera
2019-02-28, 04:30
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
SÄPO har gripit en ny Stig Wennerström . Det är väl första spionen man griper sedan Jan G. Och IB affären.

Ja Säpos högsta prioritet 2015 i TV4 - soffan var ju "ensamma vita män" mitt under musliminvasionen.

Vita män har ju varit Globalisternas fiende sedan urminnes tider.

Men det var ju skönt för propagandaapparaten att de lyckades hitta en "ryss".
Citera
2019-02-28, 04:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Ja Säpos högsta prioritet 2015 i TV4 - soffan var ju "ensamma vita män" mitt under musliminvasionen.

Vita män har ju varit Globalisternas fiende sedan urminnes tider.

Men det var ju skönt för propagandaapparaten att de lyckades hitta en "ryss".

Ändå är det som är dömda för spioneri är Jan G som vurma att vi skall islamisera Sverige och Stig Bergling troende kommunist.
Citera
2019-02-28, 04:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Nja nu missar du nog en del, Stig Bergling, tex, låter det namnet bekant?

(Sedan har vi den underliga och litet tragiska historien med Bertil Ströberg som dömdes och nekades resning, men intill sin förtida död envist bedyrade sin oskuld. Han var nog litet oaktsam och klantig, men rent personlighetsmässigt stämmer han inte, han var varken skuldsatt, alkoholiserad, svår på fruntimmer eller allmänt narcissistisk, spendersam och fåfäng, vilket de flesta förrädare är i någon mån.)

Så är det. Man kan undra hur mycket skada som Jan G har gjort på Sverige? Bara i Sverige som en spiondömd brottsling kan sitta vara högaktad journalist och författare.
Citera
2019-02-28, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Du är verkligen en gammaldags gubbe. 😂 😂 Telegram messenger app är samma som twitter fast är krypterad version. Mail program kan man också kryptera - det handlar ju om en spion som jobbar i högteknologisk bransch eller hur? 😁😁

Du lever i en värld där du tror att säkerhetstjänster saknar möjligheter att komma åt dessa programvaror?

I min värld kan det mycket väl vara så att det är just säkertjänster som har skapat dessa programvaror och sett till att de blir tillgängliga för allmänheten för att på så sätt lura in ex. spioner och terrorister i fällan.

En papperslapp överlämnad som hastigast och en naturgömma kan nog fortfarande vara det absolut säkraste sätten.

Högteknologisk kan f.ö betyda många saker vilket inte betyder att allt är högteknologiskt. Bryta järnmalm kan inom sin speciella nisch anses vara högteknologisk men knappast att de anställda sysslar med avancerad kryptering.
Senast redigerad av Konrad 2019-02-28 kl. 05:39.
Citera
2019-02-28, 05:53
Medlem
Herostratoss avatar
Har Sverige fortfarande sådan innovationskapacitet att det är värt att spionera på oss?
Citera
2019-02-28, 06:11
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Har Sverige fortfarande sådan innovationskapacitet att det är värt att spionera på oss?

Du har gått på systemkollapsteorin va?
Citera
2019-02-28, 06:17
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av browneye
Du har gått på systemkollapsteorin va?
Raljerar lite. Den pågående systemkollapsen manifesterar sig tydligare hos andra institutioner än patentverket. Du har gått på sossesnacket va?

Men rent ärligt undrar jag på vilka områden svensk forskning är i världsklass. Telekom kan jag tänka mig, och möjligen bioteknik. Hur är det med ai?
Senast redigerad av Herostratos 2019-02-28 kl. 06:39.
Citera
2019-02-28, 06:54
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Raljerar lite. Den pågående systemkollapsen manifesterar sig tydligare hos andra institutioner än patentverket. Du har gått på sossesnacket va?

Men rent ärligt undrar jag på vilka områden svensk forskning är i världsklass. Telekom kan jag tänka mig, och möjligen bioteknik. Hur är det med ai?

Radar för militärt bruk är väl en paradgren?
Citera
2019-02-28, 07:02
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jag antar att du tycker FBI är bäst för de har du sett på film.

Nej, vad har FBI med SÄPOS kasshet att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in