2019-02-27, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villea-f
men jisses det var väll inte så farligt tänker jag bara. Nej det är inte rätt men kom över det ingen dog
Den där kvinnan är nog ingen riktig skånska.
Att gå överstyr för att man knuffat sig fram mot ett barn, och då föräldern säger till henne på skarpen,att hon betett sig idiotiskt borde hon bara ha bett om ursäkt,
istället använder hon primitiva gangster-metoder,
tur hon inte hade brorsans pistol i kappfickan.
Vilken stackare, ja så klart ska hon betala, helst rättegångskostnaden också.
Lät ju lite kul först, men sedan förstår man att denna kvinna tillhör hämnlystna gardet.
HOppas hon lär sig att bete sig som folk i fortsättningen, Ikea får dåligt rykte av såna kunder..
Är det inte knivstöld och mord, så är det gräddbullar.
Ikea borde införa legitimation och åldersgräns innan de släpps in i där och kontroll i belastningsregister kanske också behövs framöver.
Citera
2019-02-27, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Här skulle man vilja ha FUP eller åtminstone domen.

Vem är kvinnan? Visar hon sina chokladtoppar på nätet? Är hon dömd för liknande attentat tidigare? Organiserad brottslighet? Bokstavskombination?
Skånska är hon inte, de reagerar inte så här överdrivet. vem hon är vore intressant. Att män kallat henne idiot tidigare förstår man ju.
Att använda såna uttryck är ju inget bra om man inte betett sig idiotiskt,förståss.
Undrar om Attac-kvunnan bara stod kvar, på plats och skrattade sedan hon drämt iväg gräddbullarna, eller om hon flydde som en brottsling. Vakterna ingrep så klart.
Ingen bra reklam för IKEA, men kanske kokkos-grädd-bullarna blir populära.
Hon kanske blir en trendsättare, för vissa.
Hoppas någon kund filmade händelsen.
VIttnen drog kanske slutsatser att kvinnan var ilsken på sin man, och trodde detta var ett relationsdrama, hur skulle man själv tolkat incidenten ?
Citera
2019-02-27, 02:48
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Hade varit intressant att få veta mer om hur hon upplevde pappan som "konfliktsökande". Och sedan tyckte att det var en bra idé att eftersöka honom beväpnad med ett gräddbullspaket. Känns som att det är något som saknas här. Eller också var det kanske bara ett klappmongo.
Håller på "klappmongo", psykiskt instabil, hellre än bara vanlig feminist eller någon allmänt curlad och kränkt. Donnan verkar inte riktigt klok.

Synd att det ska behöva gå till rättegång bara.
Citera
2019-02-27, 02:59
Medlem
Låter som en sinnesjuk kvinna som blir tillrättavisad, sedan går och köper gräddbullar och söker upp mannen på ikea.

Jag hade brottat ner henne och dragit bort grädden i ansiktet och sen smetat tillbaka den på henne.
Citera
2019-02-27, 03:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pk-slakt
"Men ingen dog", haha! Som sagt, det låter inte likadant när rödstrumpor som dig blir fysiskt tillrättavisade efter att spottat på eller attackerat folk. Då är det ett "hot emot demokratin" om man slår tillbaka. Men trycka upp bakelser i folks ansikten likt tårt-kvinnan Irene är helt okej om man "känner sig kränkt". Ni är sådana hycklare så det är helt fantastiskt..

jag är väldigt, väldigt blå. Tro mig. Tycker bara det lät lite löjligt. Är säker på att hon ångrade sig efteråt det var ju på barnnivå. Det räcker väll med en ordentlig ursäkt. Så kan man fokusera på mer allvarliga brott.
Citera
2019-02-27, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
*Genialisk text.*

Haha, skriv en bok är du snäll

Blir den första som köper, oavsett pris.
Citera
2019-02-27, 05:08
Medlem
Citat:
jag är väldigt, väldigt blå. Tro mig. Tycker bara det lät lite löjligt. Är säker på att hon ångrade sig efteråt det var ju på barnnivå. Det räcker väll med en ordentlig ursäkt. Så kan man fokusera på mer allvarliga brott.

Problemet är att vi provat den metoden och det går åt helvete. Tycker det är helt rätt med rättegång. Idiotiskt beteende ska straffa sig. New York blev mycket tryggare efter att man införde nolltolerans mot brott. Polisen högg mot allt, inkl denna typen av brott.
Citera
2019-02-27, 05:47
Medlem
SingleStars avatar
Har Elin Ersson något alibi för när händelsen inträffade?

Eller var det någon annan idiot som utförde kokosattacken?

KoKosKon för den som inte har sett den tidigare:
https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/1263801/images/2010/nyglass_98400114.jpg
Citera
2019-02-27, 06:04
Medlem
gurkmajjas avatar
Jag tycker att vi ska ta det lugnt med att döma den unga kvinnan. Vem som helst kan drabbas av psykos av att vistas på Ikea.
Citera
2019-02-27, 06:38
Medlem
Vet inte om detta stämmer men läste på Facebook av en som såg attacken att dottern höll i räcket på fel sida vilket gjorde att de som mötte dem i trappan var tvungna att vika undan. Är man stressad, vilket man ofta är på IKEA, så är en person som går fel i trappor etc till stort besvär så jag tror kvinnan antngen inte såg det eller ansåg, med all rätt, att ungen var idiot som gick på fel sida. Att ungen hade problem är säkert inget man såg.

Tycker hon löste det på bra sätt. Ingen ska bli kallad idiot av en som tydligen är det själv
Citera
2019-02-27, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Ja politiker som fått tårtor i ansiktet har fått betydligt mer i "skadestånd" så lika skall vara lika..

Vad är egentligen "gräddbullar" ? Köttbullar i gräddsås eller Semlor ?

Semla var ganska nära. En gräddbulle är det vi i övriga Sverige skulle kalla för munk. En sån fylld munk utan hål i mitten.
Citera
2019-02-27, 07:52
Medlem
Citat:
äh, tycker hon borde friats.
Liksom nu kommer hon bli prickad i registret och dömd och inte kunna få jobb
på grund av en fånig gräddbulleincident. Jag tror den "attackerade" klarade sig utan trauma eller större psykiska eller fysiska skador.

Jag skulle vilja veta om en blivande anställd på mitt företag hade så dålig impulskontrol att istället för att diskutera som en normal vettig person behöva ta till andra saker mitt i sin frustration.

Så här beteer sig inte en normal människa och bör därför acceptera konsekvenserna och förhoppningsvis lära sig något av detta, även om det "bara" var en gräddbulle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in