2019-02-26, 23:07
Medlem
henrikos avatar
Nu vet inte jag exakt hur detta Ikea ser ut. Men brukar de inte ha ganska breda trappor? Gick det verkligen inte hitta en helt fri lucka? Väldigt tjock?

7000 i skadestånd är inte mycket. Han kanske hade en jacka för 5000, och därtill får man lägga de statistiska medicinska omkostnaderna som kunde uppstått om dottern fallit.
Citera
2019-02-26, 23:09
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Nu vet inte jag exakt hur detta Ikea ser ut. Men brukar de inte ha ganska breda trappor? Gick det verkligen inte hitta en helt fri lucka? Väldigt tjock?
Vissa personer är egoister och vill inte flytta på sig oavsett hur mycket utrymme det finns.
Citera
2019-02-26, 23:11
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Ännu en söndercurlad 90-talist som ej kan se sin egen roll i en viss situation, tydligen även kombinerat med dålig impulskontroll..
Curlad och dålig impulskontroll går ju hand i hand. Dessa personer överskattar sig själv, ser inte sina egna fel, är dålig på självkritik, osv. De riskerar att bli olyckliga som vuxna.
Senast redigerad av JackBlack 2019-02-26 kl. 23:17.
Citera
2019-02-26, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morsan555
Skåne. I Skåne kallas allt för bulle. Gräddbulle = Kokostopp, Chokladbulle = chokladboll, bulle = fralla, bulle = bulle. Går du in på ett café och beställer en bulle kan du få i princip vad som helst från en macka till en maräng. Lite som språkligt fikalotteri.

Okej, ja skåningar är ju lite knepiga, tackar för förklaring. I den civiliserade delen av landet är det ju bara bulle som är bulle. Förutom taxi.
Tur hursomhelst att det inte var en spettekaka, jag menar spettebulle, som hon tryckte upp, då hade det kunnat gå riktigt illa.

Men varför hävdade inte kokostoppsmulerskan till sitt försvar att hon bara var ute efter att stifta fred/be om ursäkt genom att bjuda på lite bulle och då råkade bli aningen forcerad och fumlig?
Hade kanske funkat.
Kanske kommer det att funka?
Citera
2019-02-26, 23:19
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konferensknullaren
Någon som känner till mer om fallet?

Har kvinnan i fråga verkligen gjort något olagligt?

Är det verkligen rätt att belasta rättsväsendet om att ha blivit "ofredad" medelst gräddbulle?

Är det verkligen rimligt att få 7000 kronor för det oerhört traumatiska med att bli nedsmetad med en gräddbulle och bli kallad för idiot när man själv har provocerat?

Ja politiker som fått tårtor i ansiktet har fått betydligt mer i "skadestånd" så lika skall vara lika..

Vad är egentligen "gräddbullar" ? Köttbullar i gräddsås eller Semlor ?
Citera
2019-02-26, 23:22
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konferensknullaren
Någon som känner till mer om fallet?

Har kvinnan i fråga verkligen gjort något olagligt?

Är det verkligen rätt att belasta rättsväsendet om att ha blivit "ofredad" medelst gräddbulle?

Är det verkligen rimligt att få 7000 kronor för det oerhört traumatiska med att bli nedsmetad med en gräddbulle och bli kallad för idiot när man själv har provocerat?

Det rimliga hade varit en snabb högerkrok.
Citera
2019-02-26, 23:35
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
...

Vad är sannolikheten att en normalviktig person bara råkar vara i besittning av en hel förpackning gräddbullar när "kränkning" uppstår?
Citera
2019-02-26, 23:48
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Förresten, det här med 'gräddbullar', vad är det för Expr-påhitt ("Paketet hade kvinnan köpt på Ikea som ständigt har gräddbullar, eller chokladtoppar som de också kallas, till försäljning. Ett annat namn är kokostoppar.") ?
Inte kallas en kokostopp för gräddbulle? Den innehåller till att börja med ingen grädde. Falsk marknadsföring av IKEA isf.
Nej, nånting i detta fall osar bakflott.

Gräddbulle är ett regionalt uttryck i den södra delen av Sverige.
Det som är utmärkande för en gräddbulle är att den har absolut
ingenting med grädde eller bulle att göra.
Citera
2019-02-27, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av villea-f
äh, tycker hon borde friats.
Liksom nu kommer hon bli prickad i registret och dömd och inte kunna få jobb
på grund av en fånig gräddbulleincident. Jag tror den "attackerade" klarade sig utan trauma eller större psykiska eller fysiska skador.

Haha! Du är för rolig, antar att du tillhör skaran som hade bölat ut i riksmedia om NMR satt upp ett klistermärke, eller kallat dig för folkförrädare. Men smeta bullar i folks ansikte går bra

Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
1 svensk krona på att hon är feminist.

Jag skulle nog våga satsa en tusenlapp..

Att alla verkar försvara denna sinnesjuka kvinna tyder starkt på detta, som sagt hade det varit NMR som delat ut flygblad och gått till attack emot alla som kallar dom för idioter, spottar och dylikt så hade det givetvis inte varit okej utav dom. Men är det en kvinna så är det fritt fram att agera psykopat.
Senast redigerad av Pk-slakt 2019-02-27 kl. 00:14.
Citera
2019-02-27, 00:12
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Okej, ja skåningar är ju lite knepiga, tackar för förklaring. I den civiliserade delen av landet är det ju bara bulle som är bulle. Förutom taxi.
Tur hursomhelst att det inte var en spettekaka, jag menar spettebulle, som hon tryckte upp, då hade det kunnat gå riktigt illa.

Due, de hidder igge spettekaka, va ä kaka för nået? Menar due kaga? såm i spiddekaga?
Citera
2019-02-27, 00:18
Medlem
7000 spänn för en skumboll i nyllet, kom igen liksom, snacka om att försöka utnyttja situationen till max. Varför blir det polisärenden av sådana här skitsaker ens?

Gräddbulle är något dialektalt skånskt påhitt, det är ju inga bullar.
Citera
2019-02-27, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pk-slakt
Haha! Du är för rolig, antar att du tillhör skaran som hade bölat ut i riksmedia om NMR satt upp ett klistermärke, eller kallat dig för folkförrädare. Men smeta bullar i folks ansikte går bra

Jag skulle nog våga satsa en tusenlapp..

Att alla verkar försvara denna sinnesjuka kvinna tyder starkt på detta, som sagt hade det varit NMR som delat ut flygblad och gått till attack emot alla som kallar dom för idioter, spottar och dylikt så hade det givetvis inte varit okej utav dom. Men är det en kvinna så är det fritt fram att agera psykopat.

men jisses det var väll inte så farligt tänker jag bara. Nej det är inte rätt men kom över det ingen dog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in