Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2019-03-02, 01:35
  #109
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Brottoffret är INTE svensk.

Eftersom det blivit ett sådant fokus i tråden på att hänga ut henne, postar jag inte dom eller målnummer.

Några citat ur domen;

Första slaget var med en sladd. Hon vet inte vart det slaget träffade men minns att det sved och gjorde jätteont. Hon hade först shorts och sedan en topp men sen bad han henne att klä av sig. Hon var helt naken, han fortsatte slå henne. Det träffade henne i huvudet.

Kontakten träffade henne en gång i hårbotten och själva sladden kanske fem gånger i huvudet. Slog henne över höger arm, mage och bröstet, benen och huvudet. Han frågade henne var det gjorde mest ont. Det pågick under tre timmar. Han sa att när du kommer ut så kommer ambulansen och det kommer se ut som att ett monster har rört dig.


Hon skulle dansa och sjunga för honom när han rökte. Han gav henne alternativ, att svälja 1000 mg Tramadol eller dansa.

De kollade in hotell och hittade ett rum på Teaterhotellet vid operan som var ledigt. Ingen kommer höra om du skriker sa han där. På hotellet undersökte han henne ”där” och kontrollerade om hon hade haft sex med någon, han tog in fingrar. Då var de inne på hotellet. Hon låg på sängen och fick sära på sina ben. Han kände med sitt finger två gånger.

Han sa att hon skulle äta något från marken, någon konstig växt. Han sa ”tvinga inte mig gå upp och hämta pistol och lägga i din mun”.

Av yttranden från frivården framgår att han kom till Sverige i 6-årsåldern med föräldrar och syskon. Har vuxit upp i Malmö. Blev svensk medborgare 2016.

Påbörjade under 2017 en utbildning till undersköterska;

Vid övervakningens upphörande gjorde Ghulam Nabi praktik på ett vårdboende, där han även blev lovad timanställning under sommaren.

Planerar att söka till El & Teknik och vill jobba som elektriker.

Förekommer under sju avsnitt i belastningsregistret; olovligt brukande, olovlig körning, brott mot trafikförordningen, stöld, misshandel, olaga hot, kontaktförbud, ringa narkotikabrott.


3 år, ute efter 10-12 månader alltså. heja Sverige!
Citera
2019-03-02, 01:42
  #110
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Brottoffret är INTE svensk.

Misstänkte det. Tack för att du verifierade det.

Det står alltså att han kom hit med sina föräldrar och syskon. Står det någonting om vilka det är, eller vilka dom är som han är skriven hos nu?
Enligt tråden så bor han hos sin systers mans föräldrar. Och verkar vara uppväxt där. Eller har jag missuppfattat.

Bra att du inte outar offret i det här fallet. Skulle dock vara intressant och veta hur hon blev partner till kvinnomisshandlaren Rohidullah Ghulam Nabi. Står det nått om det i domen?
Citera
2019-03-02, 01:57
  #111
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 22juni41
Han följde med för transportera sin brors sexslav, man vill ju inte att ens sexslav ska springa borta på vägen mellan afghanistan och Sverige.

Rohidullah Ghulam Nabi och *bdul L*tif Safi är alltså bröder? Varför har dom olika efternamn tro?
Det borde ju betyda att Mohamm*d *rif Safi och Gul*lai Safi är hans föräldrar. Eller?

*=a
Citera
2019-03-02, 06:43
  #112
Medlem
Kulturskillnader är ALLTID en källa till problem i relationer, och mer så i sk "romantiska" relationer. Just Afghanistan uppfattar jag vara ett land som är så FUNDAMENTALT olikt oss på alla sätt o vis att även ett vanligt vardagsliv mellan människor skulle vara komplicerat att få till på ett sätt där båda parter känner sig förstådda. (Följ Magda Gads resa - en riktig jäkla ögonöppnare!)

Att sen då välja att gå in i en kärleksrelation med en person som tänker så komplett annorlunda än en själv, med dessa ofattbara skillnader i hur relationen man o kvinna ska gå till och hur familjerelationer ska fungera...det är för mig 10000% oförståeligt.

Jag gissar att varje sådan här relation ingås för att "han är inte som andra Afghaner" eller "han har bott här i flera år" etc. och personer som vaggats in i denna trygghet av ett samhälle som inte låter oss diskutera detta utan att bli kallad rasist låter sig luras.

En väldigt nära vän till mig har en dotter som träffat en ensamkommande kille och de är numera pojkvän/flickvän. Jag förstår inte hur föräldrarna kan tillåta detta (det HAR varit en källa till stora konflikter, men nu är de ett apr) och hur de ens sover om nätterna, men föräldrarna verkar vara rädda (nästan hjärntvättade) för att gå emot samhällets generella krav på att blint o helt okritiskt acceptera dessa ynglingar. Jag hoppas SÅ att denna kille visar sig vara en av de få som faktiskt vill tänka annorlunda o bryta gamla traditioner, men vågar inte tro det.

EDIT: läser nu att killen bott i landet med sin familj sedan han var 6 år gammal. En REJÄL känga till samhället som inte lyckats få denna familj att fungera enligt vår kultur o lagar och en ögonöppnare till alla dem som tror att folk ändrar sig bara för att de bott här en tid. Flickans etnicitet känns dock ointressant i sammanhanget. Hon ska ju för f*n inte behandlas så där oavsett!
__________________
Senast redigerad av popcorn27c 2019-03-02 kl. 06:46. Anledning: Läste de senaste inläggen.
Citera
2019-03-02, 09:37
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn27c
Kulturskillnader är ALLTID en källa till problem i relationer, och mer så i sk "romantiska" relationer. Just Afghanistan uppfattar jag vara ett land som är så FUNDAMENTALT olikt oss på alla sätt o vis att även ett vanligt vardagsliv mellan människor skulle vara komplicerat att få till på ett sätt där båda parter känner sig förstådda. (Följ Magda Gads resa - en riktig jäkla ögonöppnare!)

Att sen då välja att gå in i en kärleksrelation med en person som tänker så komplett annorlunda än en själv, med dessa ofattbara skillnader i hur relationen man o kvinna ska gå till och hur familjerelationer ska fungera...det är för mig 10000% oförståeligt.

Jag gissar att varje sådan här relation ingås för att "han är inte som andra Afghaner" eller "han har bott här i flera år" etc. och personer som vaggats in i denna trygghet av ett samhälle som inte låter oss diskutera detta utan att bli kallad rasist låter sig luras.

En väldigt nära vän till mig har en dotter som träffat en ensamkommande kille och de är numera pojkvän/flickvän. Jag förstår inte hur föräldrarna kan tillåta detta (det HAR varit en källa till stora konflikter, men nu är de ett apr) och hur de ens sover om nätterna, men föräldrarna verkar vara rädda (nästan hjärntvättade) för att gå emot samhällets generella krav på att blint o helt okritiskt acceptera dessa ynglingar. Jag hoppas SÅ att denna kille visar sig vara en av de få som faktiskt vill tänka annorlunda o bryta gamla traditioner, men vågar inte tro det.
Jag gissar att det är en primär orsak till den positiva inställningen till invandring bland svenska kvinnor: det kommer en övervägande andel män. Ett stort antal kvinnor bildar familj med dessa; de konfromistiska kvinnorna förstår att det ligger i tiden. Massmedia säger att det är rätt, politikerna säger att det är okej. En hel generation svenska killar kommer därmed att tvingas leva utan att kunna bilda familj, pga den sneda könsfördelningen och skillanden i normer. Svenska killar har helt enkelt inte tillgång till de hårt hållna döttrarna. Däremot så har de utländska god tillgång till svenska tjejer, som är frisinnade och antirastiskt drillade. Sveket är oerhört, både den kortsiktiga och den långsiktiga kostnaden enorm. Det bidrar till ett snabbt förändrat land, där svenska normer och traditioner blir alltmer perifera.

Citat:
EDIT: läser nu att killen bott i landet med sin familj sedan han var 6 år gammal. En REJÄL känga till samhället som inte lyckats få denna familj att fungera enligt vår kultur o lagar och en ögonöppnare till alla dem som tror att folk ändrar sig bara för att de bott här en tid. Flickans etnicitet känns dock ointressant i sammanhanget. Hon ska ju för f*n inte behandlas så där oavsett!
För att förändring skall uppstå så krävs det ett socialt tryck. Antalet utlänningar är emellertid så stort vid det här laget att kontaktytorna med det svenska blir minimalt. Samhällets karaktär är dessutom individualistiskt svenskt: sköt dig själv och skit i andra.
Citera
2019-03-02, 19:46
  #114
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Jag syftar så klart på de som i tråden uttrycker sin glädje över att denna tjej blivit misshandlad av denna afghan. Hur kunde du missta det för något annat?

Den enda som visat glädje är praktjakt som verkar stå på samma sida som dig.

Alla människor har möjlighet att göra en riskbedömning av sina val. Stoppar jag in min hand i ett lejons käft ska jag inte bli förvånad om jag blir en hand mindre.
__________________
Senast redigerad av jay.simpson 2019-03-02 kl. 19:52.
Citera
2019-03-03, 21:37
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Det står alltså att han kom hit med sina föräldrar och syskon. Står det någonting om vilka det är, eller vilka dom är som han är skriven hos nu?
Enligt tråden så bor han hos sin systers mans föräldrar. Och verkar vara uppväxt där. Eller har jag missuppfattat.

Bra att du inte outar offret i det här fallet. Skulle dock vara intressant och veta hur hon blev partner till kvinnomisshandlaren Rohidullah Ghulam Nabi. Står det nått om det i domen?
I ett yttrande från frivården står att han kom till Sverige med föräldrar och två syskon och har levt tillsammans med dem i Malmö. Ska nu vara boende med föräldrar, syster och hennes barn.

Vill framställa sig själv som offer och ger inte intryck av att ta något ansvar för de brott han begått. Han har gått igenom en tuff period etc etc. Har tidigare blivit avstängd från skolan p.g.a. ett annat misshandelsfall - det var inte heller hans fel. Så här låter det om den aktuella situationen;

Han uppger att händelsen [nära vän ska ha avlidit] påverkat förhållandet med målsägande. Han berättar att han vände sin sorg och stress inåt och att han inte ville prata med sin partner om det. Han menar att hon inte förstod hans sorg och de till slut inte kunde prata med varandra som förr. Han menar att eftersom han inte släppte in sin partner i vad han gick igenom förväntade sig hon att han skulle vara som vanligt. Detta ledde i sin tur till att han blev irriterad och han beskriver förhållandet som präglat av en massa tjafs och missförstånd. Han menar dock att det aldrig varit fråga om andra relationella problem som exempelvis svartsjuka. Han förnekar också helt att det skulle förekommit något våld. Han tillstår att han kanske gjort fel som inte delade sin livskris med sin partner och att han har ett utvecklingsområde när det kommer till att prata om känslor.

Ur domen;

Han kontrollerade henne och allt hon skulle göra skulle hon fråga honom. Han ringde henne en massa och blev sur om hon inte svarade. Han samlade på grejer som han sen konfronterade henne med. Hon fick inte träffa killar, inte ens släktingar. Han är jättesvartsjuk medan hon själv inte är svartsjuk. De har haft bra stunder i början. Hon har lämnat honom flera gånger. Hon har varit rädd, han har hotat henne och hennes familj. Han har sagt att hon inte kommer att ha en bra framtid, att han ska påverka hennes framtid och att han ska skjuta hennes bröder av någon anledning. Den sista händelsen sa han att hon skulle lida flera år efter det. Skulle slå henne gång på gång.

Han har inte låtit henne träffa sina kamrater och familj. Han har gått in i hennes hjärna och fått henne att känna som att allt är hennes fel.

Den grova misshandeln med sladd+bälte;

Han hade först ringt kl. 4 på morgonen men hon väcktes av signalen kl. 6. Hon var hemma i sin säng. Hon sov bredvid sin mamma som hörde att hon sa nej och att hon ville sova. När hon klädde på sig var hennes mamma på toan för annars hade mamman stoppat henne.

De träffades när hon var 15 år. Brottsoffrets namn är inte sekretessbelagt så handlingarna är inte maskade. Att gärningsmannens namn är sökbart har jag inga som helst problem med, att hon skulle behandlas på samma sätt är absurt.
__________________
Senast redigerad av Maria.bokklubben 2019-03-03 kl. 21:43.
Citera
2019-03-05, 02:07
  #116
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Såklart, ingen källa.

Haha, socionomprogrammet. Är det på Södertörn så har du gjort min dag.

Så bara för att jag hänvisar till den relativt krigsvana afghanen så sitter jag och lyssnar på Arnstad eller något? Det verkar ju snarare vara du som försöker marginalisera deras bakgrund, fast du kommer väl inte längre än Södertörns folkhögskola I guess?
Och vill du tvunget veta, så var det Linnéuniversitetet i Växjö.

Sedan har jag hänvisat till vart källan finns, att leta upp någon jävla länk jag suttit och läst någon gång i tiden har jag faktiskt inget behov utav. Är du intresserad så får du ta tummen ut ur röven själv, vet att det tar ungefär två sekunder att hitta andra medier som hänvisar till dessa rapporter.
Citera
2019-03-05, 03:27
  #117
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
I ett yttrande från frivården står att han kom till Sverige med föräldrar och två syskon och har levt tillsammans med dem i Malmö. Ska nu vara boende med föräldrar, syster och hennes barn.

Vill framställa sig själv som offer och ger inte intryck av att ta något ansvar för de brott han begått. Han har gått igenom en tuff period etc etc. Har tidigare blivit avstängd från skolan p.g.a. ett annat misshandelsfall - det var inte heller hans fel. Så här låter det om den aktuella situationen;

Han uppger att händelsen [nära vän ska ha avlidit] påverkat förhållandet med målsägande. Han berättar att han vände sin sorg och stress inåt och att han inte ville prata med sin partner om det. Han menar att hon inte förstod hans sorg och de till slut inte kunde prata med varandra som förr. Han menar att eftersom han inte släppte in sin partner i vad han gick igenom förväntade sig hon att han skulle vara som vanligt. Detta ledde i sin tur till att han blev irriterad och han beskriver förhållandet som präglat av en massa tjafs och missförstånd. Han menar dock att det aldrig varit fråga om andra relationella problem som exempelvis svartsjuka. Han förnekar också helt att det skulle förekommit något våld. Han tillstår att han kanske gjort fel som inte delade sin livskris med sin partner och att han har ett utvecklingsområde när det kommer till att prata om känslor.

Ur domen;

Han kontrollerade henne och allt hon skulle göra skulle hon fråga honom. Han ringde henne en massa och blev sur om hon inte svarade. Han samlade på grejer som han sen konfronterade henne med. Hon fick inte träffa killar, inte ens släktingar. Han är jättesvartsjuk medan hon själv inte är svartsjuk. De har haft bra stunder i början. Hon har lämnat honom flera gånger. Hon har varit rädd, han har hotat henne och hennes familj. Han har sagt att hon inte kommer att ha en bra framtid, att han ska påverka hennes framtid och att han ska skjuta hennes bröder av någon anledning. Den sista händelsen sa han att hon skulle lida flera år efter det. Skulle slå henne gång på gång.

Han har inte låtit henne träffa sina kamrater och familj. Han har gått in i hennes hjärna och fått henne att känna som att allt är hennes fel.

Den grova misshandeln med sladd+bälte;

Han hade först ringt kl. 4 på morgonen men hon väcktes av signalen kl. 6. Hon var hemma i sin säng. Hon sov bredvid sin mamma som hörde att hon sa nej och att hon ville sova. När hon klädde på sig var hennes mamma på toan för annars hade mamman stoppat henne.

De träffades när hon var 15 år. Brottsoffrets namn är inte sekretessbelagt så handlingarna är inte maskade. Att gärningsmannens namn är sökbart har jag inga som helst problem med, att hon skulle behandlas på samma sätt är absurt.

Tackar.

Fan vilken jävla gris. Man får väl hoppas att någon i fängelset "pratar" lite vett med honom.

Strongt gjort av tjejen att polisanmäla. Mycket bra gjort i ett så utsatt läge.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback