• 1
  • 2
2019-02-26, 15:05
Medlem
SveaBunkerns avatar
(PLUS): http://www.friatider.se/inledde-f-rh...des-b-ra-sl-ja

Citat:
Dagliga tortyren: Brändes med cigaretter, slogs med skärp och förlängningssladd. Flickan talade ut om hur hon hållits instängd i bostaden och utsatts för "otrohetskontroll".

Från domen (som meddelades i Malmö tingsrätt, slutet av januari 2019):

Citat:
Brott som den tilltalade döms för 1. Misshandel, 3 kap 5 § brottsbalken 2018-07-31 2. Grov misshandel, 3 kap 6 § 1 st brottsbalken 2018-08-11 3. Olaga frihetsberövande, 4 kap 2 § 1 st brottsbalken 2018-08-11 4. Grov fridskränkning, 4 kap 4 a § 1 st brottsbalken 2017-03-01 -- 2018-08-11 5. Övergrepp i rättssak, 17 kap 10 § 1 st 1 men brottsbalken 2018-08-11

Åtal som den tilltalade frikänns från Sexuellt ofredande, 6 kap 10 § 2 st brottsbalken 2018-04-03 -- 2018-04-04

När det gäller våldet är det frågan om ett misshandelsbrott som RGN gjort sig skyldig till. Det har varit frågan om ett mycket långdraget förlopp med klart sadistiska inslag. Det förefaller tydligt att det överordnade syftet med handlingen har varit att förnedra AA. RGN har genom sitt agerande visat särskild hänsynslöshet och råhet. Vidare har brottet skett på en plats där man kunnat förvänta sig att AA skulle kunna känna sig trygg. Det är uppenbart att det är frågan om en grov misshandel.

Påföljd m.m. Fängelse 3 år. RGN ska utge skadestånd till AA med 89 400 kr jämte ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 11 augusti 2018 till dess betalning sker.

Två bilder från FUP som visar tillhyggen RGN använde:

https://minfil.com/g3f9l1v7b2/skarpet_jpg

https://minfil.com/z8f6lev4bf/sonder...ningssladd_jpg

TS: Tror ni flickan kommer fortsätta välja en "nysvensk", som verkar lyckas (kultur)berika Sverige?

Han är född år 1998. Medborgare i Sverige och Afghanistan. Dömdes år 2015 för stöld. År 2017 för misshandel och olaga hot.
Senast redigerad av SveaBunkern 2019-02-26 kl. 15:42.
Citera
2019-02-26, 15:11
Medlem
jay.simpsons avatar
Hennes egna val jag antar att hon är inläst på kulturella skillnader och känner till synen på kvinnor i hemlandet. Förvånar mig inte om högt uppsatta socialdemokrater går ut och försvarar gärningsmannen tillsammans med #jagärhär precis som i fallet Arif Moradi.

Vilka fina män som ska bygga Sverige.
Citera
2019-02-26, 15:17
Medlem
321js avatar
https://static.metro.se/bf2/f39/20180503_Goteborg.pdf

"Annie Lööf: Sverige behöver de ensamkommande"
Citera
2019-02-26, 15:22
Medlem
tramsebyxans avatar
Synd att hennes föräldrar inte lärde henne bättre.
Citera
2019-02-26, 15:30
Medlem
Ordspråket: som man bäddar får man ligga har sällan passat bättre.

Tyvärr har hon blivit hjärntvättad av media.
Citera
2019-02-26, 15:31
Medlem
Hamsterbolls avatar
Har du länk till hela FUP?
Citera
2019-02-26, 15:47
Medlem
CokeLaRocks avatar
Givetvis är det bara positiva saker som kommer att bli resultatet av detta. Den lilla slampan kommer förhoppningsvis att lära sig att undvika rasfrämmande och hennes kompisar kommer att få avsmak och ta lärdom.
Citera
2019-02-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux

Vem vet hur hon har behandlat honom? Vilka knappar har hon tryckt på? Nu fick hon ju pengar utan omsvep. Jag känner mig misstänksam om sanningshalten i denna historian. Om en del stämmer så undrar jag varför han gjort dessa snedsteg. Lider han själv av trauma? Många från Afghanistan har ju sett och upplevt tortyr, fattigdom och krig. Han är ju så ung.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.
Citera
2019-02-26, 15:57
Medlem
Konsumkassens avatar
Afghanen måste vara väldigt förvånad över att bli dömd. Att prygla, hota, våldta och otrohetskontrollera sin fru/flickvän är ju helt rationellt och i enlighet med all beprövad visdom från hemlandet.

Att ge sig på en kvinna man inte känner är fel, det tycker han säkert själv. Men ens flickvän äger ju mannen.

Bara en ”liten kulturkrock”.

Vi svenskar måste naturligtvis ha förbiseende och istället fokusera på allt gott som dessa afghaner tillför det svenska samhället. Politikerna kan säkert radda upp alla fördelar om vi bara ville lyssna...
Citera
2019-02-26, 16:01
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Hur vet man att det är en svensk kvinna?
Citera
2019-02-26, 16:08
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Vem vet hur hon har behandlat honom? Vilka knappar har hon tryckt på? Nu fick hon ju pengar utan omsvep. Jag känner mig misstänksam om sanningshalten i denna historian. Om en del stämmer så undrar jag varför han gjort dessa snedsteg. Lider han själv av trauma? Många från Afghanistan har ju sett och upplevt tortyr, fattigdom och krig. Han är ju så ung.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.

Du menar att kvinnor skulle ljuga om att ha utsats för brott?
Citera
2019-02-26, 16:40
Medlem
falskmustarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux

"Som man raggar får man ligga" är väl den mer barnförbjudna varianten...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in