2019-02-26, 18:38
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Dom där jämförelserna är inte bra.
Lunar var svenskt och användes av begränsad del, msn var chatt.
Facebook finns i allt, alla företag i hela världen(inprincip) är aktiva på Facebook, hur många "volvo" fanns på lunar?Jag förstår din poäng, Facebook kommer nån gång såklart gå under (som allt annat).
Det finns idag inget alternativ som är bättre.

Det är väldigt få som hänger på Facebook idag. Det är mest botar och icke-aktiva konton. Jag skulle säga att sidan redan är mer eller mindre död...
Citera
2019-02-26, 19:55
Medlem
Europes avatar
Vad lustigt, jag skaffade precis ett konto där efter att ha blivit tipsad av ett inlägg av Thomas Gür, som tänker sakta börja använda det allt mer på grund av de problem Facebook har.

Jag har länge undrat om det kan tänkas finnas ett trovärdigt alternativ till Facebook, där det även går att föra en vettig offentlig samhällsdebatt utan att bli censurerad och avstängd på grund av massanmälningar från svenska regimens aktivistgrupper och vänsterextrema facebookanställdas aktivism. Min tanke är lite som den Gür gav uttryck för, d.v.s. att gradvis överföra aktiviteten till det nya nätverket. Det kräver dock att andra i viss mån följer med.

Vi får väl se om det blir MeWe eller något annat, det väsentliga är att det behövs ett sådant nätverk för seriösa människor som vill ha seriös samhällsdebatt och generellt diskussioner på lite högre intellektuell nivå. Det enda säkra är att vi behöver bättre och friare sociala medier för även offentlig diskussion, förutom den viktiga diskussionen som förs anonymt på Flashback forum.
Senast redigerad av Europe 2019-02-26 kl. 19:57.
Citera
2019-02-26, 20:35
Medlem
qups avatar
Sådär lät det säkert också på facebooks release. Det finns ingen väg ut ur hamsterburen.
Citera
2019-02-26, 20:42
Medlem
Zelarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Dom där jämförelserna är inte bra.
Lunar var svenskt och användes av begränsad del, msn var chatt.
Facebook finns i allt, alla företag i hela världen(inprincip) är aktiva på Facebook, hur många "volvo" fanns på lunar?Jag förstår din poäng, Facebook kommer nån gång såklart gå under (som allt annat).
Det finns idag inget alternativ som är bättre.

Precis, jag skulle påstå att Myspace är en bättre jämförelse. Facebook var åtminstone 15% "bättre" än Myspace (med någon ej väldefinierad måttstock, och är avsevärt bättre i dag än vad det var i sitt ursprungsutförande), och vips så började användarna flöda från Myspace till Facebook. Vem behöver fortsätta använda sin välfungerande häst och vagn om moderna automobiler plötsligt dyker upp? Notera dock att om att skillnaden i prestanda (eller snarare förväntningar på framtida prestanda) hade varit minimal så hade automobilen förmodligen dött en hastig död.

Frågan är således om det ens är möjligt att överträffa "automobilen" med 15% för att vi ska överge den (och på något vis övervinna den starka nätverkseffekt Facebook besitter). Jag skulle tro att svaret är ja, men att vi inte kommer vara där på ytterligare några år. Om jag skulle gissa vilt så behöver vi någon typ av VR-mobilapp som kan stereoprojicera 3D-modeller av personen vi kommunicerar med direkt på näthinnan först.
Senast redigerad av Zelaron 2019-02-26 kl. 20:57.
Citera
2019-02-26, 20:53
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Äh de kommer kasta ut allt det där ur fönstret när pengarna börjar rulla in.
Om de blir väldigt stora och ändå inte ställer in sig i ledet så kommer den amerikanska adeln sätta de på plats med andra metoder (dvs sätta press på de som redan är med i adeln eller i deras våld, som visamastercard, globala molnleverantörer etc)

Mer gällande sidan i sig. Har inte loggat in. Men det går inte att kopiera facebook rakt av och tro att man kan konkurrera, du måste komma på något nytt och eget som substitut till facebook. Som instagram, snapchat, eller whatsapp.

Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Som relativt ny Facebook användare måste jag säga att sajten är väldigt dålig, otydlig, ointuitiv. Konstigt att ingen konkurrerat ut den ännu...
Amerikanare älskar apfula ointuitiva sidor.
Facebook, reddit, 4chan, amazon. Ett under att google slog genom med sin rena design.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2019-02-26 kl. 21:03.
Citera
2019-02-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanjanJoh
Jag tror på det här, det är en utmanare till FB, blir dom snart uppköpta? Av FB?

det är nog största hotet här, om mewe växer och blir ett hot så köper facebook dom för nån biljon.
Citera
2019-02-26, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterChrister
Msn trodde man var för stort för att "dödas" det är stendött, liksom Lunarstorm, Passagen, och andra föredettingar.. klart Facebook kommer att gå under, men inte än...
Absolut, Facebook har dessutom misskött det med datasäkerhet och integritet å det grövsta, många har redan flytt till instagram

Ett fräscht alternativ som inte pissar på sina egna användare borde väl vara välkommet sen är det inte säkert att det är mewe
Citera
2019-02-26, 22:48
Medlem
Hemi57s avatar
Har dom berättat hur de ska finansiera detta? låter lite för bra.. jag är skeptisk, som GW skulle sagt..
Citera
2019-02-26, 23:11
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdrianaChechik
Absolut, Facebook har dessutom misskött det med datasäkerhet och integritet å det grövsta, många har redan flytt till instagram

Ett fräscht alternativ som inte pissar på sina egna användare borde väl vara välkommet sen är det inte säkert att det är mewe

Facebook äger instagram...

Dock är VK ett mycket friare alternativ som växer ständigt och är typ större än Facebook i ÖstEuropa
Citera
2019-02-26, 23:46
Medlem
Precis samma som Facebook i en ny förpackning med annat namn?
Citera
2019-02-27, 00:01
Medlem
Sainsburyss avatar
Alla stora plattformer som har börjat har alltid haft sidorna "utan reklam". Detta gäller både Facebook, WhatsApp och Youtube. Men när de blir för stora så att bandbredden kostar för mycket, ja då kommer reklamen in.
Denna sida tror jag inte tar över Facebook.
Citera
2019-02-27, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firmi
Facebook och instagram är för stort tyvärr.

MeNo

Myspace var för stort med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in