2019-02-24, 21:01
Medlem
Ris!
Citera
2019-02-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Bönor.
Röda med S stämpel.
Citera
2019-02-24, 21:58
Medlem
526s avatar
Pizza
Citera
2019-02-24, 22:56
Medlem
FLHS1000s avatar
Carnivore diet är en grej. Bara kött. Helst rött kött men animaliska produkter som ägg och mjölk går bra. Jordan Peterson, hans dotter och shawn Baker är kända carnivores. Sägs ha massa fördelar men jag är ingen förespråkare för så ensidig kost. Finns dock många som rapporterar väldigt bra resultat från den dieten.
Citera
2019-02-24, 23:20
Medlem
Sten-Ulphs avatar
Få i dig C-vitamin vid sidan av bara så du inte åker på skörbjugg!
Citera
2019-02-25, 21:05
Medlem
I all välmening. Med så svåra biverkningar, känns det inte självklart att du blir kopplad till dietist så att du kan få professionell och skräddarsydd hjälp?
Citera
2019-02-25, 22:01
Citat:
Ursprungligen postat av cherry.
Satt här och funderade. Jag måste få detta att fungera. Jag går på medicin som gör att jag har stora problem med att få i mig mat. Jag kan knappt ens tvinga ner något. Detta gör att jag typ inte äter överhuvudtaget, och det är ju inte hållbart. Och nej, försök inte ens säga "byt medicin" eller liknande, för det kommer inte hända. Vänligen håll er bara till frågan.

Så nu undrar jag, vad tänker ni är det lättaste och bästa livsmedlet att leva på, om man måste? Jag måste ju få i mig någonting. Så, kom med förslag. Gärna så snabbt och lätt som möjligt, då att äta måltider eller liknande bara inte kommer gå. Näringsrikt såklart, något man kan hålla sig relativt frisk på. Tack!

Uppdatering: Ännu har vi riktigt smör eller riktigt grädde, potatis och ägg som de bästa alternativen, och med lite research gjorde låter det viktigt. Så typ mosa potatis, blanda med ägg och smör och halsa!
Bara ägg är inte hållbart. Du behöver äta minst 20 ägg om dagen för att hålla dig någorlunda på samma vikt.
Skulle rekommendera energirika grejer; socker, fett, kolhydrater.
I längden är det skadligt att vara så ensidig.
Citera
2019-02-25, 22:37
Medlem
Jag tror inte c-vitamin blir ett avgörande problem om man bara äter ägg men jag vet inte säkert. Det finns indikationer på att c-vitamin behövs i mkt högre grad då man äter stärkelse och socker än om man inte gör det.
I muskelkött finns en del (något ug / 100g) c-vitamin även om det inte brukar anges i näringsdeklarationer. Om man med ett livsmedel avser hela djuret och inte bara en styckdel torde det bästa vara att äta vilt, typ rådjur.
Citera
2019-02-26, 13:49
Medlem
Spakkels avatar
Kalles kaviar.
Citera
2019-04-11, 13:43
Medlem
Makrill i tomatsås?
fett, c-vitamin, protein... kanske inte så mycket kolisar, men borde gå att överleva på det ett tag i alla fall..
Citera
2019-04-11, 13:58
Medlem
Inuiterna käkar ju bara säl alla dagar i veckan - det är säl på längden och säl på tvären - frukost, lunch och middag. Ibland kan det bli lite isbjörn också som omväxling.
Citera
2019-04-12, 12:00
Bannlyst
Dubelpost...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här