Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2021-09-30, 18:17
  #85
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Vem har snackat om ringa brott? Fördelen med att använda sin hjärna och inte visa alla vad man sysslar med är att man blir svår att avslöja. Noja har mest de som inte har konsekvenstänk eller IQ nog att inse vad som kan hända när man torskar.
Ja det förstår alla. Om ingen åker fast finns det ingen vits med att vara för en legalisering heller.
Nackdelen med att alla gömmer sig är dock att staten kan gå med plus på affären.
Varför ska staten lägga ner en verksamhet som går med vinst för att alla gömmer sig?
Citera
2021-09-30, 18:35
  #86
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Ja det förstår alla. Om ingen åker fast finns det ingen vits med att vara för en legalisering heller.
Nackdelen med att alla gömmer sig är dock att staten kan gå med plus på affären.
Varför ska staten lägga ner en verksamhet som går med vinst för att alla gömmer sig?
Du vet i den världen jag lever ringer man inte polisen... Dom ska nog komma ändå.
Citera
2021-09-30, 19:42
  #87
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Du vet i den världen jag lever ringer man inte polisen... Dom ska nog komma ändå.
Jag försöker bara komma på ett sätt att använda civil olydnad för att få igenom en legalisering. Har du några bättre förslag?
Stadsgerilla, terrorism, skadegörelse?
Det kan man göra utan att åka fast om det är så viktigt...
Citera
2021-10-06, 10:39
  #88
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Man blir inte av med allt för man torskar på ett ringa narkotikabrott. Snacka om att noja..
Ja jag lever som jag lär och har tyvärr förlorat det mesta men inte på ett futtigt ringa.

Stämmer bra, kan inte tala för alla men känner en hel folk som åkt på ringa med familjer körkort osv ingen förlora något förutom knarkstämpel resten av livet eller så länge de uppgifterna finns kvar.
Citera
2021-10-06, 11:44
  #89
Medlem
Många får hjärnskador av att rökt, blir trögtänkta, drabbas varaktiga psykoser. Kostar pengar för alla. Nära anhöriga råkar illa ut.
Citera
2021-10-06, 11:46
  #90
Avstängd
styckets avatar
sätta sig långt in i skogen och börja puffa medans man ringer polisen och avslöjar det hela.. Haha undrar hur dom hade reagerat. Förmodligen hade dom ignorerat det :P
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback