Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-23, 23:29
  #73
Avstängd
Eurypteridas avatar
Hade folk haft den här inställningen att civilkurage är onödigt och löjligt hade ni inte haft rösträtt eller äganderätt. Alltid någon annan som ska få skiten, bättre att ta på sig en fin kostym så man slipper åka till stationen. Ringa och gola sina grannar går bra men inte lägga några timmar på att stå för eget bruk i en rättegång. Smita undan så lätt som möjligt för egen del som om det är ett spel, den som slinker igenom smidigast vinner.
Citera
2019-04-20, 15:57
  #74
Avstängd
Plaguetongues avatar
varför ska du ringa polisen och anmäla dig själv, makes no sense at all

Dom kommer nog bara lägga på luren
Citera
2021-09-28, 22:26
  #75
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
varför ska du ringa polisen och anmäla dig själv, makes no sense at all

Dom kommer nog bara lägga på luren

För att krascha systemet, fyll fängelserna om så behövs. När politikerna ser att vi vill åka fast för att slösa maximalt med resurser kommer de överväga en legalisering. De kommer få bygga nya fängelser bara för att fylla de med flummare när de redan har platsbrist om de så vill.
Men kämpa för inget och vinn inget.
Klaga inte på att förbudet rullar på när du är en lydig kugge i systemet som gömmer dig och smörjer systemet med dina lätt införtjänta böter.
Du har inte förstått hur smart det är. Det är förmodligen enda vägen till legalisering. Glöm att försöka påverka med valsedeln när politikerna är fast beslutna på att köra ända in i kaklet, civil olydnad !
Citera
2021-09-28, 22:32
  #76
Medlem
Generalkosmoss avatar
De finns ingen cannabis aktivism i Sverige. På sin höjd hade vi några demonstrationer i Stockholm samt project Overgrow under 2000 talet.
Citera
2021-09-29, 04:34
  #77
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalkosmos
De finns ingen cannabis aktivism i Sverige. På sin höjd hade vi några demonstrationer i Stockholm samt project Overgrow under 2000 talet.

Det beror på hur man ser det. Om man ser själva rökandet/odlandet som civil olydnad finns det många aktivister. Det gäller bara att få förbudet att kosta så mycket som möjligt genom att sluta gömma sig. Det enda politikerna lyssnar till är när budgeten far iväg och i dagsläget kan de budgetera för X antal narkotikabrott eftersom alla gömmer sig.
Det är enkelt fixat om folk bara ser till att åka fast och sen vägra urinprov och vägra skriva på pappret, då drar rättegångskostnader iväg.
Idag gör alla fel om man vill ha en legalisering, folk gör förbudet alltför enkelt att beivra, genom att gömma sig.
Citera
2021-09-29, 07:35
  #78
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det beror på hur man ser det. Om man ser själva rökandet/odlandet som civil olydnad finns det många aktivister. Det gäller bara att få förbudet att kosta så mycket som möjligt genom att sluta gömma sig. Det enda politikerna lyssnar till är när budgeten far iväg och i dagsläget kan de budgetera för X antal narkotikabrott eftersom alla gömmer sig.
Det är enkelt fixat om folk bara ser till att åka fast och sen vägra urinprov och vägra skriva på pappret, då drar rättegångskostnader iväg.
Idag gör alla fel om man vill ha en legalisering, folk gör förbudet alltför enkelt att beivra, genom att gömma sig.
Det kostar att ligga på topp. Vem vill bli av med körkort, arbete, inkomst, bostad -ja allt som kan tas ifrån dig. Jag vill inte förlora mitt liv bara för att du ska kunna röka fritt. Vem vill få dyra böter och utsättas för tvångsmetoder utformade av idioter som använder känslor istället för fakta.
Citera
2021-09-29, 10:52
  #79
Medlem
BigFatCones avatar
Men alltså.. Ni som tycker att det är en bra idé att bekosta staten massa pengar. Går ni på soc hela högen eller? Det enda ni gör, det är att få folk att tycka ännu sämre om stoners. Det här är raka motsatsen till hearts and minds.
Citera
2021-09-29, 15:23
  #80
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men alltså.. Ni som tycker att det är en bra idé att bekosta staten massa pengar. Går ni på soc hela högen eller? Det enda ni gör, det är att få folk att tycka ännu sämre om stoners. Det här är raka motsatsen till hearts and minds.

Vadå "hearts and minds"?
Att försöka vinna hearts and minds som knarkare är kört i det här landet så den strategin kan du köra upp där solen inte skiner.
Det finns tyvärr bara ett sätt att göra detta på och det är att öka statens budget för förbudet eftersom plånboken styr.
Sålänge ni dräller runt och gömmer er och om ni åker fast lämnar ni lydigt ett pisseprov och skriver på ett papper går tyvärr statens affärer med plus och varför ska de då sluta jaga brukare?
Kan du svara på den frågan istället för att tjafsa om ifall vi går på soc eller inte?
Det gör inget om ni betalar böterna men se för fan till så det smakar mindre än det kostar, det vill säga ta det åtminstone till rättegång, helst till fängelse eller annat dyrt straff, fotboja går också bra, gärna med kostsam behandling.
Alla som skriver på det där jävla pappret borde ha en bajamaja tömd över huvet!
__________________
Senast redigerad av Eurypterida 2021-09-29 kl. 15:29.
Citera
2021-09-29, 15:26
  #81
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Det kostar att ligga på topp. Vem vill bli av med körkort, arbete, inkomst, bostad -ja allt som kan tas ifrån dig. Jag vill inte förlora mitt liv bara för att du ska kunna röka fritt. Vem vill få dyra böter och utsättas för tvångsmetoder utformade av idioter som använder känslor istället för fakta.

Man blir inte av med allt för man torskar på ett ringa narkotikabrott. Snacka om att noja..
Ja jag lever som jag lär och har tyvärr förlorat det mesta men inte på ett futtigt ringa.
__________________
Senast redigerad av Eurypterida 2021-09-29 kl. 15:30.
Citera
2021-09-29, 15:44
  #82
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Vadå "hearts and minds"?
Att försöka vinna hearts and minds som knarkare är kört i det här landet så den strategin kan du köra upp där solen inte skiner.
Det finns tyvärr bara ett sätt att göra detta på och det är att öka statens budget för förbudet eftersom plånboken styr.
Sålänge ni dräller runt och gömmer er och om ni åker fast lämnar ni lydigt ett pisseprov och skriver på ett papper går tyvärr statens affärer med plus och varför ska de då sluta jaga brukare?
Kan du svara på den frågan istället för att tjafsa om ifall vi går på soc eller inte?
Det gör inget om ni betalar böterna men se för fan till så det smakar mindre än det kostar, det vill säga ta det åtminstone till rättegång, helst till fängelse eller annat dyrt straff, fotboja går också bra, gärna med kostsam behandling.
Alla som skriver på det där jävla pappret borde ha en bajamaja tömd över huvet!
Men det hjälper inte eftersom det inte är ett företag med vinstkrav som vi pratar om här. Vad staten anbelangar spelar det ingen roll vad det kostar att döma någon som har brutit mot lagen, och Sven E. Banan får aldrig reda på vad ett enskilt fall kostar. Det enda dom får reda på är att fler och fler (miss)brukare beter sig som fittor och kostar pengar helt i jävla onödan. För såna är dom ju, knarkarna.

Det enda det gör, är att späda på folks fördomar.

Men du använder dina verktyg så använder jag mina.
Citera
2021-09-29, 15:50
  #83
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men det hjälper inte eftersom det inte är ett företag med vinstkrav som vi pratar om här. Vad staten anbelangar spelar det ingen roll vad det kostar att döma någon som har brutit mot lagen, och Sven E. Banan får aldrig reda på vad ett enskilt fall kostar. Det enda dom får reda på är att fler och fler (miss)brukare beter sig som fittor och kostar pengar helt i jävla onödan. För såna är dom ju, knarkarna.

Det enda det gör, är att späda på folks fördomar.

Men du använder dina verktyg så använder jag mina.

Ja jag har lyckats fejka in mig på behandling och kostar ett par tusen per dygn så jag gör mitt just nu. Dyr som satan blir min nota när jag dör.
Att va drogfri gör mig inget, kostar det så smakar det.
Du har helt fel det är kostnaden som styr och det är ju redan nu det tyngsta argumentet för en legalisering. Att resurserna kan läggas på annat alltså. Det bästa man kan göra är att öka mängden resurser som kan läggas på annat.
Citera
2021-09-30, 13:02
  #84
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Man blir inte av med allt för man torskar på ett ringa narkotikabrott. Snacka om att noja..
Ja jag lever som jag lär och har tyvärr förlorat det mesta men inte på ett futtigt ringa.
Vem har snackat om ringa brott? Fördelen med att använda sin hjärna och inte visa alla vad man sysslar med är att man blir svår att avslöja. Noja har mest de som inte har konsekvenstänk eller IQ nog att inse vad som kan hända när man torskar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback