2019-03-21, 11:37
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Onekligen känns det konstigt när Anders Ö sitter i morgonsoffan och pratar om att han inte gillar mobbing och utanförskap...

Antingen är du ”hittepå” (antingen på eget bevåg eller på någon annans direktiv) eller så är du bara dryg av helt egen maskin och får mycket fokus för att Mastiff ska få bra tv?
Det är väl inte hans ansvar om de mobbar varandra?
Citera
2019-03-21, 11:37
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Carl är smart och går säkert jättebra i en konkurrensinriktad omgivning. Han är mer amerikansk än svensk. Han är resultatinriktad och blir otålig när omgivningen inte kan hålla jämna steg. I en svensk janteomgivning där alla ska sjunga We shall overcome och "Alla ska med!" så går han inte hem.

Bra analys.Håller med!
Citera
2019-03-21, 11:43
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruno360
Han är desertör från franska legionen.

Har laddat upp kontraktet som dåvarande generalen av legionen skrev på när jag lämnade.

Varit i Frankrike 3 gånger sen 2011.

Detta hade varit omöjligt om jag deserterade.

Annars rolig teori!

/C
Citera
2019-03-21, 11:50
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ganska säkert är Carl Stefan Hamilton ungefär vad han utger sig för att vara, någon som provat på att vara främlingslegionär och som är advokat om två år och som då tjänar betydligt mer än 3000 kr om dagen.

Och rationell är han nog också. Rationalitet är betydligt viktigare än rättvisa i juridiska sammanhang, där det alltid handlar om att maximalt stödja den starkaste parten.

Italienskt ordspråk: Hellre i munnen på en varg än i klorna på en advokat.

Du verkar inte förstå skillnaden på jurist och advokat. Jag gör advokatprovet just nu, men kan inte bli advokat här i england tidigast 2021. Nu är jag helt sonika jurist. Stor skillnad, då advokat är en skyddad titel.

Hur provar man på att vara en legionär? Har du någon erfarenhet?

/C
Citera
2019-03-21, 11:51
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanskeligt
Ja det låter onekligen som Adnilson. Har inte hunnit se så mycket än, men har inte förväntat mig annat än att han inte kunde hålla kuken i byxorna. Han är riktigt vidrig med tjejer. Oskönt för hans sambo.

Kunde tänka mig att han skulle ha en "Good guy" image i TV-rutan (till en början), men har på känn att hans riktiga jag kommer lysa igenom.

Har tre print-screens när han för en vecka sen försökte bjuda ut Anna på en dejt över facebook chatten, och fick ett rungande nej.

Vem är Adnilson egentligen? Märkligare människa får man leta efter.

/C
Citera
2019-03-21, 11:53
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Det finns alltså bara två sorters människor - "PK" eller rasistiska, människorföraktande sk*tstövlar?

Det är f*n att rasister ska sprida sin dynga till och med i trådar om TV-program.

Det mest humoristiska är att en liten mesig mytoman tror att han lurar någon med sitt "jag är jurist och legionärssoldat"-dravel. En jurist kan nog skillnaden mellan "de" och "dem" samt att det är brukligt att inleda exempelvis namn på varuhus med versaler. Och hur i hela friden är man "arbetslös medelst att sälja damskor"?!

Nej, lille vän. Du lurar ingen med ditt "jag ser på mina medtävlare med förakt och avsmak". Eller jo, vissa i tråden tycks uppskatta sådant, men de är väl på samma nivå som du.

Ja en svensk jurist kan nog det absolut. En brittisk jurist säger samma om then/than när han stöter på svenska jurister som försöker sig på engelska.

damskor? Var har du fått damskor ifrån? Lukas säljer väl herrskor.

Väl mött!

/C
Citera
2019-03-21, 11:56
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Carl är smart och går säkert jättebra i en konkurrensinriktad omgivning. Han är mer amerikansk än svensk. Han är resultatinriktad och blir otålig när omgivningen inte kan hålla jämna steg. I en svensk janteomgivning där alla ska sjunga We shall overcome och "Alla ska med!" så går han inte hem.

Absolut!

Ponera att korta tjocka går in på en modell-agentur och söker jobb men får ett rungande nej för att hon är för tjock och för kort. - Hela svenska folket får spel och stämmer modellagenturen för att ALLA FORMER ÄR FAKTISKT LIKA BRA OCH HON KAN HON OCKSÅ ARHARHAGRHHH.....

Svarje i ett nötskal.

/C
Citera
2019-03-21, 12:00
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Det är väl inte hans ansvar om de mobbar varandra?

Anders ifrågasatte de sista tjejerna på stranden när de inte valdes och menade på att det visade på att tjejer inte är lika bra som killar, för annars hade de valts. Det roliga är att han ställde den retoriska frågan direkt till Jannika som fick spel. TV4 valde såklart att klippa bort detta. Sen sitter Anders i soffan och hatar mobbing.... Ni kommer snart förstå varför detta skedde. Det kallas efterhandskonstruktion och jag kommer berätta på måndag varför man har valt att göra såhär.

Jacob som var produktionschef under inspelningen och jag hade ett väldigt intressant samtal som kulminerade i en arg snickare som kom skrikandes, JAG ÄR ROBINSON FATTAR DUUUUUU, på vilket jag svarar, nej du är anställd av TV4 vad snackar du om?. Detta klippet får TV4 jättegärna släppa haha!

/C
Citera
2019-03-21, 12:00
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Du verkar inte förstå skillnaden på jurist och advokat. Jag gör advokatprovet just nu, men kan inte bli advokat här i england tidigast 2021. Nu är jag helt sonika jurist. Stor skillnad, då advokat är en skyddad titel.

Hur provar man på att vara en legionär? Har du någon erfarenhet?

/C
Jo jag förstår skillnaden och skrev ju att du "provat på att vara främlingslegionär" och att du "är advokat om två år". Många tror att du bluffar. De flesta bluffar för att imponera, medan du försöker imponera ungefär med det du är.
Citera
2019-03-21, 12:01
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Har flashback blivit moralens högborg? Trådar översköljs med all tänkbar känslosås. "Osympatisk", "saknar empati" etc kan man snart läsa i varenda dokusåpa-tråd. Ingen bryr sig om er empati. Roligt program om alla gick runt och gullade med varandra och visade sin fiiiiiiiiiiiiiiiina empatiiiiiiiiiiiiiiiiii och sina fiiiiiiiiiina värderingar a la Klas. Ni har 19 andra deltagare att ty er till. Att folk har en särskild böjning för att sätta diagnoser må väl va hänt, det har alltid förekommit, men jag hade gärna sluppit.

Emilio som får "kalla rysningar" över att tänka på örådet och som var besviken över CHs insats i lagtävlingen, vilket gulligt nervvrak.

hahah ja och killen jobbar med barn som har problem... kommer bli enorm psykiskt starka barn som kommer ha lätt att möta kritik och det verkliga livet.

/C
Citera
2019-03-21, 12:10
Medlem
Intressant att Robinson och Farmen har ungefär samma upplägg men där Robinsons känns så extremt B eftersom den/de som klippt programmet verkar ha har noll känsla, utan vill som stressa igenom avsnitten. Det blir irriterande att följa tyvärr.
Citera
2019-03-21, 12:24
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jo jag förstår skillnaden och skrev ju att du "provat på att vara främlingslegionär" och att du "är advokat om två år". Många tror att du bluffar. De flesta bluffar för att imponera, medan du försöker imponera ungefär med det du är.

Det är din åsikt.

Jag har inte dragit upp särskilt mycket själv. Produktionen ställde frågor och jag svarade. De krävde ett CV när de ringde upp mig och frågade om jag ville vara med.

Jag har enligt mig själv inte särskilt mycket att vinna på att ljuga ihop något eller att överdriva något. Mina utspel i Robinson hade varit nog ändå, tror du inte?

Sen vet jag inte om det är särskilt svårt att imponera på typiska svenskar som jobbar i en butik 9-5 i en håla och vars höjdpunkt i veckan är att glo på Robinson. Men men,

/C
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in