Citat:
Ursprungligen postat av
CSHamilton
Många frågar om detta. Det mesta är förklarat i avsnitten, men kan precisera om ni är nyfikna.
Det som inte framgår tydligt i TV är att korvgubbarna och tjejerna inte är direkta främlingar för varandra första dagen på ön. Man skulle nästan kunna gissa att de fick spendera några dagar med varandra innan flotten.
Taktiken var således att det enda sättet att ta sig vidare är att vi inte förlorar några tävlingar så att man håller sig fast till sammanslagningen då tävlingarna blir individuella, och pakter inte spelar någon större roll.
Gruppen kom således överens om (vid valet av deltagare) Jag, Lukas och Emilio. Att vi tar de starkaste så satsar vi helhjärtat på vinst och tar bort de svagaste direkt om vi skulle förlora eller få möjlighet.
Mitt misstag här var att jag inte kände till pakten som bildats redan före Robinson startade mellan korvgubbarna som upplevt både sol och bad i en vecka före.
På morgonen redan första dagen beslutar sig korvgubbarna där Bonnie ingick direkt då det tjatades konstant på spanska med den chilenska korven (dem är väl chilenare båda två?). Nu ingår även Fia då hon är 18 bast och knappt vågade öppna käften än mindre se någon i ögonen, hon fokuserade mest på att berätta om sin fotbollsbragd som omfattade att hon en gång fick vara med på en träning med svenska damlandslaget. Cool!
Nu är det alltså jag och Anna mot gruppen. De röstar ut Anna direkt i valet om vem vi kan UNDVARA! haha!
Det finns nu ingen logik i att försöka få gruppen framåt då det är solklart att de inte kommer rösta ut de svagaste utan snarare de starkaste. - Därav kände jag att det finns ingen anledning att dra ut på lidandet, än mindre hjälpa gruppen som vill ha ut mig och Anna. Därav gäller för mig följande, Se till att vi förlorar tävlingarna, hamna i imunitetstävling, vinna och så får grabbarna rösta ut varandra.
Tanken här är också att ju lättare jag gör det för lag Nord att vinna, ju lättare blir det att knyta an till någon i lag Nord vid en sammanslagning, typ Sebastian som lag Syd valde att snacka skit om dagligen.
Oavsett om de röstar ut mig eller Anna vid en förlust så är det oundvikligt i detta läget.
När gruppen väljer att urinera på överenskommelsen dag ett så finns det ingen respekt eller lagkänsla att kämpa för. Håller man inte sitt ord till mig så går jag från att det viktiga är att gruppen skall vinna till att: det viktigare är att alla ska förlora.
Att tillägga är också att det kostade mig ca 3000 SEK per dag att vara med i Robinson i förlorade inkomster. Därav fanns det ingen extrem vilja att stanna så länge som möjligt om chanserna såg bleka ut, utan att snarare köra all in i varje läge.
Hade jag fått göra om något så hade jag försökt pusha på ett så gammalt lag åldersmässigt som möjligt. Jag tror såhär i efterhand att det var svårt att få konsensus kring rationella lösningar med en 18 årig fotbollsspelare, en avdankad modell som jobbar på åhlens, tre amigos som är arbetslösa medelst säljer skor och en lärarinna som verkade totalt ute i det blå oavsett vad det gällde. (Notera att denna ensamstående-trebarnsmamma nu sitter på instagram och skryter om hur många matchningar hon har på tinder, vilken förebild för sina barn och elever!)
Frågor?
/C
Jag må tycka du är en skit, eller att du framställs som en skit. Vad du är kanske visar sig, hittills är du (eller framställs som) den mest osympatiska människan. Ditt sätt att kalla folk för korvgubbar, ser du kanske inte, som nedvärderande, men det är inte schysst att kalla någon så.
Som utlandsveteran, så ser jag inte dina militära meriter att vara meriter, något du skulle hoppat över i ansökan till programmet.
Men till sist, ur ren tävlingssynpunkt så har du helt rätt...