• 1
  • 2
2019-02-22, 10:28
Medlem
Hur är det att bo i Täby? Tänkte områdena vid Lahäll station, Näsby Allé station, Näsby Park station??

Är det lugnt och barnvänligt?? Känns det långt och krångligt att åka in till city?

Tacksam för svar
Citera
2019-02-22, 10:33
När det gäller Stockholm så duger väl denna tråd

(FB) Vart i Sthlm ska man bosätta sig?
Citera
2019-02-22, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
När det gäller Stockholm så duger väl denna tråd

(FB) Vart i Sthlm ska man bosätta sig?

Har redan kollat den tråden och såg ingen som nämnt i de områdena jag beskrev ovan... dvs. Näsby alle, Näsby park......
Citera
2019-02-22, 10:44
Medlem
Såg att jag missat några sidor haha. Ok vänder mig till den tråden. Lås tråden om nån kan!
Citera
2019-02-22, 10:47
Citat:
Ursprungligen postat av peaceout88
Har redan kollat den tråden och såg ingen som nämnt i de områdena jag beskrev ovan... dvs. Näsby alle, Näsby park......

Nämnt? Du får väl fråga..........
Citera
2019-02-22, 11:03
Medlem
väldigt trevligt område som du nämner med mycket natur trots att det ligger det mesta nära.
Citera
2019-05-04, 00:13
Medlem
Näsby Park är riktigt bra, på riktigt.
Lägenheterna trevliga och otroligt välskötta föreningar ekonomiskt på Eskadervägen. Därför låga månadsavgifter. Det är nära till grönområden, fina bad vid Värtan, köpcentrum i Näsby Park och Roslagsbanan med Sthlm city knappt 20 min bort. Ett toppenområde där jag är övertygad om att priserna på lägenheter kommer stiga år efter år. En etta på drygt 30kvm kostar idag ca 2 miljoner men inom några få år lär de kosta 2,5 miljoner minst då läget är kanon och folk börjar få upp ögonen mer och mer för denna stadsnära oas.
Citera
2021-11-21, 21:42
Medlem
OffensiveDopeMans avatar
Vem bor ens i Täby?

Jag har sedan tidig ålder HATAT Täby. Väldigt fin kommun men folk som bor i Täby har ju typ autism. ALLA Täbybor är så jävla dryga (speciellt brudarna). Asså alla i Täby tror typ att dom är bäst i hela Sverige typ. Spelar ingen roll vilken ålder alla är dryga. Från ålder 5 till 100 och alla är dryga. De unga jävlarna är dryga mot folk från fattigare kommuner och tror att dom är bättre för att dom bor i ett område där en liten pissvilla med ett rum kostar 15 mille HAHAHAHAHAHA.
Alltså Täby är en kommun överbelastad med rika vita svenska vänstermänniskor
I min kommun finns det till och med ett smeknamn för alla Täbybor alltså det kända smeknamnet Täbybög/Täbybögar

Vad innebär att vara Täbybög då kanske ni som bor i Täby undrar, jo:

*Din son ska klä sig som en b*g och ha mittbena hårfrisyr

*Dina barn och du är autistiska vänstersossar som röstar rött men ändå bor i ett av Stockholms vitaste
områden (dubbelmoral)

* "VA NEJ USH SÄG INTE N ORDET, Tack"

* "NÄ, MINA BARN SKA INTE DRICKA!!!! DOM SKA FÖRST FYLLA 18!!!!"

* "NEJ INTE SLÅSS!!! Om någon slår dig SKA DU INTE SLÅ TILLBAKA!!! Ring polisen istället!!"

* Köpa en tjejig kines A-traktor (moppebilar) som kostar över 100 lax för att dina barn ska va flashiga

* Lyssna på bögig sossig pop musik och dina barn ska lyssna på Hov1

* "Oj omg mina barn ska gå i engelska skolan omg va gulligt"

Finns det någon som håller med? Ni som håller med förklara varför vore kul att veta haha

Frågor till er som bor i Täby:

Varför är ni så dryga?

Varför är ni så sossiga?

Varför är ni så "omanliga"?

Har ni haft en rolig barndom ens? (Att spela golf och grilla med tjejer hela tiden är inte en tung barndom enligt mig)

Har ni ens gått igenom något manligt i era liv? Är ni ens män om jag ens vågar fråga det?

Varför är era barn så dryga? (Något jag upplevde under min uppväxt)

Varför är era kommuner så bögiga jämfört med Vallentuna, Norrtälje och Åkersberga

(Snälla mods låt folk från Täby svara först jag vill ha deras svar sen kan ni kasta tråden till papperskorgen när tråden dör)
Citera
2021-11-21, 21:46
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Reinfeld är uppvuxen i Täby. Han gjorde lumpen som lapplandsjägare, är det manligt nog för dig?
Citera
2021-11-21, 21:55
Medlem
Jag tycker det är rätt trevligt ställe själv, nice affärs centrum, fint utseendemässigt, blandade bo former. bodde där ett par år, tio tusen gånger finare än Södertälje.
Citera
2021-11-21, 23:10
Medlem
movingmads avatar
Fråga till TS, hade du hellre velat att det var som i Rinkeby eller Akalla?
Citera
2021-11-21, 23:37
Medlem
Nu är det ju så att "alla" vet att Täby är en moderat kommun, inte vänster som TS säger. Om folk i Täby är dryga vad säger TS om de som bor i Djursholm?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in