2021-11-22, 00:16
Medlem
Oj vilken ”täbybög” har sårat dig? Att Täby skulle vara vänster stämmer ju knappast om man ser till vad folk röstat. Är själv från Täby och skulle säga att det drygheten inte är någonting jämför med de som kommer från Danderyd, i synnerher Djursholm.. Men jag antar att du inte är därifrån, utan förmodligen från Vallentuna.
Citera
2021-11-22, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveDopeMan
Jag har sedan tidig ålder HATAT Täby. Väldigt fin kommun men folk som bor i Täby har ju typ autism. ALLA Täbybor är så jävla dryga (speciellt brudarna). Asså alla i Täby tror typ att dom är bäst i hela Sverige typ. Spelar ingen roll vilken ålder alla är dryga. Från ålder 5 till 100 och alla är dryga. De unga jävlarna är dryga mot folk från fattigare kommuner och tror att dom är bättre för att dom bor i ett område där en liten pissvilla med ett rum kostar 15 mille HAHAHAHAHAHA.
Alltså Täby är en kommun överbelastad med rika vita svenska vänstermänniskor
I min kommun finns det till och med ett smeknamn för alla Täbybor alltså det kända smeknamnet Täbybög/Täbybögar

Vad innebär att vara Täbybög då kanske ni som bor i Täby undrar, jo:

*Din son ska klä sig som en b*g och ha mittbena hårfrisyr

*Dina barn och du är autistiska vänstersossar som röstar rött men ändå bor i ett av Stockholms vitaste
områden (dubbelmoral)

* "VA NEJ USH SÄG INTE N ORDET, Tack"

* "NÄ, MINA BARN SKA INTE DRICKA!!!! DOM SKA FÖRST FYLLA 18!!!!"

* "NEJ INTE SLÅSS!!! Om någon slår dig SKA DU INTE SLÅ TILLBAKA!!! Ring polisen istället!!"

* Köpa en tjejig kines A-traktor (moppebilar) som kostar över 100 lax för att dina barn ska va flashiga

* Lyssna på bögig sossig pop musik och dina barn ska lyssna på Hov1

* "Oj omg mina barn ska gå i engelska skolan omg va gulligt"

Finns det någon som håller med? Ni som håller med förklara varför vore kul att veta haha

Frågor till er som bor i Täby:

Varför är ni så dryga?

Varför är ni så sossiga?

Varför är ni så "omanliga"?

Har ni haft en rolig barndom ens? (Att spela golf och grilla med tjejer hela tiden är inte en tung barndom enligt mig)

Har ni ens gått igenom något manligt i era liv? Är ni ens män om jag ens vågar fråga det?

Varför är era barn så dryga? (Något jag upplevde under min uppväxt)

Varför är era kommuner så bögiga jämfört med Vallentuna, Norrtälje och Åkersberga

(Snälla mods låt folk från Täby svara först jag vill ha deras svar sen kan ni kasta tråden till papperskorgen när tråden dör)

Täby? Tja, det är fullt av inflyttad ängslig medelklass som röstar moderat för de tror att det gynnar dem personligen.
Citera
2021-11-22, 09:10
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Vem bor ens i Täby?

Ca 65000 personer de flesta röstar M, KD eller L.

Hitta.se beskrivning av valfritt Täby område:

Barnfamiljer med extremt höga inkomster i eftertraktade villaområden kring storstäderna
Vanliga intressen är segling, teater, konst, värdepapper och värdepappersaffärer, golf, utförsåkning, arbeta i trädgården, näringsliv och samhällsekonomi, energisparande och ungdomskultur.

Familjer med barn i förskoleålder
I området har 33% av familjerna mer än ett barn. Andelen familjer som bara har ett barn är lägre än i resten av kommunen. De flesta barnen är i förskoleålder och 46% av de som bor här är barn under 19 år.
Citera
2021-11-22, 22:01
Medlem
OffensiveDopeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Fråga till TS, hade du hellre velat att det var som i Rinkeby eller Akalla?
Nu ser jag att en modjävel tog bort min tråd helt och placerade min tråd i en annan tråd istället.
Asså va? Flashback är en konstig hemsida

Nämnde jag någon gång att jag vill att alla i Täby ska vara allan ballan walla walla?
Jag tycker bara att folk i Täby har mycket luft och är allmänt töntiga och tjejiga (killarna så klart)
Brudarna har ännu mer luft.
Citera
2021-11-22, 22:03
Medlem
OffensiveDopeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Nu är det ju så att "alla" vet att Täby är en moderat kommun, inte vänster som TS säger. Om folk i Täby är dryga vad säger TS om de som bor i Djursholm?
Folk i Djursholm är säkert också skit dryga det är så med alla rikemansområden
Citera
2021-11-22, 22:23
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Ca 65000 personer de flesta röstar M, KD eller L.

Hitta.se beskrivning av valfritt Täby område:

Barnfamiljer med extremt höga inkomster i eftertraktade villaområden kring storstäderna
Vanliga intressen är segling, teater, konst, värdepapper och värdepappersaffärer, golf, utförsåkning, arbeta i trädgården, näringsliv och samhällsekonomi, energisparande och ungdomskultur.

Familjer med barn i förskoleålder
I området har 33% av familjerna mer än ett barn. Andelen familjer som bara har ett barn är lägre än i resten av kommunen. De flesta barnen är i förskoleålder och 46% av de som bor här är barn under 19 år.

Ytterligare information från Hitta.se om Täby som kan vara bra att veta

Täby ligger i Täby
Citera
2021-11-23, 17:54
Medlem
Citat:
Jag har sedan tidig ålder HATAT Täby. Väldigt fin kommun men folk som bor i Täby har ju typ autism. ALLA Täbybor är så jävla dryga (speciellt brudarna).

Har aldrig bott i Täby, men du har aldrig kommit på tanken att det kan hänga på dig själv? Jag uppfattar dig själv som en grymt dryg och kaxig person. Självklart går en sådan personlighet inte hem i stugorna.
Citera
2021-11-23, 22:25
Medlem
OffensiveDopeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Jag vet knapp vad de är. Har aldrig varit inne på det.

Läser bara vad du skriver här på FB, och det ger bilden av en väldigt sexuellt osäker ung man, med låg självkänsla och stor avundsjuka på samhället, och speciellt alla som är mer framgångsrika.

Har aldrig bott i Täby, men orsaken till ditt hat och avundsjuka på människorna som bor där förklaras högst troligen av dina ovan personlighetsdrag och karaktäristiska.

Så tror det är effektivare att du startar med att titta inombords hos dig själv för lösningar på ditt hat, än att prokrastinera problemet genom felaktigt rikta det mot människorna i Täby.
Mitt hat mot Täbybögar har inget att göra me pengar. Det handlar om människor som har för mycket luft och TROR att dom är bättre för att dom har mer pengar. Täbyfolk har alltså väldigt feminina liv. Inga jag softar med
Senast redigerad av OffensiveDopeMan 2021-11-23 kl. 22:34.
Citera
2021-11-28, 22:10
Medlem
Helvete vad tråden spårar?
Vad kan ni insatta säga till en utböling som intresserat noterar att det finns gott om nybyggnationslägenheter i Täby? Trevligt och bra, dessutom med litet barn? Trafiken till arbetsplatser, diverse sjukhus, dvs vård?
Citera
2021-11-28, 23:03
Medlem
zerokei64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceout88
Hur är det att bo i Täby? Tänkte områdena vid Lahäll station, Näsby Allé station, Näsby Park station??

Är det lugnt och barnvänligt?? Känns det långt och krångligt att åka in till city?

Tacksam för svar

Näsbypark är både trevligt och barnvänligt men är också ett av Täbys dyraste området tack vare närheten till vatten.

Finns gott om promenadstråk och grönområden. tex Centralparken med flera lekparker, utegym och utomhusbad. Gott om förskolor och skolor. Viss service vid centrum.

Bra kommunikationer med buss till Mörby i rusning och Roslagsbana, men endast en avgång varje halvtimme under dagen. Nära till E18 om man kör bil.

Blandad bebyggelse med gamla, välskötta BRF:er kring centrum (tex Brf Familjehotellet) men också viss nybyggnation (Brf Sjötornet, Brf Utblicken) och faktiskt lite hyresrätter (Fregattvägen) som inte är så vanligt i kommunen.

Även blandat vad gäller hus, för det mesta villor men även lite radhus här och där (Wästra Näsby Park, Meijerfeldts väg, Vedettvägen, Långa Raden, Gök-/Orrvägen).

Det har byggts mycket nytt på Källtorpsvägen och nu håller man på att bebygga slottsparken med bla radhus.

Behöver man inte bo nära vattnet skulle jag annars rekommendera radhus i Ellagård eller villa i Ensta.
Citera
2021-11-28, 23:19
Medlem
[Assman]s avatar
Har bott i Näsbypark ganska nyligen. Gräsmattorna är gröna och folk är generellt duktiga på svenska.

Många äldre som flyttar från villa i Djursholm hamnar ofta i Näsbypark. Gillar du gilfar är det bara att flytta dit!
Citera
2021-11-29, 07:13
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerokei64
Näsbypark är både trevligt och barnvänligt men är också ett av Täbys dyraste området tack vare närheten till vatten.

Finns gott om promenadstråk och grönområden. tex Centralparken med flera lekparker, utegym och utomhusbad. Gott om förskolor och skolor. Viss service vid centrum.

Bra kommunikationer med buss till Mörby i rusning och Roslagsbana, men endast en avgång varje halvtimme under dagen. Nära till E18 om man kör bil.

Blandad bebyggelse med gamla, välskötta BRF:er kring centrum (tex Brf Familjehotellet) men också viss nybyggnation (Brf Sjötornet, Brf Utblicken) och faktiskt lite hyresrätter (Fregattvägen) som inte är så vanligt i kommunen.

Även blandat vad gäller hus, för det mesta villor men även lite radhus här och där (Wästra Näsby Park, Meijerfeldts väg, Vedettvägen, Långa Raden, Gök-/Orrvägen).

Det har byggts mycket nytt på Källtorpsvägen och nu håller man på att bebygga slottsparken med bla radhus.

Behöver man inte bo nära vattnet skulle jag annars rekommendera radhus i Ellagård eller villa i Ensta.

Jag kan stämma in gällande Ensta, väldigt lugnt område som endast består av villor. Lite högre snittålder än resten av Täby men med stor in- och utflyttning som håller på och jämnar ut det. Egen station på Roslagsbanan samt gångavstånd till Täby Centrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in