Citat:
Ursprungligen postat av
CaddeMannen
Folk verkar reagera extremt olika. Vissa säger att hela delas liv blev ruinerat efter behandlingen och vissa säger att en andra dos gjorde mirakel och att de inte har haft en enda finne sen dess. Isotretinoinet är tänkt som en sista utväg, ska prova dina tips först samt olika dieter. Ska köra en vecka där jag bara knaprar på riktigt simpel mat, dricker massor med vatten och inga som helst mejeriprodukter, hoppas jag ser någon förbättring.
Tror du äggprotein funkar som en ersättare? Har hört att vissa får finnar av det också? :/
Har som sagt inte några "white heads", huden ser mest riktigt sliten, röd och ojämn ut. Är det samma problem som du har? Min hud var som sagt nästan felfri efter behandlingen.
Har använt Dalacin ett tag men ingen större effekt. Ska prova de andra sen, kräver någon utav de recept? Använder du dig fortfarande utav de? Vill helst inte vara bunden till något läkemedel, men en rengörande tvål och återfuktningskräm är jag okej med. Använder Aco Deep Cleansing Face Wash varje morgon och kväll, sen Mini Derm på det. Ibland kör jag på Dalacin och Skinoren, men ingen större effekt som sagt. Epiduo lät lovande, men tror du den hjälper mot mitt problem? Har som sagt inga aggressiva finnar, vill bara få huden mjukare och mer jämn i texturen.
Så är det ju, alla reagerar olika. Det man glömmer är att de riktiga konsekvenserna kan komma långt senare som i mitt fall.
Hade fantastisk hy de första 10åren typ, men just att man förändrar hudens lager, det verkar den inte återhämta sig från/återskapa, åldrandet märks av tydligare :/
Men, inte konstigt att du fortfarande har viss irriterad hud, har inte gått tillräckligt lång tid. (första tiden var så för mig med, men sedan rena babyhuden

tålamod är a och o)
Aldrig testat äggprotein själv, ersatte med casein, soya, ärt och hampa. (mest nöjd med casein).
De jag nämnde är receptbelagda, däremot kom jag på en kräm, "A-kräm", som jag alltid har hemma. Receptfri, helt grym! Kan användas dagligen och till allt, den borde alla ha hemma
Släng inga pengar på såna där cleansers, krämer osv. Helt onödigt. Mini derm och dyl tycker jag är för fett.
Edipudo har väl egentligen liknande effekt på huden som isotretinoin, kommer få ganska arg och fjällande hud men läker ut med bra effekt. Då rekommenderar jag hellre att du ber att få testa acnatac, med tanke på de problem du beskriver. Är snällare mot huden men ändå jäkligt effektiv. Ger lite som en peelingeffekt på huden typ.
Skinoren gör det också värre. Testat hydrokortison istället?
Då och då behöver jag tetracykliner, Dalacin dagligen sedan ett tag tillbaka. Men, det är inget som hjälper att hudkvalitén förändrats tyvärr :/ (ok, är inget monster haha folk tror fortfarande jag är bra mycket yngre även osminkad, men ändå...)
blir bättre av att jag sköter kost och sömn, i värsta fall får man väl ta till något ingrepp framöver hahaha
Lycka till