Är lite kluven. Hade rätt så grov acne förra året så jag påbörjade en isotretinoinbehandling, tog det i cirka 7-8 månader och min hud var i princip felfri efter behandlingen. Ungefär ett halvår har nu passerat och acnen börjar sakta men säkert komma tillbaka, får väldigt sällan "white heads" men min hud är däremot väldigt ojämn och sträv, speciellt runt näsan, små röda utslag och pormaskar över hela det området. Kinderna är nog värst, huden ser nästan prickig ut, "platta" finnar skulle man väl kunna kalla det. Har besökt 3 olika hudläkare hittills (Inklusive den som skrev ut receptet på isotretinoin till mig), alla insisterar dock på att en andra dos inte är nödvändigt, de säger något i stil med "Man kan få acne efter behandlingen, det är normalt
" och skriver ut skinoren och någon antibiotika kräm som knappt hjälper överhuvudtaget.
Har tänkt att byta kost och se om det ger någon effekt, en mejerifri vecka är på gång. Dricker cirka 80-100 gram proteintillskott i form av Whey-80 shakes. Kan det vara en orsak? Har även ökat vattenintaget en hel del och det har faktiskt gjort huden lenare, texturen återstår däremot. Ser faktiskt rätt bra ut i min egna badrumsspegel men i vitare ljus, såsom sjukhus, så ser det horribelt ut, det första jag lägger märke till är kinderna. Vill återigen påpeka att huden inte var så här illa när jag avslutade behandlingen.
Går det (Hypotetiskt sätt) att få tag på isotretinoin utan recept? Via ett online-apotek eller liknande? Hörde att goldpharma ska vara bra men de verkar inte ha isotretinoin längre? Vad skulle hända om paketet stoppades i tullen? Vad är oddsen? Hur bör köpet genomföras isåfall? Hur pålitlig är medicinen osv osv.
Råd hade uppskattas oerhört mycket. Har provat i princip ALLTING :/
" och skriver ut skinoren och någon antibiotika kräm som knappt hjälper överhuvudtaget.Har tänkt att byta kost och se om det ger någon effekt, en mejerifri vecka är på gång. Dricker cirka 80-100 gram proteintillskott i form av Whey-80 shakes. Kan det vara en orsak? Har även ökat vattenintaget en hel del och det har faktiskt gjort huden lenare, texturen återstår däremot. Ser faktiskt rätt bra ut i min egna badrumsspegel men i vitare ljus, såsom sjukhus, så ser det horribelt ut, det första jag lägger märke till är kinderna. Vill återigen påpeka att huden inte var så här illa när jag avslutade behandlingen.
Går det (Hypotetiskt sätt) att få tag på isotretinoin utan recept? Via ett online-apotek eller liknande? Hörde att goldpharma ska vara bra men de verkar inte ha isotretinoin längre? Vad skulle hända om paketet stoppades i tullen? Vad är oddsen? Hur bör köpet genomföras isåfall? Hur pålitlig är medicinen osv osv.
Råd hade uppskattas oerhört mycket. Har provat i princip ALLTING :/