2019-06-26, 15:52
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolemite
Har fått följande tillskickat via PM:

I förundersökningen hängs en medlem på flashback ut som har tagit på sig att belysa just den här typen av brottslighet.

Personen ifråga är halvbror till Jimmy:

Magnus Ragnar Mats Berggren Jomyr 19950510-3631

Skonaren Ingos gata 9 lgh 1002
417 60 Göteborg

Nedan är länk till berörds persons CV:

https://minfil.com/88o7Efw5nd/cv_jpg

På polisens fråga angående om han kan komma in för att "tömma" sin telefon säger han att det endast är aktuellt om han får träffa Jimmy.

Kan syftet ev. ha varit att hjälpa till att röja ev. bevis? Har polisen tagit tag i detta och hållt adekvata förhör med Magnus Jomyr?

Oavsett vad är det ett oerhört fult sätt att försöka tillskansa sig egna fördelar genom att lämna ut någon som endast har gjort en insats och hängt ut pedofiler som från första stadiet satt häktade på sannolika skäl vilket tidigt i utredningen förstärktes.
Har han hjälpt till att få fast pedofilen har jag bara en sak att säga till honom: TACK
Citera
2019-06-26, 16:06
Medlem
DrPwgyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Har han hjälpt till att få fast pedofilen har jag bara en sak att säga till honom: TACK

Magnus är bror till en av de dömda, hans förhör finns på sidan 318 tror jag i FUP. Han försvarar sin bror och vill sätta dit folk ifrån flashback som hänger ut hans bror. Därför gick han till polisen för att han hade försökt få reda på identiteterna på dem som skriver inlägg här och hänger ut de nu dömda svinen.
Citera
2019-06-26, 16:50
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Rejäla straff också!

Alexander Oskarsson: 7 år

Michael Holm: 6 år

Jimmy Segerblom: 5 år

Allihop "stolta" homosexuella vilket är något som tål att upprepas och begrunda så här i pride-tider.

Nu tycker jag att alla pedofiler skall ha hårda straff,men är inte detta ganska hårda straff sett till vanligen utdömda straff för liknande brott?
Citera
2019-06-26, 18:06
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nu tycker jag att alla pedofiler skall ha hårda straff,men är inte detta ganska hårda straff sett till vanligen utdömda straff för liknande brott?
Jag har bara skummat igenom domen, men jag tror att man tog fasta på att brottsligheten har varit systematisk och pågått länge. Samtliga brottsoffer är barn och i åtminstone för Oskarsson så är det fråga pm grova våldtäkter.
Citera
2019-06-26, 18:41
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrPwgym
Magnus är bror till en av de dömda, hans förhör finns på sidan 318 tror jag i FUP. Han försvarar sin bror och vill sätta dit folk ifrån flashback som hänger ut hans bror. Därför gick han till polisen för att han hade försökt få reda på identiteterna på dem som skriver inlägg här och hänger ut de nu dömda svinen.
Ok, men det skall vara sid 328.

Denne Magnus förhördes av Polisen i ett tidigt skede av utredningen. Kan det vara så att han i det längsta ville tro att hans "bror" var oskyldig?
Citera
2019-06-26, 19:14
Medlem
UT64s avatar
Nu blir jag irriterad!

Så här skriver Spårvägssällskapet Ringlinjen:
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------
Dom har fallit i målet mot tre män för sexövergrepp mot barn. En av de tre dömda har tidigare varit medlem i föreningen medan de två andra inte har varit det. Vi ser med tacksamhet att rättsväsendet kommit till botten med denna upprörande historia som utspelades redan för många år sedan.

Vi är naturligtvis djupt besvikna över att en medlem i vår förening på detta sätt gravt missbrukat sitt förtroende. Förtroende han mött från föreningen och framförallt det förtroende han mött från en yngre medmänniska.

Handlingar som skadar eller kränker andra människor accepterar vi inte i vår verksamhet.

Vi bedriver i praktiken inte någon ungdomsverksamhet eftersom det finns krav på minimiålder för att kunna delta aktivt i trafiken. Men just därför måste vi vara extra uppmärksamma vid de tillfällen det dyker upp ungdomar och vill hänga med.

Vi accepterar inte den vinkling som lokala media har gjort av detta och publicerar föreningens namn för att göra det hela mera intressant. Spårvägssällskapet Ringlinien som sådant är inte föremål för någon brottsutredning. Föreningen har inte ens hörts om upplysningar i den utredning som föregick den aktuella domen. Föreningen hör också till de drabbade, även om det på inget vis kan jämföras med vad en ung människa i det här fallet har drabbats av.

Spårvägssällskapet Ringlinien
Dan Aronsson

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------
Dan! Detta är ANDRA gången en pedofil åker fast som har anknytning till din jävla förening!
Den första var Klas Winqvist som dömdes för våldtäkt mot barn redan 2013.. Är Ringlinjen en skyddad verkstad för pedofiler?
Citera
2019-06-26, 20:03
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Nu blir jag irriterad!

Så här skriver Spårvägssällskapet Ringlinjen:
Dom har fallit i målet mot tre män för sexövergrepp mot barn. En av de tre dömda har tidigare varit medlem i föreningen medan de två andra inte har varit det. Vi ser med tacksamhet att rättsväsendet kommit till botten med denna upprörande historia som utspelades redan för många år sedan.

Vi är naturligtvis djupt besvikna över att en medlem i vår förening på detta sätt gravt missbrukat sitt förtroende. Förtroende han mött från föreningen och framförallt det förtroende han mött från en yngre medmänniska.

Handlingar som skadar eller kränker andra människor accepterar vi inte i vår verksamhet.

Vi bedriver i praktiken inte någon ungdomsverksamhet eftersom det finns krav på minimiålder för att kunna delta aktivt i trafiken. Men just därför måste vi vara extra uppmärksamma vid de tillfällen det dyker upp ungdomar och vill hänga med.

Vi accepterar inte den vinkling som lokala media har gjort av detta och publicerar föreningens namn för att göra det hela mera intressant. Spårvägssällskapet Ringlinien som sådant är inte föremål för någon brottsutredning. Föreningen har inte ens hörts om upplysningar i den utredning som föregick den aktuella domen. Föreningen hör också till de drabbade, även om det på inget vis kan jämföras med vad en ung människa i det här fallet har drabbats av.

Spårvägssällskapet Ringlinien
Dan Aronsson

Dan! Detta är ANDRA gången en pedofil åker fast som har anknytning till din jävla förening!
Den första var Klas Winqvist som dömdes för våldtäkt mot barn redan 2013.. Är Ringlinjen en skyddad verkstad för pedofiler?

Du tror att spårvagnsentusiasterna sitter och skyddar och uppmuntrar pedofiler att begå övergrepp, och använda spårvagnarna som hjälpmedel eller?

Du drar hela föreningen och över 1000 oskyldiga medlemmar över en och samma kam, för att föreningen under sex år har haft oturen att ha haft två pedofiler som medlemmar. Tala om att dra förhastade slutsatser och generalisera oskyldiga, i ett och samma svep.

Jag brukar vara där under deras öppna hus, ett par gånger om året. Och jag träffar fantastiska mekaniker och historieberättare som fullkomligen brinner för spårvagnshistoria. De renoverar spårvagnar, bussar och andra spårburna arbetsfordon. Och de allra flesta är skötsamma och hederliga människor som själva avskyr kriminalitet och särskilt pedofiler.

Men du är ändå beredd att förbjuda föreningen, för att det i föreningen fanns två sinnessjuka kräk som förgripit sig på barn..? Herregud...
Citera
2019-06-26, 20:13
Medlem
Citat:

Och det sjuka är att AO var vittne emot KW...
Vidrigt.

Förstår dock Ringlinien, som jag förstått så har dem fått en hel del hat kastat mot sig, dem måste få försvara sig. Det är inte Ringlinien som gjort brottet, det är AO som råkade vara medlem.
De flesta spårvagnsintresserade är med där.
(Det är som att säga att biblioteket ska få skit för att tusentals brottsförövare haft ett bibliotekskort.)

Hade det dock varit skyddad verkstad för pedofiler så har dem ju misslyckats totalt med att vara "skyddat"
Citera
2019-06-26, 20:23
Medlem
UT64s avatar
Säga vad man vill om Spårvägssällskapet Ringlinjen, men är det inte lite märkligt att de lyckats dra till sig två grova sexualförbrytare utan närmare koppling till varandra? Lägg till detta Spårvägens avskyvärda bögpropaganda, så är åtminstone jag på det klara med att det inte är ett företag jag vill ha att göra med!

Ringlinjen och Spårvägen förtjänar allt hat de nu får från Göteborgarna.
Citera
2019-06-27, 11:45
Medlem
Dom lär ju överklaga till Hovrätten, som antingen sänker eller höjer straffen, eller låter Tingsrättens dom stå fast. Usch, jag blir så illamående över såna här svin.
Citera
2019-06-28, 15:53
Medlem
Gomsegels avatar
Citat:
Säga vad man vill om Spårvägssällskapet Ringlinjen, men är det inte lite märkligt att de lyckats dra till sig två grova sexualförbrytare utan närmare koppling till varandra? Lägg till detta Spårvägens avskyvärda bögpropaganda, så är åtminstone jag på det klara med att det inte är ett företag jag vill ha att göra med!

Du verkar ju tappat vettet?
Det måste ligga något annat i ditt hat mot ett vanligt trafikföretag? Är dom homosexuella allihop eller vad menar du?

Justera blodsockret lite och kom till sans, det bästa är att de svinen som fått sitt straff är på väg till ett ställe med betongväggar etc. och dra inte alla över en kam.
Citera
2019-06-28, 18:20
Medlem
MostOfRaleighs avatar
Citat:

Är du efterbliven? Det jobbar runt 1500 personer på Göteborgs Spårvägar. Kan säga att nästan alla anställda, som jag träffar, tycker lika illa om dessa individer som andra utanför företaget.

Är alla idrott och sportcoach/tränare pedofiler? Är alla poliser våldsamma och rövhål? Är alla muslimer terrorister? Är alla med knallgula regnjackor, fjällräven ryggsäck, pride-emblem och knepigt formade byxor hjärndöda dårar? På den sista, mja kanske, men nej troligtvis inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in