2019-02-15, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
Nej, senaste åren märker jag stor skillnad på hur sliten jag blir efter en tvåtimmars runk.
Blir stel ikroppen, känns som man är typ 70-80 år flera timmar efteråt.
När man var ung var 3 runk om dagen inga som helst problem.

Haha vem fan runkar i två timmar förutom pundare? Klart som fan du blir utmattad.
Citera
2019-02-15, 00:15
Medlem
Jonnydoe1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronartskocka
Det låter rimligt. Jag brukar alltid känna mig upplyft och på bra humör efter en najs sesh.

Kallas "quickfix" Din hjärna fylls med dopamin, därav du känner eufori. Går ganska snabbt över och du måste fylla på det mer. Så börjar du om. Sätter dig ner till något random klipp på internet och börjar att onanera. När det börjar bli rutin så måste väl du ändå förstå att det till slut blir skadligt beteende för din stackars hjärna?

Edit: Lite som när feta människor börjar äta, fast dom inte är hungrig. Quickfix

Säger inte att det är skadligt att äta eller onanera, men när man tror att all form av onani bara skulle vara positivt så är man ensidig i sitt tänk.
Senast redigerad av Jonnydoe1 2019-02-15 kl. 00:52.
Citera
2019-02-15, 00:47
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonnydoe1
Kallas "quickfix" Din hjärna fylls med dopamin, därav du känner eufori. Går ganska snabbt över och du måste fylla på det mer. Så börjar du om. Sätter dig ner till något random klipp på internet och börjar att onanera. När det börjar bli rutin så måste väl du ändå förstå att det till slut blir skadligt beteende för din stackars hjärna?

Edit: Lite som när feta människor börjar äta, fast dom inte är hungrig. Quickfix

Du verkar helt galen. Jag runkar max en gång om dagen, kanske en gång på morgonen så är resten av dagen lite bättre. Är det bättre om jag går omkring och är irriterad och sur för att jag inte fått göra av med lite överskottsenergi genom att dra en runk? Eller är du en sådan som tycker att nöje och att må bra är dålig saker? Fattar ingenting om hur vissa av er puritanska dårar tänker.
Citera
2019-02-15, 01:01
Medlem
Jonnydoe1s avatar
Citat:
Du verkar helt galen. Jag runkar max en gång om dagen, kanske en gång på morgonen så är resten av dagen lite bättre. Är det bättre om jag går omkring och är irriterad och sur för att jag inte fått göra av med lite överskottsenergi genom att dra en runk? Eller är du en sådan som tycker att nöje och att må bra är dålig saker? Fattar ingenting om hur vissa av er puritanska dårar tänker.

NU tycker jag att du tänker lite konstigt. Vi kan liksom inte gå dina personliga erfarenheter och säga att det bara är så. Punkt slut liksom?

Jag kan se kopplingen du menar, det är skit bra för dig säkert, men kan du förstå vad jag menar? Jag förstår precis vad du menar. Säkert nyttigt att runka en gång om dagen.

Men som topic lyder......"Varför är det skadligt att runka för mycket?" så skulle jag vilja påstå att, visst, det kan vara skadligt för vissa människor. Att runka för mycket betyder inte att det bara skulle vara bra med tanke på hur hjärnan fungerar.

Vad blir konsekvenserna av att sitta runka till internet porr 4-5 timmar av dagen tycker jag är mer intressant än att prata om dina personliga upplevelser om ett runk om dagen
Senast redigerad av Jonnydoe1 2019-02-15 kl. 01:14.
Citera
2019-02-15, 01:16
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:
NU tycker jag att du tänker lite konstigt. Vi kan liksom inte gå dina personliga erfarenheter och säga att det bara är så. Punkt slut liksom?

Jag kan se kopplingen du menar, det är skit bra för dig säkert, men kan du förstå vad jag menar? Jag förstår precis vad du menar. Säkert nyttigt att runka en gång om dagen.

Men som topic lyder......"Varför är det skadligt att runka för mycket?" så skulle jag vilja påstå att, visst, det kan vara skadligt för vissa människor. Att runka för mycket betyder inte att det bara skulle vara bra med tanke på hur hjärnan fungerar.

Vad blir konsekvenserna av att sitta runka till internet porr 4-5 timmar av dagen tycker jag är mer intressant än att prata om dina personliga upplevelser om ett runk om dagen

Ja, för det är säkert jättevanligt att de som kollar på internetporr runkar till den 4-5 timmar varje dag. Jag är helt övertygad om att den absoluta majoriteten människor som kollar internetporr är arbetslösa och bara sitter hemma och runkar från morgon till kväll.
Citera
2019-02-15, 01:31
Medlem
Roland.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
Nej, senaste åren märker jag stor skillnad på hur sliten jag blir efter en tvåtimmars runk.
Blir stel ikroppen, känns som man är typ 70-80 år flera timmar efteråt.
När man var ung var 3 runk om dagen inga som helst problem.

Det är enbart för att du är i fysiskt dåligt skick ifrån början och spänner musklerna i kroppen onormalt länge och i statiska positioner. Stretcha är bästa vägen framåt men också att INTE RUNKA I HELA F#CKING 3 TIMMAR. Vad rymmer du ifrån med runkandet? Om man kör så länge som du gör skulle jag tro att det finns underliggande symptom.
Senast redigerad av Roland.G 2019-02-15 kl. 01:33.
Citera
2019-02-15, 01:35
Medlem
Jonnydoe1s avatar
Citat:
Ja, för det är säkert jättevanligt att de som kollar på internetporr runkar till den 4-5 timmar varje dag. Jag är helt övertygad om att den absoluta majoriteten människor som kollar internetporr är arbetslösa och bara sitter hemma och runkar från morgon till kväll.

Nu börjar du förstå frågan? Om vi ska vara jävligt noga topic så undrar inte Ts OM det är farligt. Han frågar VARFÖR.
Sen är jag beredd att påstå att vissa grupper så som ålder, sysselsättning (jobb, familj etc etc) psykisk status har olika frekvenser i sitt runkande.

Vet inte hur många människor som sitter och runkar i 4 -5 timmar. Men låt oss säga att det finns ganska många som, minst, sitter 1 timme framför porr varenda dag. Är det verkligen bra tycker du?
Senast redigerad av Jonnydoe1 2019-02-15 kl. 01:38.
Citera
2019-02-15, 01:56
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:
Nu börjar du förstå frågan? Om vi ska vara jävligt noga topic så undrar inte Ts OM det är farligt. Han frågar VARFÖR.
Sen är jag beredd att påstå att vissa grupper så som ålder, sysselsättning (jobb, familj etc etc) psykisk status har olika frekvenser i sitt runkande.

Vet inte hur många människor som sitter och runkar i 4 -5 timmar. Men låt oss säga att det finns ganska många som, minst, sitter 1 timme framför porr varenda dag. Är det verkligen bra tycker du?

1 timme runk låter okej. Bättre än att kolla på lobotomerande program som Idol eller Lets dance. Sen får man ju komma i slutet av timmen, vilket är rätt skönt. Själv brukar jag runka ungefär 10 minuter vid varje omgång. Sedan spelar det ingen roll vad mina subjektiva åsikter är kring om det är bra eller dåligt, det bara är. Finns ingen kosmisk kraft som dömer dessa människor för hur mycket eller lite de väljer att runka, låt dem vara bara och sköt ditt eget.

Han frågar varför, men det finns ingenting som tyder på att det är farligt, alltså är frågan i sig besvarad, även fast den är ställd med fel premisser.
Citera
2019-02-15, 02:33
Medlem
Jonnydoe1s avatar
Kan tycka det är skillnad på onani och onani. Är mindre skadligt att sitta i ett tyst rum för sig själv och fantisera, än att sitta framför en skärm och bli överdoserad med sexuella intryck. Tror det är lite det som avgör. Blir lite annorlunda det här med internetporr och gammalt hederligt runk med fantasi.

Tror det inte är så farligt med onani vid enbart fantasi, blir inte så maniskt. Menar, hur många klarar sitta 1 timme och onanera med endast fantasin som källa?
Senast redigerad av Jonnydoe1 2019-02-15 kl. 02:40.
Citera
2019-02-15, 04:10
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Orgasm frigör te.x oxytocin och endorfin, man blir avslappnad och kan bli trött. Inget man gör innan man tränar eller ska jobba hårt osv..

Man vet att avhållsamhet (3 veckor, den undersökningen jag såg) ger en liten boost vad gäller testosteron.

Har personligen aldrig förstått de där NoFap-snubbarna. Orka gå runt som en kåt mongoloid där man tillslut är så kåt man inte kommer kunna styra över vad man te.x tittar på, där tankarna bara handlar om sex.. det är ju skitirriterande samt pinsamt. Kommer man till ett stadie så småningom där det blir ointressant kan man ju fråga sig hur bra det är, lär ju inte vara någon testo-boost direkt.
Citera
2019-02-15, 06:43
Medlem
För man vet undermedvetet att man är en förlorare.

Då bryts man ned gradvis.
Citera
2019-02-15, 07:43
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
De där måste vara extremt individuellt. Jag kan utan problem runka flera gånger varje dag och ändå ha sexdrift nog att vilja ragga/vara med min flickvän.

Snarare generellt där det finns undantag. Runkandet gör att du får dopaminutsläpp som gör din kropp tillfreds och när du väl kommer in i ett sådant dopaminberoende så kommer hjärnan per automatik alltid att välja det enklare alternativet för detta dopaminutsläpp. Detta är ett problem speciellt för män som är blygare och mindre utåtriktade än andra. Att dra en handtralla då och då är ju givetvis inte skadligt, kan tom vara bra för din kropp men precis som med allt annat så är för mycket av det goda skadligt för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in