2019-02-14, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Man har ju blivit enormt kräsen med all porr som finns tillgänglig så det känns som att man redan har sett allt hur många gånger som helst och spänningen försvinner. Har börjat gå över mer till amatör porr på senare tid för har tröttnat på den vanliga porren.

Vanlig hårdporr är det väl ingen som går igång på längre. Nu ska det vara amatör och styvsystrar. Det är trenden nu. Får se vad nästa blir. Det går nog ett varv till och sen är hårdporren tillbaka.

Att detta är skadligt är så självklart att det ör skrämmande att det ens diskuteras.
Citera
2019-02-14, 22:08
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonnydoe1
Nu är det snarare du som påstår att det finns något vetenskapligt stöd för ditt argument.

Förklara gärna lite mer med vad du tycker jag har fel i det jag skrev. Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Vad är det du inte förstår? Du påstår att porr är skadligt, det finns ingen vetenskap som stödjer det, alltså har du bevisbördan. Däremot finns det vetenskap som stödjer att onani och orgasm sänker pulsen hos män och minskar stresshormoner. Bara att googla, det klarar du.
Citera
2019-02-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdrianaChechik

säger inte att du gör fel, men låt säga att du är extra stressad och sliten pga andra anledningar,
om du då tvångsmässigt runkar för att det är ett av få sätt du har att hantera stress då kan det nog vara så att du har problem
Nej det anser jag inte. Det är inte konstigare än vad för annat avstressande som helst. Pyssla i trädgården, läsa en bok, gå en promenad i skogen.

På sin höjd kanske det är ett "problem" om man maniskt måste runka ofta och överallt, typ innan jobbet, på jobbet, på lunchen, eftermiddagsfikat, när man kommer hem, lägger sig osv. Men då kan ju vad som helst anses vara ett problem och inte runket i sig självt.
Citera
2019-02-14, 22:46
Medlem
Jonnydoe1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronartskocka
Vad är det du inte förstår? Du påstår att porr är skadligt, det finns ingen vetenskap som stödjer det, alltså har du bevisbördan. Däremot finns det vetenskap som stödjer att onani och orgasm sänker pulsen hos män och minskar stresshormoner. Bara att googla, det klarar du.

Påstår inte så mycket mer än att internet onani kan ha en negativ inverkan på dig och hjärnan. Onanera är något människan alltid har gjort. Är liksom en träning i ung ålder för sex. Onani med måtta är inget farligt. Men kan vara negativt vid för mycket. När det blir ett följdmässigt beteende.

Vi får liksom inte stirra oss blind på att onani och orgasm bara skulle ha positiva följder. Var lite det jag menade.
Citera
2019-02-14, 22:47
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Nej det anser jag inte. Det är inte konstigare än vad för annat avstressande som helst. Pyssla i trädgården, läsa en bok, gå en promenad i skogen.

På sin höjd kanske det är ett "problem" om man maniskt måste runka ofta och överallt, typ innan jobbet, på jobbet, på lunchen, eftermiddagsfikat, när man kommer hem, lägger sig osv. Men då kan ju vad som helst anses vara ett problem och inte runket i sig självt.

Precis. Tvivlar på att alla som bashar porranvändande som avslappningsmetod aldrig gör något själva för att koppla av. Det är dock okej av någon anledning, men vad andra gör är ett problem. Helt otroligt.
Citera
2019-02-14, 22:49
Medlem
Jonnydoe1s avatar
Citat:
Precis. Tvivlar på att alla som bashar porranvändande som avslappningsmetod aldrig gör något själva för att koppla av. Det är dock okej av någon anledning, men vad andra gör är ett problem. Helt otroligt.

Amen brother
Citera
2019-02-14, 22:50
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonnydoe1
Påstår inte så mycket mer än att internet onani kan ha en negativ inverkan på dig och hjärnan. Onanera är något människan alltid har gjort. Är liksom en träning i ung ålder för sex. Onani med måtta är inget farligt. Men kan vara negativt vid för mycket. När det blir ett följdmässigt beteende.

Vi får liksom inte stirra oss blind på att onani och orgasm bara skulle ha positiva följder. Var lite det jag menade.

Jag påstår att ditt påstående om att jag kan bli negativt påverkad av att titta på porr kan ha en negativ inverkan på dig och din hjärna. Det kan vara negativt om man tror sådana saker, det blir gärna ett följdmässigt beteende. Vi får liksom inte stirra oss blinda på att pseudovetenskap och högerkristna amerikaner bara har positiva saker att säga. Var lite det jag menade.
Citera
2019-02-14, 22:56
Medlem
Jonnydoe1s avatar
Citat:
Jag påstår att ditt påstående om att jag kan bli negativt påverkad av att titta på porr kan ha en negativ inverkan på dig och din hjärna.

Say what?
Citera
2019-02-14, 23:10
Medlem
Jonnydoe1s avatar
Citat:
Jag påstår att ditt påstående om att jag kan bli negativt påverkad av att titta på porr kan ha en negativ inverkan på dig och din hjärna. Det kan vara negativt om man tror sådana saker, det blir gärna ett följdmässigt beteende. Vi får liksom inte stirra oss blinda på att pseudovetenskap och högerkristna amerikaner bara har positiva saker att säga. Var lite det jag menade.

Nu fattade jag. Njaaaaaaa va? Om man skulle använda det argumentet så skulle ju droger ha någon positiv effekt på hjärnan så länge man tänker positivt. Tror det inte funkar så va?
Citera
2019-02-14, 23:30
Medlem
Citat:
Nej, porr är inte ett stort problem. Du kanske tycker det, men dina personliga åsikter är inte synonyma med verkligheten. Porr har funnits hur länge som helst, så länge människan haft förmåga att avbilda saker har vi avbildat motiv med erotiska inslag. Älskar hur ni i tråden som är anti-porr svänger er med termer som kräver rejält med vetenskapligt stöd för att de ska ha någon som helst betydelse. Finns ingenting som heter "porrmissbruk", du är helt ute och cyklar. Gå till vilken läkare som helst och be dem behandla ditt porrmissbruk, du kommer bli helt utskrattad. Däremot finns det vetenskapligt stöd för att orgasm sänker din puls och minskar stress. Det är något som man faktiskt kan mäta och också har gjort.

Internetporr som vi har nu har inte funnits mer än ca 10 år.
Citera
2019-02-14, 23:37
Medlem
F.Hansens avatar
Tycker det snarare är tvärtom enligt egen erfarenhet. Det sätter igång kroppens system för att göra en till mer av en man ju mer man runkar.

De som upplever motsatsen kanske har svaga gener?
Citera
2019-02-15, 00:07
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Tycker det snarare är tvärtom enligt egen erfarenhet. Det sätter igång kroppens system för att göra en till mer av en man ju mer man runkar.

De som upplever motsatsen kanske har svaga gener?

Det låter rimligt. Jag brukar alltid känna mig upplyft och på bra humör efter en najs sesh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in