Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-10, 00:09
  #1
Medlem
Jo det är så att jag skadade ryggen under en resa i central och Nordamerika. Är fortfarande på resan, och har fått behandling i usa. Har 2 månader kvar på resan och vad det verkar så kan jag fortsätta.

Nu till frågan. Jag fick ställa in en del grejer pga behandlingen. Och var även på en kryssning när smärtan var som värst. Det kryssningen spänderade jag mest i hytten med stor smärta.
Så nu till frågan. Vad ska jag säga till försäkringsbolaget för att få ut så mycket som möjligt, eller vad har jag för rättigheter att få söka ersättning för. Dom kommer ju försöka hitta kryphål i varenda utlägg jag gjort under tiden jag haft ont.

I mina utgifter så är de en kryssning på ca 11 tusen. Och ca 7 tusen på diverse medicinska besök på båten. Två inställda flyg ner till Centralamerika för ca 2500. Och 6 extra nätter på hotell i usa under sjukhusbehandlingen.
Runt en tusing för mediciner.
Sjukhuset har försäkringen betalat för direkt.
Kvitto finns på allt.
Citera
2019-02-10, 00:14
  #2
Medlem
SYSTEMexes avatar
Hur har du tänkt att vi ska svara utan att specificera vad du har för försäkring?
Citera
2019-02-10, 00:30
  #3
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaan
Jo det är så att jag skadade ryggen under en resa i central och Nordamerika. Är fortfarande på resan, och har fått behandling i usa. Har 2 månader kvar på resan och vad det verkar så kan jag fortsätta.

Nu till frågan. Jag fick ställa in en del grejer pga behandlingen. Och var även på en kryssning när smärtan var som värst. Det kryssningen spänderade jag mest i hytten med stor smärta.
Så nu till frågan. Vad ska jag säga till försäkringsbolaget för att få ut så mycket som möjligt, eller vad har jag för rättigheter att få söka ersättning för. Dom kommer ju försöka hitta kryphål i varenda utlägg jag gjort under tiden jag haft ont.

I mina utgifter så är de en kryssning på ca 11 tusen. Och ca 7 tusen på diverse medicinska besök på båten. Två inställda flyg ner till Centralamerika för ca 2500. Och 6 extra nätter på hotell i usa under sjukhusbehandlingen.
Runt en tusing för mediciner.
Sjukhuset har försäkringen betalat för direkt.
Kvitto finns på allt.

Har du en giltig reseförsäkring och kvitto på alla utlägg tillsammans med kopior på journaler från vården du mottagit bör det inte vara några problem. Men du bör ta denna frågan med ditt försäkringsbolag, inte här.
Citera
2019-02-10, 07:43
  #4
Medlem
Kill bills avatar
Beror på hur du köpt din resa,vilket kort du har, eller vilken hemförsäkring du har samt eventuellt tillägg. Det är omöjligt för oss att svara på
Citera
2019-02-10, 13:23
  #5
Medlem
_killahs avatar
Tänk även på att en hemförsäkring bara täcker 45 dagar utomlands i sträck ifa du ej tecknat kompletterande hemförsäkring alternativt har annan bra reseförsäkring via kreditkort(som även där en del har maxgräns på 60 dagar även om de har mer utökat skydd)
Citera
2019-02-10, 16:42
  #6
Medlem
Har utökad reseförsäkring via hemförsäkringen alla 91 dagar jag är borta.
Och resan köpt via mastercard
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback