Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-02-07, 22:43
  #1
Medlem
Ska försöka skriva av mig så bra jag kan behöver verkligen råd för är så jävla trött på den här skiten.

Har träffat en tjej i cirka 6 månader nu och vi har bra stunder men för det mesta dåliga stunder. Jag förstår inte varför hon blir sur hela tiden och det var verkligen inte så här i mitt tidigare förhållande så jag börjar undra om det är något jävla fel på henne.

Vi kan ligga i sängen, jag har min arm runt henne, tar jag upp datorn och sätter på en film eller något så är jag osocial, inte kärleksfull m.m. Hon klagar på allt jag gör i princip, om jag ligger och sover efter en lång dag i skolan eller med vänner så är det enda jag gör och sova. ÄVEN fast jag sover sjukt dåligt oftast typ 4-5 timmar om dygnet.

Om jag gör en sak EN GÅNG så gör jag det hela tiden, tillexempel skriver jag en gång med min bästavän då gör jag det heeeeeeeeela tiden. Somnar jag innan hon då gör jag det hela tiden även fast jag gör det en gång. Varje gång vi bråkar över en liten sak så om att jag vänder mig om i sängen för hon är kokhet då älskar jag inte henne längre eller vill vara med henne längre. Min flickvän tycker inte om fester heller så såna får jag absolut inte gå på, med eller utan

Lyssnar jag på musik medan jag är med henne, med eller utan hörlurar så klagar hon på att jag lyssnar på engelsk musik. När jag sätter på översättaren så hon kan förstå vad dom säger så vill jag självklart förklara för henne vad som står (för översättningen är frt på engelska) då säger hon surt att hon helt plötsligt engelska jag säger ok och vi fortsätter lyssna i slutet av låten så säger hon att hon inte fattade nånting och att vi kan mysa istället för jag håller på med telefonen hela tiden?

Hon är ofta ledsen och säger olika saker, jag gillar inte och sätta gränser på henne. Tycker att hon får göra vad hon vill liksom eftersom vi är olika personer, då klagar hon att jag inte bryr mig om henne. Om jag säger till henne att på skämt sluta träffa en kille/tjej sekunden efter säger hon att kommer göra det ändå??

Om jag försöker göra slut med henne så ska hon ta sitt liv, springer mot tågrälsen (hänt två gånger hittills)

Om jag säger att vi ska träffas och sedan ändrar då är jag en hemsk person som ljuger och vet inte vad, då ändrar jag våra planer hela tiden för jag inte älskar henne m.m. Även om jag säger att jag kan inte kan eftersom xx så spelar det ingen roll.



Vet inte vad jag ska göra, en normal konversation kan gå ungefär så här

Hon: Vad ska du göra senare?
15 minuter senare jag: inget vad tänkte du på<3
Hon: det var inget
Jag: vad är det??
Hon: nej skitsamma
Jag: men vadå säg bara??
hon håller på sådär i typ 20 minuter tills hon tillslut skriver "du svarar så segt"

När vi bråkar säger jag oftast bara okej mm aa du har rätt förlåt och hon fortsätter ändå, slutar vi bråka om saken vi har bråkat om så bråkar vi om något annat för jag sa förlåt hjälp mig vad ska jag göra?

TLDR; min tjej klagar på allt.
Citera
2019-02-07, 22:46
  #2
Medlem
eurnachos avatar
Män får vad de förtjänar, det är inte svårare än så. Tolererar du en massa skit så är det exakt vad du kommer att få. Sätt gränser så kommer du se att hon inte bara respekterar dig utan hon kommer även att ge fan i att testa dig hela tiden.
Citera
2019-02-07, 22:49
  #3
Medlem
Det verkar som om hon antingen vill ge dig en anledning att lämna dig men du skrev ju att hon blir självmordsbenägen om du lämnar henne.
Du har antagligen försökt resonera med henne så den ändå slutsatsen är att hon är psykisk sjuk på något. Om du vill försöka ha kvar henne prata med hennes vänner eller ta henne till en psykolog eller något?
Jag vet inte vad du har gjort men du får sätta en gräns tjejer e bra på att köra över folk.
Citera
2019-02-07, 22:55
  #4
Medlem
Det låter som borderline och kanske även annat. Dumpa henne, spring bort ifrån henne och vänd aldrig tillbaka. Du kan inte hjälpa henne och det kommer bli mycket värre vartefter.
Citera
2019-02-07, 22:58
  #5
Medlem
warfighters avatar
Är hon 14? Det låter som du behöver en något mognare person, nån som är typ vuxen. Eller ja.. hur är du själv egentligen som väljer en sån tjej? Ni kanske matchar varandra?
Citera
2019-02-07, 22:59
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Är hon 14? Det låter som du behöver en något mognare person, nån som är typ vuxen. Eller ja.. hur är du själv egentligen som väljer en sån tjej? Ni kanske matchar varandra?

Hon är 18 jag är 20.
Citera
2019-02-07, 23:05
  #7
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigger123
Hon är 18 jag är 20.

Okej. För vad det är värt så är det där typiskt unga brudar. De tror att livet/förhållanden är som kompisarna/filmer/musikvideor/etc visar och du sks bara spela rätt roll i hennes fantasivärld. Hon är inte psyksjuk eller störd, bara infantil och omogen. Står du ut med det så fine, om inte, välj nån mer mogen. Det blir bättre med tiden. För de flesta.
Citera
2019-02-07, 23:06
  #8
Medlem
Mia-Rovys avatar
Välkommen till ungdomen.

Låt mig spå: Ni kommer att testa alla gränser tills ni lär er den hårda vägen hur man inte ska vara mot varandra

Ni kommer att hata det nu, men vara glada för det sen. Ni kommer att göra slut, det kommer inte att hålla. Kanske om ni hade träffats i en annan tid i livet. Men ni är för omogna och oerfarna för att ha någon chans. Även om ni inser alla era misstag nu så kommer de att ha påverkat er syn på varandra att det inte kommer att gå att reparera utan en låååång paus.


TLDR; Ni båda gör fel. Ni kommer inte att kunna reparera det inom en överskådlig framtid. Nu har ni lärt er hur man inte ska göra så det är bara att försöka igen.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2019-02-07 kl. 23:11.
Citera
2019-02-07, 23:08
  #9
Medlem
Nicchzos avatar
Låter som att hon använder någon slags härskarteknik och försöker kontrollera dig. Det förhållandet lär nog inte hålla länge.
Citera
2019-02-07, 23:10
  #10
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det låter som borderline och kanske även annat. Dumpa henne, spring bort ifrån henne och vänd aldrig tillbaka. Du kan inte hjälpa henne och det kommer bli mycket värre vartefter.
Ja det finns ju likheter som det typiska att få andra människor i sin närhet att må dåligt för att själv kunna må bättre för stunden en liten banal sak som ett ord eller handling blir ett helt företag och tar en massa energi ur den som blir drabbad man måste hela tiden väga sina ord på en guldvåg för att slippa trigga igång en diskussion som oftast slutar i gap och skrik.
Citera
2019-02-07, 23:12
  #11
Moderator
NewDeers avatar
Är hon 18 år och inte förstår engelska?
Bara det är väl ett skäl till att göra slut med henne.
Citera
2019-02-07, 23:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigger123
Ska försöka skriva av mig så bra jag kan behöver verkligen råd för är så jävla trött på den här skiten.

Har träffat en tjej i cirka 6 månader nu och vi har bra stunder men för det mesta dåliga stunder. Jag förstår inte varför hon blir sur hela tiden och det var verkligen inte så här i mitt tidigare förhållande så jag börjar undra om det är något jävla fel på henne.

Vi kan ligga i sängen, jag har min arm runt henne, tar jag upp datorn och sätter på en film eller något så är jag osocial, inte kärleksfull m.m. Hon klagar på allt jag gör i princip, om jag ligger och sover efter en lång dag i skolan eller med vänner så är det enda jag gör och sova. ÄVEN fast jag sover sjukt dåligt oftast typ 4-5 timmar om dygnet.

Om jag gör en sak EN GÅNG så gör jag det hela tiden, tillexempel skriver jag en gång med min bästavän då gör jag det heeeeeeeeela tiden. Somnar jag innan hon då gör jag det hela tiden även fast jag gör det en gång. Varje gång vi bråkar över en liten sak så om att jag vänder mig om i sängen för hon är kokhet då älskar jag inte henne längre eller vill vara med henne längre. Min flickvän tycker inte om fester heller så såna får jag absolut inte gå på, med eller utan

Lyssnar jag på musik medan jag är med henne, med eller utan hörlurar så klagar hon på att jag lyssnar på engelsk musik. När jag sätter på översättaren så hon kan förstå vad dom säger så vill jag självklart förklara för henne vad som står (för översättningen är frt på engelska) då säger hon surt att hon helt plötsligt engelska jag säger ok och vi fortsätter lyssna i slutet av låten så säger hon att hon inte fattade nånting och att vi kan mysa istället för jag håller på med telefonen hela tiden?

Hon är ofta ledsen och säger olika saker, jag gillar inte och sätta gränser på henne. Tycker att hon får göra vad hon vill liksom eftersom vi är olika personer, då klagar hon att jag inte bryr mig om henne. Om jag säger till henne att på skämt sluta träffa en kille/tjej sekunden efter säger hon att kommer göra det ändå??

Om jag försöker göra slut med henne så ska hon ta sitt liv, springer mot tågrälsen (hänt två gånger hittills)

Om jag säger att vi ska träffas och sedan ändrar då är jag en hemsk person som ljuger och vet inte vad, då ändrar jag våra planer hela tiden för jag inte älskar henne m.m. Även om jag säger att jag kan inte kan eftersom xx så spelar det ingen roll.



Vet inte vad jag ska göra, en normal konversation kan gå ungefär så här

Hon: Vad ska du göra senare?
15 minuter senare jag: inget vad tänkte du på<3
Hon: det var inget
Jag: vad är det??
Hon: nej skitsamma
Jag: men vadå säg bara??
hon håller på sådär i typ 20 minuter tills hon tillslut skriver "du svarar så segt"

När vi bråkar säger jag oftast bara okej mm aa du har rätt förlåt och hon fortsätter ändå, slutar vi bråka om saken vi har bråkat om så bråkar vi om något annat för jag sa förlåt hjälp mig vad ska jag göra?

TLDR; min tjej klagar på allt.
Ni kan båda två, testa att bli vuxna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback