Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-02-23, 11:39
  #1
Medlem
ChristianXs avatar
Japp, Regeringen ger LO-kontrollerade Aftonbladet tillstånd att sända marksänd TV. Ännu ett medium att socialdemokratisera svenska folket med...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...783207,00.html

(För kännedom så kontrollerar LO 50,1% av Aftonbladet-koncernen, Schibsted 49,5%)
Citera
2006-02-23, 11:59
  #2
Medlem
ojz0rs avatar
Detta påminner mig om filmen Monopol utav Galenskaparna och Aftershave.
Citera
2006-02-23, 12:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Ännu ett medium att socialdemokratisera svenska folket med...
Jo Sveriges Television är ju känt för att vara vinklat.

Du är bara en i mängden av radikalborgare som skakar för att Sverige hyser mycket socialdemokrater. Bara att kolla på nya ungdomsprogrammet Toppkandidaterna, direkt gick borgerlig media och övriga insändare ut med att det var ett allt för vänstervinklat program. Är det yttrandefriheten Alliansen behöver upphäva månne?

Vanlig missuppfattning att Aftonbladets ledarredaktion på något sätt skulle stödja socialdemokratiska arbetarepartiet i alla lägen. Lär dig skilja på ideologin socialdemokrati och ett politiskt parti som dessutom är marknadsliberaler.

Fast jag hade helt klart hellre sett en kanal med utomfackliga organisationer istället för LO-Byråkratin!
Citera
2006-02-23, 13:27
  #4
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Jo Sveriges Television är ju känt för att vara vinklat.

Du är bara en i mängden av radikalborgare som skakar för att Sverige hyser mycket socialdemokrater. Bara att kolla på nya ungdomsprogrammet Toppkandidaterna, direkt gick borgerlig media och övriga insändare ut med att det var ett allt för vänstervinklat program. Är det yttrandefriheten Alliansen behöver upphäva månne?

Vanlig missuppfattning att Aftonbladets ledarredaktion på något sätt skulle stödja socialdemokratiska arbetarepartiet i alla lägen. Lär dig skilja på ideologin socialdemokrati och ett politiskt parti som dessutom är marknadsliberaler.

Fast jag hade helt klart hellre sett en kanal med utomfackliga organisationer istället för LO-Byråkratin!

Om inte du ser något problem med att Socialdemokraternas största finansiär kontrollerar en stor mediakoncern, och att de med lätthet får ett mycket eftertraktat marksändningstillstånd, så vet jag faktiskt inte riktigt vad jag ska säga...

Att SVT är rejält vänstervridet är ju allmänt känt.
Citera
2006-02-23, 13:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Om inte du ser något problem med att Socialdemokraternas största finansiär kontrollerar en stor mediakoncern, och att de med lätthet får ett mycket eftertraktat marksändningstillstånd, så vet jag faktiskt inte riktigt vad jag ska säga...

Att SVT är rejält vänstervridet är ju allmänt känt.
Nej däremot är ledaresidorna i borgerlig media som dominerar marknaden riktigt högervridet nu för tiden.

Absurt att försöka göra SVT till vänstervridet. Var glad att du slipper reklamfinansierade kanaler emellanåt.
Citera
2006-02-23, 13:52
  #6
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Nej däremot är ledaresidorna i borgerlig media som dominerar marknaden riktigt högervridet nu för tiden.

Absurt att försöka göra SVT till vänstervridet. Var glad att du slipper reklamfinansierade kanaler emellanåt.

Jag är däremot inte främmande inför en eventuell storkapitalistkanal i utbudet, hade varit något!

* Att ledarsidorna i borgerliga media är högervridna är liksom poängen med ledarsidorna... Ledare och kolumner är egna åsikter, resterande skall vara "oberoende". Samma sak med Aftonbladet faktiskt.
* Att borgerlig media dominerar är inte heller konstigt eftersom vänstervridna tidningar har en tendens till att gå i konkurs... Däremot dominerar vänstervridna journalister inom svensk media.
* Att SVT är kraftigt vänstervridet vet tydligen alla utom du.
* Att det skulle dyka upp en fri kapitalistisk kanal i det marksända nätet är troligen en utopi eftersom det är regeringen som kontrollerar det.
Citera
2006-02-23, 13:56
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
* Att det skulle dyka upp en fri kapitalistisk kanal i det marksända nätet är troligen en utopi eftersom det är regeringen som kontrollerar det.

Om man talar om det inom kort döda analognätet, ja...

Men i det digitala marknätet så stämmer faktiskt inte det där. T.ex. sänder TV8, som *definitivt* inte är vänstervriden, i det digitala marknätet. TV8 ägs av Viasat, och ingen kan väl hävda annat än att Viasat är fristående och kapitalistisk.
Citera
2006-02-23, 14:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
* Att SVT är kraftigt vänstervridet vet tydligen alla utom du.
Eller också är det du som blivit utsatt för propaganda ifrån någon sekt om du anser att SVT är vänstervridet?
Citera
2006-02-23, 14:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Eller också är det du som blivit utsatt för propaganda ifrån någon sekt om du anser att SVT är vänstervridet?

Jag tycker också att SVT är klart vänster... och det baserar jag inte på något annat än vad jag ser när jag tittar på det. T.ex. är programmet "Faktum" hårresande vinklat.
Citera
2006-02-23, 14:08
  #10
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Eller också är det du som blivit utsatt för propaganda ifrån någon sekt om du anser att SVT är vänstervridet?

Det tycker väl de flesta? Är negrer bruna?

SVT är väldigt vänstervridet rakt igenom.
Citera
2006-02-23, 14:09
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Jag tycker också att SVT är klart vänster... och det baserar jag inte på något annat än vad jag ser när jag tittar på det. T.ex. är programmet "Faktum" hårresande vinklat.
Är socialdemokraterna ett feministiskt parti?

Nej programmet kan inte knytas till SAP.

Är grymt positivt att de släpper fram program som även riktar sig utomparlamentariskt annars hade det varit skräp-tv som inte varit demokratisk om de inte släppt fram fler synvinklar på samhället än regeringens politik. Håller du inte med?
Citera
2006-02-23, 14:09
  #12
Avstängd
Hayes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Eller också är det du som blivit utsatt för propaganda ifrån någon sekt om du anser att SVT är vänstervridet?

SVT är vänstervridet. Punkt. Fast det beror ju på din utgångspunkt, står du långt till vänster (vilket du antagligen gör) så är ju det mesta utanför Nordkorea, Kuba och Venezuela högervridet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback