Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-02-07, 10:03
  #1
Medlem
Sundsvall bladet är en hel tidning med bara fejk news men "ser" riktig ut. En parodi på sundsvall tidning.


Jag skrattar så jag gråter när jag läser den. De har hållit på i flera flera år.

Ett exempel:

Ville tatuera en sleeve – fick en slev istället Bilden till texten är det en intatuerad slev på armen. hahaha


Den trendiga tatueringssalongen ”PinkaINK” i Sundsvall har hamnat i trubbel hos Allmänna reklamationsnämnden (ARN) efter ett rejält missförstånd.

En man i 20-års åldern med mycket bristfälligt svenskt uttal besökte under gårdagen salongen. Mannen ville påbörja sin armtatuering, en så kallad ”sleeve”, men något gick hemskt snett under beskrivningen av motivet. Det hela resulterade istället i en gigantisk slev.
– Snubben sa ”slev” därför fick han en slev på armen, inget konstigt med det. Jag har inte gjort något fel, säger tatueraren Robban Flengberg som egentligen vill vara anonym.

Den 20-åriga mannen som nu går runt med en slev på armen istället för en sleeve har nu anmält PinkaINK till ARN.

FAKTARUTA
En sleeve är en tatuering som täcker en hel arm och är lika lång som en rockärm. Populärt hos främst män med någon form av identitetskris.

http://www.sundsvallsbladet.se/?p=7067

Här är tidningen. Hittar ni några favoriter?

http://www.sundsvallsbladet.se/
Citera
2019-02-07, 10:14
  #2
Medlem
Soda--Pops avatar
Min favorit hittils

"Mannen bakom Nigeriabreven är död – var inte en bluff"
Citera
2019-02-07, 10:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Min favorit hittils

"Mannen bakom Nigeriabreven är död – var inte en bluff"



hahaha. givmild men lyckades aldrig skänka några pengar.
Citera
2019-02-07, 10:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Min favorit hittils

"Mannen bakom Nigeriabreven är död – var inte en bluff"



Himmelska badet i Sundsvall tvingades tömmas helt på vatten under förmiddagen. En mödomshinna påträffades och flöt runt i en av bassängerna vilket skapade skräck hos gästerna.

http://www.sundsvallsbladet.se/?p=40
Citera
2019-02-07, 10:27
  #5
Medlem
Soda--Pops avatar
Skojigt bildmontage i "Tonåringarna bokade Kos – Autocorrect gav dom Kosovo"
Citera
2019-02-07, 10:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Skojigt bildmontage i "Tonåringarna bokade Kos – Autocorrect gav dom Kosovo"


sedan kommenterar folk artiklarna med. Alla fattar inte att det är på skoj. hahaha
Citera
2019-02-07, 10:41
  #7
Medlem
Kennethkvartings avatar
Haha, jag läste en artikel om att Trajbaltatueringar skulle förbjudas på stränder och vid pooler.

Det bästa är att folk går full retard i kommentarsfältet som om det hela var på allvar.
Citera
2019-02-07, 10:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Haha, jag läste en artikel om att Trajbaltatueringar skulle förbjudas på stränder och vid pooler.

Det bästa är att folk går full retard i kommentarsfältet som om det hela var på allvar.


Hahaha !!! Hur kul som helst
Citera
2019-02-07, 10:48
  #9
Medlem
Kastrerade sin pudel – passade på att könskorrigera
En kvinna i undre medelåldern valde att könskorrigera sin pudel efter en sedvanlig kastrering. Det gör hunden till världens första transsexuella djuret i Sverige.

– Jag tycker det är märkligt att inte fler hundägare har gjort samma sak. När man ändå tar bort ballarna kan man lika gärna gå hela vägen och sy dit en vagina och tillsätta lite östrogen i maten, säger pudelns ägare Miriam.

Hunden hette tidigare Wilse men går numera under namnet Welvet.


http://www.sundsvallsbladet.se/?p=6907
Citera
2019-02-07, 10:58
  #10
Medlem
vet i fan varför jag tyckte artikeln med sleeve/sleven var så jäkla rolig, men underbar var den! tack för tips!
Citera
2019-02-07, 11:07
  #11
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Vad är det för fel på människor som inte kan utläsa satir?

Tänker främst på kommentarerna. Man måste väl ha någon form av utvecklingsstörning?
Citera
2019-02-07, 11:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
vet i fan varför jag tyckte artikeln med sleeve/sleven var så jäkla rolig, men underbar var den! tack för tips!


Jag tycker den med är så kul. Jag visade den för min son innan han skulle tatuera sig och hahaha....Han höll på att skratta ihjäl sig med.

detta är min favorit tidning! Skicka lite artiklar till folk du känner och skoja med dem. hahaha. Det är sååå kul.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback