2019-02-07, 10:12
Medlem
negrofobens avatar
Ett extraval nu vore mums! Både L och MP försvinner.
Idioten Björklund fattar inte vad han gjort!
Citera
2019-02-07, 10:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Det bästa vore om EU-parlamentarikern Cecilia Wikström blir ny partiledare. En bindgalen kärring som vill ha fri invandring dessutom med en gäll och irriterande röst. Då kommer inte opinionssiffrorna bottna på 2,7% utan på 0,7%.

För dem som missat vem Cecilia är: https://www.youtube.com/watch?v=iOEPuQC0GI0
Fullständigt bindgalen. Rösten är inte direkt en fördel för henne, det låter som om hon är på väg att få ett hysteriskt anfall när som helst. När någon låter så här så är det viktigt att gömma undan alla sina kaniner & låsa knivlådan.

Det vill säga, en perfekt kandidat till partiledarposten i Liberalerna.
Citera
2019-02-07, 10:17
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Själv hoppas jag att dom får språkrör som MP,
Erik Ullenhag och Birgitta Olsson.
Det skulle göra susen!

Erik Ullenhag vore nog det bästa valet som ny partiledare.
Citera
2019-02-07, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Det bästa vore om EU-parlamentarikern Cecilia Wikström blir ny partiledare. En bindgalen kärring som vill ha fri invandring dessutom med en gäll och irriterande röst. Då kommer inte opinionssiffrorna bottna på 2,7% utan på 0,7%.

För dem som missat vem Cecilia är: https://www.youtube.com/watch?v=iOEPuQC0GI0

Det finns många galningar i det partiet som kommer att leda till partiets undergång. Jag tror vi kan vara ganska lugna på att dom kommer att åka ur i nästa val vem dom än väljer av dessa dårarna som ny partiledare.

Risken att dom skulle välja en vettig person som faktiskt skulle kunna lyfta partiet ser jag som minimal. Om det ens finns någon sådan person i partiet.
Citera
2019-02-07, 10:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det finns många galningar i det partiet som kommer att leda till partiets undergång. Jag tror vi kan vara ganska lugna på att dom kommer att åka ur i nästa val vem dom än väljer av dessa dårarna som ny partiledare.

Risken att dom skulle välja en vettig person som faktiskt skulle kunna lyfta partiet ser jag som minimal. Om det ens finns någon sådan person i partiet.
Den enda vettiga är Torkild Strandberg. Just därför kommer han aldrig heller att bli vald till partiledare.
Jag begriper för övrigt inte varför han ens är medlem i Liberalerna.
Citera
2019-02-07, 10:32
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Inte oväntat egentligen att "stor och mäktig stam" föredrar Lööf. Klart sabuni vill ha massinvandring, speciellt från afrika, och globalisering i allmänhet.

Varför är det klart vad avser massinvandring? (Globalisering har jag själv inget emot. Det är implementeringen som är problemet.)
Citera
2019-02-07, 10:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Inte oväntat egentligen att "stor och mäktig stam" föredrar Lööf. Klart sabuni vill ha massinvandring, speciellt från afrika, och globalisering i allmänhet.
Sabuni var dock rätt chill när hon som minister drog in statsbidraget till sin farbrors negerförening.
Citera
2019-02-07, 10:46
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sabuni var dock rätt chill när hon som minister drog in statsbidraget till sin farbrors negerförening.

Jo det såg bra ut. Smart drag kan man säga.
Sen råkade det vara rätt också.
Citera
2019-02-07, 10:51
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Varför är det klart vad avser massinvandring? (Globalisering har jag själv inget emot. Det är implementeringen som är problemet.)

Att sabuni vill ha mer invandring? Ja det ser jag som självklart. Hon är som alla de där minoritetsrasisterna, vill ha fler av sin egen sort.

Vad gillar du med "globalisering"? Och då menar jag inte semester i Karibien ell att äta indisk mat.

Globalisering innebär i praktiken ökad koncentration av makten, centralisering. Det innebär minskad demokrati och autonomi.
Citera
2019-02-07, 11:03
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ett extraval nu vore mums! Både L och MP försvinner.
Idioten Björklund fattar inte vad han gjort!
Och just därför blir det inte extraval. L vågar inte, de försvinner. Samma med mp. S har blåst c och l, bara köra på och gömma allt utlovad i utredningshelvetet. Under tiden undgår korrupta partikamrater som Ygeman, Wanngård och Löfven själv straff genom sina positioner och vänner. C vågar inte erkänna att de ljugit för alla sedan Annie tog över. V lever på smulorna från s bord, inget bord, inga smulor. De kan hota, men efter lite gläfs väljer de alltid S. Så inget extraval. Enda chansen är att folkpartiet får en borgerlig, klassiskt liberal partiledare som stabiliserar opinionssiffrorna över 4. Men det kommer Janne Björklund att sabba. Arnholm, Malm, Wikström eller Ullenhag leder raset mot 0.
Citera
2019-02-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Enda chansen är att folkpartiet får en borgerlig, klassiskt liberal partiledare som stabiliserar opinionssiffrorna över 4. Men det kommer Janne Björklund att sabba. Arnholm, Malm, Wikström eller Ullenhag leder raset mot 0.

Nej, det som gäller är att (L) får en högerorienterad, lite yngre, ledare som inser att de måste bryta med (S) så snart som möjlighet eftersom annars är (L) förlorat i nästa val och den egna karriären slut.

Dessutom gör det ju inget om (L) bryter. Deras mandat behövs inte. Det blir bara mer press på Annie Lööf så Extra val behöver det inte bli i vilket fall

Jag tror mest på att Björklund lyckas placera en blek kopia av sig själv på partiledarposten dock. Särskilt om det verkligen drar ut på tiden så länge som till November.
Citera
2019-02-07, 11:15
Medlem
Lyssnade till Björklund i radion i morse. Han var vältalig som vanligt. Hade skenbart hyggliga svar på alla frågor.
Utom en, den största, den som sänkt Liberalerna - nazistämplen på SD och dess 1,1 miljoner svenskar.
Det är det som är Liberalernas stora problem. Ha bra svar samtidigt som man gräver sin egen grav.

En krisgrupp skulle tillsats för 10 år sedan i Folkpartiet/Liberalerna med en enda fråga: varför sjunker våra siffror så katastrofalt?
Sedan när analysen var klar skulle partiet modererat sin politik på frågorna som misstänktes vara sänken.
Det gjordes aldrig. Och nu är Liberalerna partiet som sänker sig självt genom sin principfråga, som dessutom ger ett ihålig och oriktigt svar.

So what. Vill Liberalerna agera självmördare för sin heliga övertygelse i liberalismens namn - så var så goda.

Verkligheten har manglat sönder den obstinata principen Liberalerna och verklighetens folk vill inte ha en princip som avlivat sig själv genom de konsekvenser den ställt till med i ett tidigare ordnat och tämligen rättvist land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in