2019-02-07, 07:46
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Det tog mig mindre än en minut att hitta: https://www.di.se/debatt/nyamko-sabu...statsminister/

Fan vad du är dum i huvudet.

Inte oväntat egentligen att "stor och mäktig stam" föredrar Lööf. Klart sabuni vill ha massinvandring, speciellt från afrika, och globalisering i allmänhet.
Citera
2019-02-07, 08:02
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Hans politiska karriär påminner om Reinfeldts där båda på slutet går all in på att vara politiskt korrekta. Märkligt med tanke på hur dessa herrar började.

Och båda bakbinder sina partier vid dåliga överenskommelser innan de lämnar partiledarposten. Märkligt hur det kan bli.
Citera
2019-02-07, 08:12
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Till hans försvar bör ju sägas att det är vettigare att göra så här, och desarmera den personliga kritiken, givetvis med förhoppningen att en snabb process ger ett (för L) bättre utgångsläge. Nu lät det ju som att JB sitter kvar till hösten (trots beskedet), vilket kanske inte är så vettigt.
Han skulle knappast blivit utmanad om partiledarskapet före EU-valet. Så det hade fortfarande funnits gott om tid för att leta fram en efterträdare till i höst.
Som du säger så är en en lång process förmodligen inte speciellt smart.
Citera
2019-02-07, 08:27
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
Riktigt trist att en så bra politiker som Janne lägger av. Han har varit med och gjort otroligt mycket bra för Sverige, inte minst när det gäller att stå upp för öppenhet. Därför hade han gärna fått fortsätta, han och andra behövs i den fortsatta kampen mot fascismen!

Jag är knappast ensam i moderaterna om att nu vilja se Birgitta Ohlsson komma tillbaka och bli partiledare! Det hade varit bra för liberalerna och framförallt bra för Sverige!

Fascismen? Trots att opinionsundersökningar visar att en majoritet vill minska invandring så står vänster-liberaler o skriker om öppenhet o anhöriginvandring. De är döva för sitt folk. Vi skriker för att ni inte lyssnar. Ni kallar det fascism o nazism. Kalla en spade en spade.

Lös integration o brott. Lös all skit som invandraring skapat. Har opinionen inte vänt då, då får du kalla svensken fascist. Inte än.
Citera
2019-02-07, 08:38
Medlem
Jan Björklund om att stänga ute Sverigedemokraterna från makten: Värt att gå rätt långt för

Citat:
– Att hålla ute ett parti med nazistiska rötter från makt i Sverige är värt att gå rätt långt för, och det är det vi har gjort, säger han i SVT:s Aktuellt.

Undrar om han lovade sina barn att sänka Sverige också. Och att göra Sverige muslimskt.
Citera
2019-02-07, 08:39
Medlem
Själv hoppas jag att dom får språkrör som MP,
Erik Ullenhag och Birgitta Olsson.
Det skulle göra susen!
Citera
2019-02-07, 08:45
Medlem
Tsarevitjs avatar
Efter att ha kört sitt parti botten, svikit sina Allianskollegor och börjat samarbeta med fienden lämnar han nu det sjunkande skeppet som en feg råtta. Hans största framgång sägs vara skolpolitiken, något som är förvånande med tanke på det kaos som dagens skola befinner sig i. Han är en typisk liberal, inga fasta åsikter om någonting (utom hatet mot SD förstås). Liberaler är alltid splittrade i olika frågor. Mycket snack och lite verkstad. Man måste välja sida. Antingen har man hjärtat till vänster eller höger. Den som har ett hjärta i mitten är ett missfoster och knappast livsduglig. Tack Jan för att du bidragit till att ditt skitparti förhoppningsvis åker ut ur riksdagen i nästa val!
Citera
2019-02-07, 08:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Själv hoppas jag att dom får språkrör som MP,
Erik Ullenhag och Birgitta Olsson.
Det skulle göra susen!
Birgitta Ohlsson vore en dröm som partiledare.

Inte bara vi som drömmer om henne, även en journalist på presskonferensen frågade om nästa partiledare kanske kunde bli en som suttit i riksdagen tidigare.
Jag utgår ifrån att det var Birgitta Ohlsson dom tänkte på.
Citera
2019-02-07, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Det tog mig mindre än en minut att hitta: https://www.di.se/debatt/nyamko-sabu...statsminister/

Fan vad du är dum i huvudet.

Vem är dummast latmasken, eller den som springer latmaskens ärenden? Men visst vi kallar mig dum, jag i min dumhet ser direkt vad det där är: en L-allierads försök att få sin allierade på statministerposten. Dock är det skrämmande att hon lägger den sjuka lösning som till slut blev redan i början av sept 2018.
Såpass skrämmande att jag inte längre hoppas på henne som ny ledare.
Vem vill du, o vördade MENSA-geni se som ny ledare, eller är du sån som helst bara gnäller på andra och aldrig kommer med lösningsförslag?
Citera
2019-02-07, 10:00
Medlem
rapiers avatar
Det bästa vore om EU-parlamentarikern Cecilia Wikström blir ny partiledare. En bindgalen kärring som vill ha fri invandring dessutom med en gäll och irriterande röst. Då kommer inte opinionssiffrorna bottna på 2,7% utan på 0,7%.

För dem som missat vem Cecilia är: https://www.youtube.com/watch?v=iOEPuQC0GI0
Citera
2019-02-07, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Birgitta Ohlsson vore en dröm som partiledare.

Inte bara vi som drömmer om henne, även en journalist på presskonferensen frågade om nästa partiledare kanske kunde bli en som suttit i riksdagen tidigare.
Jag utgår ifrån att det var Birgitta Ohlsson dom tänkte på.

Jag tror också att Birgitta skulle klara jobbet själv, men det finns en risk att hon får kvinnliga sympatiröster. För att säkerställa deras utträde ur riksdagen vill jag gardera upp med en man också. Vem skulle kunna attrahera färre väljare än Erik?
Citera
2019-02-07, 10:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Jag tror också att Birgitta skulle klara jobbet själv, men det finns en risk att hon får kvinnliga sympatiröster. För att säkerställa deras utträde ur riksdagen vill jag gardera upp med en man också. Vem skulle kunna attrahera färre väljare än Erik?
Håller med, det vore en perfekt kombo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in