2019-02-06, 19:53
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Mats Knutson i Rapport räknade upp en del kandiater men inte Birgitta Ohlsson. Varför förekommer inte Birgitta Ohlsson bland ersättarna? Hon kandiderade ju tidigare mot jan Björklund.
Blev hon helt ut utmanövrerad?
Lämnade politiken. Skulle dock inte förvåna mig ett dugg om hon dyker upp igen, feminismen går väl att gräva upp och använda fler gånger...

Citat:
”Birgitta Ohlsson, som utmanat Jan Björklund i rollen som partiledare för Liberalerna, lämnar politiken helt.

[...]

– Politiken kan vara väldigt, väldigt hård. Särskilt när man utmanar någon som har så mycket makt som Björklund, säger hon till Expressen.”

https://www.expressen.se/nyheter/bir...ar-politiken-/
Citera
2019-02-06, 19:56
Medlem
Har ni reflekterat över att Annie Lööf nu tappar sin "Biatch"?

Om nästa partiledare för L vill sy ihop äktenskapet med M och KD, så kommer C stå där som fjånar och framtida stödhjul åt Löfven.

Sett ur det perspektivet kan Annie Lööf och Centern stå som den stora förloraren.

Det är nästan för bra för vara sant.
Citera
2019-02-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Björklund har varit ordentligt "rökt" både inom och utanför partiet. Frågan är var dom skall placera honom för att motivera milijonlönen han sannolikt kommer att få. GD någonstans? Dränera Röda korset på pengar som den tidigare fp-aren gjorde? Tiden får utvisa

Han får troligen ett toppjobb hos SIDA där man har noll koll på vart pengar tar vägen.
Citera
2019-02-06, 20:02
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Ropa inte hej för ivrigt. Så länge de inte stoppar in Kawesa så kommer L få den brukliga smekmånaden med en ny partiledare. Ur denna aspekt (att få ur skitpartiet L ur riksdagen) så får vi hoppas att vi INTE får ett extra val.
Citera
2019-02-06, 20:04
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Har ni reflekterat över att Annie Lööf nu tappar sin "Biatch"?

Om nästa partiledare för L vill sy ihop äktenskapet med M och KD, så kommer C stå där som fjånar och framtida stödhjul åt Löfven.

Sett ur det perspektivet kan Annie Lööf och Centern stå som den stora förloraren.

Det är nästan för bra för vara sant.

Lööfen lär säkert avgå innan 2022 beroende hur det går i EU-valet. Om planen är att sy ihop alliansen. Lööfen får ett fint toppjobb likt Björklund C kan svära sig fri från rödgröna röran.
Citera
2019-02-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Lööfen lär säkert avgå innan 2022 beroende hur det går i EU-valet. Om planen är att sy ihop alliansen. Lööfen får ett fint toppjobb likt Björklund C kan svära sig fri från rödgröna röran.

De kommer säkert att få något konsultknäck från Bank of America vid sidan av och tjäna X antal miljoner för att de lyckats bromsa nationalismen i fyra år till.
Citera
2019-02-06, 20:15
Medlem
Tillssons avatar
Äntligen! Trött på den lilla kaxiga personen vars parti idag står utanför Riksdagen i opinionsmätningarna.
Citera
2019-02-06, 20:15
Medlem
Liberalerna är på väg att utplånas. Först skrämmer man bort alla borgerliga väljare, sen gör man det ointressant för oppositionella sossar att ge liberalerna sin röst. All denna idioti i förhoppning om att kunna få lite röster från flumväljare och bidragsinvandrare. Bara det att bidragsinvandrare röstar s eller v och flumväljarna är så få - alldeles oavsett det massiva eldunderstöd som erhålles från sr och svt.
Citera
2019-02-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steppvargen
Jan "stridspitten" Björklund (till skillnad från hans vän Reinfeldt som var en stridshingst) avgår som av en slump efter att hans sinnessjuka parti endast fått 2,7 % i någon av alla dessa miljontals väljarundersökningar.
Kanske ska någon i det fantastiska ungdomsförbundet Luf ta över efter riksmongot. De där normala människorna som brinner för rätten att människor ska få knulla med lik och sina syskon.
Herregud hur ska det nu gå för Sverige när inte den late och obegåvade Björklund får fortsätta att ändra betygssystem i all evighet.
En viss heder till Stridspitten ändå för att han vågade ställa upp i det idiotiska programmet "smartare än en femteklassare". Naturligtvis gjorde puckot bort sig och åkte ut redan på andra frågan. Inte för att det påverkade Björklunds självbild det minsta, vilket på ett bra sätt sammanfattar han politiska gärningar.
Mannen utan självinsikt.

Inte ofta man spontant börjar asgarva åt kommentarer men du lyckades, bittert och träffsäkert.

Ont. Så är det ju ganska intressant att L inte kommer ha en tilltänkt partiledare till EU valet.
Jan och L har ju verkligen gjort detta till den kanske viktigaste frågan för partier, bortsett skolan.
Hur mycket trovärdighet är det att ge sig in i en EU valrörelse med en partiledare som kommer avgå?
Citera
2019-02-06, 20:26
Vilket fegt kräk. Undrar hur mycket pengar han fick för sitt föräderi.
Citera
2019-02-06, 20:28
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Deras läge är helt klart väldigt utsatt.
Har de då råd att chansa på någon helt okänd grå eminens som folk aldrig hört talas om?

Birgitta Ohlsson är trots allt en färgstark politiker som redan idag har ett brett stöd.
Det kan ju finnas färgstarka men icke rikskända politiker inom L som de kan skaka fram. Något regionråd eller kommunalråd?

Olsson gick ju sin titelmatch förra året och blev knockad och förnedrad, så fan vet alltså. Politiskt passar hon dock perfekt för den väg L har tagit, men jag tror timingen är fel.
Citera
2019-02-06, 20:32
Medlem
Kwatos avatar
Han hade säkert tänkt sluta ändå och det passade därför hans agenda att nästa partiledare slipper bli förknippad med januariblåsningen. Egentligen smart av honom, med andra ord, men det är inget beröm åt den som tjänar en onda sak.

Och den som av detta laddade yttrande från min sida uppfattade att jag inte tillhör dem som tror att han kommer att ersättas av någon som opponerat sig mot januariblåsningen uppfattade rätt. Det tror jag alltså inte. Han kommer ersättas av någon som är lika grundligt korrumperad och värdelös som han själv har varit, det är vad jag tror. Vad nästa partiledare kommer att innebära för opinionen det låter jag vara osagt. Vad jag faktiskt sade var vad jag tror om nästa ledares politik, och jag tror att den precis som Jan Björklunds politik kommer att låta bra men svara mot en mycket liten skaras önskemål, men som sagt återstår det att se om nästa ledare ändå kan lura fler väljare att L är deras grej.
Senast redigerad av Kwato 2019-02-06 kl. 20:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in