2019-02-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det är inte det minsta oväntat. Synd bara att Liberalerna inte åkte ur riksdagen först. Fy farao, de klarade sig precis på det berömda håret och nu hinner de väl laga det som är trasigt och komma starka åter till nästa val.

Det är inte oväntat att Björklund får avgå nu i år. Däremot att beskedet kommer så snabbt är oväntat. Dessutom att han skall sitta kvar tills i November. Nu kommer kritiken mot honom tystna och han får fritt fram att låsa fast (L) vid Löfven regeringen.

Nu hade man kunnt spräcka överenskommelsen och få till ett extra val i Maj men om den nya partiledaren spräcker det i början av nästa år? Då är ju nästan halva mandatperioden förbrukad till ingen nytta? Efterträdaren får det inte lätt.

Dessutom skall Björklund representera partiet i EU valet som avgående partiledare? Det lär ju gå lysande...
Citera
2019-02-06, 19:25
Medlem
Klart han avgår nu efter ett rejält tillskott i plånboken ifrån Bank of Amerika, Bilderbergarna. Uppdraget att sänka Sverige är utfört,
Citera
2019-02-06, 19:29
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Jättesynd att han avgår. Hade han fått fortsätta hade han nog kunnat få ner L under 2%

Nu håller vi på Ullenhag Han säkerställer Björklunds arv och fortsätter sänka L. Erik "Har du inget hjärta" Ullenhag.

https://www.svt.se/nyheter/ullenhag-har-du-inget-hjarta

Ullenhags mytsida.

https://web.archive.org/web/20140902....se/sb/d/17468
Citera
2019-02-06, 19:29
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Fy helvete vad Hanif Bali fick mig att asgarva angående denna lyckliga händelse.

”Bali: ”Stått för ljuset och sanningen”

Moderaternas Hanif Bali skriver i ett sms till Aftonbladet att han kommer att sakna Björklunds egenskaper som partiledare.
”Utan Björklund hade svensk demokrati förfallit. Vi hade praktiskt taget stått inför ett fascistiskt maktövertagande i Sverige utan Jan Björlund. Han har varit bastionen som stått för ljuset och sanningen mot mörkrets avgrund. Jan Björklunds legendariska prestationer kommer förevigas i våra hjärtan och återberättas till våra barn”, skriver Hanif Bali.
När Aftonbladet frågar honom om överorden säger han: ”Jag har bara positiva saker att säga om Jan Björklunds avgång”.”
Tack! Det där har jag missat. Hanif är ett proffstroll, levererar som förväntat. Our guy i de fina salongerna.
Citera
2019-02-06, 19:37
Medlem
Julskinkatos avatar
Cecilia malmström då?
Citera
2019-02-06, 19:37
Medlem
Eoppoyzs avatar
En fördel är att JB lämnar först i november. Vi lär ha ett extra val innan dess och då kommer "L" garanterat åka ur. Skulle de hinna byta partiledare så finns det en minimal risk att de klarar spärren.
Citera
2019-02-06, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Banestyrelsen
Vem bryr sig, han kommer bara ersättas av någon annan landsförrädare.

Tyvärr sant.
Citera
2019-02-06, 19:46
Medlem
Soterns avatar
Mats Knutson i Rapport räknade upp en del kandiater men inte Birgitta Ohlsson. Varför förekommer inte Birgitta Ohlsson bland ersättarna? Hon kandiderade ju tidigare mot jan Björklund.
Blev hon helt ut utmanövrerad?
Citera
2019-02-06, 19:51
Medlem
Citat:
Fy helvete vad Hanif Bali fick mig att asgarva angående denna lyckliga händelse.

Moderaternas Hanif Bali skriver i ett sms till Aftonbladet att han kommer att sakna Björklunds egenskaper som partiledare.
”Utan Björklund hade svensk demokrati förfallit. Vi hade praktiskt taget stått inför ett fascistiskt maktövertagande i Sverige utan Jan Björlund. Han har varit bastionen som stått för ljuset och sanningen mot mörkrets avgrund. Jan Björklunds legendariska prestationer kommer förevigas i våra hjärtan och återberättas till våra barn”, skriver Hanif Bali.
När Aftonbladet frågar honom om överorden säger han: ”Jag har bara positiva saker att säga om Jan Björklunds avgång”.”

Skönt uttalande.
Citera
2019-02-06, 19:51
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Haha, samma här och jag lovar att vissa ej ser den ironiska tonen i hans "tacktal". Dumsvensken lider ju alla idag av någon sorts populär, förbannad diagnos inom autismspektrat.

Lysande av Hanif!
Citera
2019-02-06, 19:52
Medlem
Sqeptisks avatar
Björklund har varit ordentligt "rökt" både inom och utanför partiet. Frågan är var dom skall placera honom för att motivera milijonlönen han sannolikt kommer att få. GD någonstans? Dränera Röda korset på pengar som den tidigare fp-aren gjorde? Tiden får utvisa
Citera
2019-02-06, 19:53
Medlem
Turist i tidens avatar
Svårt att inte misstänka att han var rädd för ett misslyckat EU-val där(L) inte får ett enda mandat. Då skulle avgångskraven nå orkanstyrka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in