• 1
  • 2
2019-02-04, 23:49
Medlem
Mubutus avatar
Ni som äter kött, skulle ni kunna vara med på en slakt? Se djuret i ögonen innan den ska dö?

Om ni nu är så kaxiga och kan skriva om det här.. Så skulle jag gärna vilja veta era erfarenheter!

Vet ni vad ni äter till exempel korv? Köttet från Polen osv...
2019-02-04, 23:50
Medlem
Fetimajns avatar
Växter lever också.
2019-02-04, 23:53
Medlem
eurnachos avatar
Vad spelar det för roll? Det är som att säga att man inte har rätten att bli opererad om man inte är redo att operera. Eller att man måste kunna veta hur kläder sys för att man ska kunna använda dem. Eller kunna avliva djur för att ha rätten att gå till veterinären och avliva sitt djur.

Du förstår inte ens hur efterblivet det låter. Men din "vegodiet" har väl förruttnat din hjärna.
2019-02-04, 23:54
Medlem
Mubutus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetimajn
Växter lever också.
SÅ du som köttätare kan se ett levande djur dö för att du skall äta?
2019-02-04, 23:56
Medlem
Mubutus avatar
Det jag säger är att om ni kan äta kött, så måste ni också liksom i "Farmen tv4" också kunna se när det händer???
2019-02-04, 23:57
Medlem
Ja, det skulle jag klara, om än motvilligt. Jag äter kött och tycker inte att det är principiellt fel så länge djuren har det bra, och det är JÄVLIGT få djur i Sverige som har det bra.

Dock köper jag billigare kött ibland. Min enda ursäkt är att jag är lat och dålig.
2019-02-04, 23:58
Medlem
Fetimajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mubutu
LOL bästa svaret ever.. ELLER det mest väntade...

Vad är ditt motargument då?

Citat:
SÅ du som köttätare kan se ett levande djur dö för att du skall äta?

Ja, men jag kommer inte åka till ett slakteri bara för att.
2019-02-04, 23:58
Medlem
eurnachos avatar
Citat:
Det jag säger är att om ni kan äta kött, så måste ni också liksom i "Farmen tv4" också kunna se när det händer???

Du kan inte rättfärdiga det logiskt, du bara tycker. Vad folk tycker är onödigt att diskutera då det är en preferens. Det är som att jag skulle säga att blå är den bästa färgen.
2019-02-04, 23:59
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ni som äter kött, skulle ni kunna vara med på en slakt? Se djuret i ögonen innan den ska dö?

Om ni nu är så kaxiga och kan skriva om det här.. Så skulle jag gärna vilja veta era erfarenheter!

Vet ni vad ni äter till exempel korv? Köttet från Polen osv...
När axonernas sista ryck sker på ett stympat ben. Det känns lite onödigt får erkännas, men ja. Har som regel att kan jag inte döda och reda så ska jag inte äta det.

Har dock bara tillrett höna och tupp från grunden, inte främmande till slakt dock. Häst, hund, katt väljer jag bort!
2019-02-05, 00:00
Medlem
Mubutus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eurnacho
Du kan inte rättfärdiga det logiskt, du bara tycker. Vad folk tycker är onödigt att diskutera då det är en preferens. Det är som att jag skulle säga att blå är den bästa färgen.
OK lol så du skulle lätt kunna se in i ögonen på grisen eller kon som slaktas för ditt matbord?
2019-02-05, 00:02
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
OK lol så du skulle lätt kunna se in i ögonen på grisen eller kon som slaktas för ditt matbord?
Är det helstekt julgris så blir det ju lite grejen att se dess själs låga avvecklas. Finns få saker juligare än att mörda andra, vet du väl.

Note: senaste julmat jag gjorde var "Janzons frestelse" (vegan), kålpudding (ovo) och grilljerad kålrot, innan du taggar till.
Senast redigerad av GoUoD 2019-02-05 kl. 00:05.
2019-02-05, 00:04
Medlem
Mubutus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Är det helstekt julgris så blir det ju lite grejen att se dess själs låga avvecklas. Finns få saker juligare än att mörda andra, vet du väl.
Fattar inte riktigt vad du menar här?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in