Citat:

Ärligt.
Någonstans i den här tråden bör du komma på dig själv att "fan jag har verkligen ingen koll, jag kanske borde hålla käften"
men icke, vi har väntat men ditt jävla lallande fortsätter.
Så nu skall vakten förklara enkelt för dig.
De flesta biljettkontroller har tillgång till vakter vid behov eftersom många inte kan bete sig som civiliserade när då blir påkomna med att vara parasiter. Det är OV eftersom ov har laglig rätt att be om färdbevis och även utnyttja lagstöd för att annars ta bort dig från trafiken.
Här är händelsen ut en lagmässig synpunk, era sedan subjektiva uppfattningar om vad man bör få eller inte få och just vilka man skall ge fripass åt skiter vi i ganska högaktingsfullt eftersom det är helt irrelevant och ointressant.
1) kontrollant ber om färdbevis, resenär vägrar. kontrollant tillkallar då vakter enligt normal stående rutin.
2) OV ber om färdbevis, resenär vägrar, OV avvisar resenär (muntlig order, inte en fråga) resenären vägrar och börjar strula
3) OV går till nästa steg i PL13 och Avlägsnar resenären som nu begår våldsamt motstånd.
4) OV är betydligt snällare än vad jag är och väljer att stanna vid en avlägsning när man i detta fall mycket lätt kunde omhändertagit, ringt socialtjänst för att komma och ta barnet för tillfället.
ALLT det här ligger på en kass morsa som inte kunde ta att hon åkte fast, att hon väljer att slåss omkring höggravid och med sin avkomma nära är HENNES och enbart HENNES fel. Det finns inga undantagsregler för gravida i kolllektivtraffiken, man åker inte gratis PUNKT.
 ).